Bedankt voor uw vertrouwen.
U geeft ons energie om te groeien
en u beter te dienen!

Al klant

Hieronder vindt u een antwoord op al uw vragen.

Facturatie

Domiciliation illustration

Domiciliëring activeren

Dankzij de domiciliëring verloopt de betaling van uw facturen snel en praktisch:

  • De bank houdt zelf het maandelijks bepaald bedrag af. U hoeft voor niets te zorgen.li>
  • De betaling vindt elke maand rond dezelfde datum plaats (de 10de of 25ste van de maand)
  • U dient minder documenten te beheren
  • U kunt uw betalingen nog steeds controleren, via uw facturen of uw online klantenzone MyMega
  • U heeft de mogelijkheid om de afrekening uit te sluiten en de domicilëring aleen voor de voorschotten te activeren
  • U bent verzekerd, het juiste bedrag met de juiste communicatie over te maken
Een domiciliëring activeren

Voorschotten aanpassen

Uw voorschot wordt berekend op basis van een schatting van uw energieverbruik, die wij van uw netbeheerder ontvangen. Het doel van dit vast bedrag is om uw jaarlijks verbruik te dekken.

U wenst dit voorschot te verhogen of te verlagen? Dit kan gemakkelijk via uw klantenzone, door een schatting van het energiegebruik of een bedrag in te vullen.

Mijn voorschot aanpassen
check my invoices
check my invoices

Mijn facturen raadplegen

Er zijn twee verschillende facturen: voorschotten en afrekeningen.

Het voorschot is een (maandelijks of driemaandelijks) vast bedrag, berekend op basis van een verbruiksschatting.

De afrekeningsfactuur is een verrekening die na een meterlezing wordt opgemaakt. Het bedrag van de afrekeningsfactuur wordt berekend door de (drie)maandelijkse gefactureerde bedragen af te trekken van de totale energieverbruikskosten. U ontvangt de facturen via e-mail en kunt het historiek bovendien ook op MyMega raadplegen.

Mijn facturen raadplegen

Facturen via e-mail

Ontvang uw facturen via e-mail en laat ons samen het papierverbruik terugdringen!

Hoe meer we online werken, hoe meer wij het milieu beschermen en hoe lager onze kosten. Dit is één van de redenen waarom Mega een duurzaam goedkopere prijs kan aanbieden en kan besparen op uw factuur.

Ik wens mijn facturen via e-mail te ontvangen
email invoices

Contract beheren

thanks !

Ik ben net klant geworden

We danken u voor uw vertrouwen in Mega. U zult binnenkort van de duurzaam goedkopere energie van Mega genieten.

Wat zijn de volgende stappen?

  • Wij hebben uw vorige energieleverancier verwittigd. U ontvangt binnenkort een contractbevestiging met nuttige inlichtingen (tarief, begin levering, enz.) en de toegang tot uw klantenzone. Een week voor aanvang van de energielevering ontvangt u een brief van uw netbeheerder, met een aanvraag voor een meteropname. Uw netbeheerder stuurt ons uw verbruikshistoriek. Op basis hiervan berekenen wij uw voorschotbedrag. Na aanvang van uw contract bij Mega ontvangt u een eindafrekening van uw vorige leverancier, op basis van uw verbruik.

Mijn tarief

U heeft uw tarief tijdens uw inschrijving bij Mega gekozen. Uw tarief is of vast voor meerdere jaren, of variabel en afhankelijk marktprijs. Een ding is zeker: dankzij Mega bespaart u op uw energiekosten!

Mijn tarief raadplegen
carte tarifaire
carte tarifaire

Mijn contract aanpassen

U wenst uw contract aan te passen omdat uw verbruik is gewijzigd, een andere duur verkiest, of het tarief/product wilt veranderen? Contacteer ons dan op het nummer 04 268 20 00 en wij doen het nodige.

Mijn contract raadplegen

Mijn contactgegevens wijzigen

U wenst uw contactgegevens te wijzigen, uw emailadres of uw bankgegevens? Via de klantenzone is dit mogelijk.

Inloggen op MyMega

Verhuis een aansluiting

Ik verhuis

Mega beëindigd uw contract op uw oud adres en zet het op uw nieuw adres over.

Contacteer ons via e-mail aan info@mega.be of 04/268 20 00

Om uw verhuis te kunnen behandelen en uw facturatie op uw vorig adres te kunnen afhandelen, hebben we volgende gegevens ten laatste 7 dagen na uw verhuis nodig:

  • De datum van de overdracht
  • De meterstanden van uw oud adres
  • De EAN-code (of meternummer) van uw nieuw adres
  • Deze inlichtingen bevinden zich op uw energieovernamedocument (link)
  • Eventueel de contactgegevens van uw oud adres

Aan hand van deze inlichtingen kunnen wij uw verhuis afhandelen en een eindafrekening opmaken voor uw oud adres.

move in
new meter

Nieuwe aansluiting

U wenst een (nieuwe) meter aan het gas- en/of elektriciteitsnet aan te sluiten? U dient eerst uw netbeheerder te contacteren en de nieuwe aansluiting aan te vragen.

  • Hier vindt u de contactgegevens van uw distributienetbeheerder.
  • De netbeheerder geeft u een prijsofferte, zowel als de EAN-code van uw aansluiting(en).
  • Met deze gegevens kunt u Mega contacteren om een energiecontract op te maken. Mega verwittigt uw netbeheerder van de overeenkomst en vraagt de opening van de meter aan.
  • Zodra de betaling van de aansluiting bij de netbeheerder voldaan is, kunt u een afspraak maken voor de opening van de meter.

Probleem met de meter

U dient uw netbeheerder te contacteren. Hij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het net en uw aansluiting. Hij verricht de technische ingrepen als er problemen met de meter zijn en volgt de ontwikkeling zodat uw levering niet wordt verstoord. U kent uw netbeheerder niet? Vind hem hier

meter issues
Talexus

Budgetmeter

Heeft u een budgetmeter en wenst u hem te deactiveren of op te laden?
Gelieve met ons contact op te nemen voor verdere informatie.

Klantenvoordelen

illustration

Verbruik opvolgen

Via uw klantenzone kunt u uw laatste meterlezingen en uw verbruikshistoriek raadplegen.

Raadplegen

Peterschapspromotie

Uiteraard vermijden we om in dure reclamecampagnes te investeren. Mega is van mening dat de mond-tot-mondreclame voor meer toegevoegde waarde zorgt: onze beste reclame maakt u... en we belonen u daarvoor!

Meer weten
sponsorship
grouped purchase

Groepsaankoop

U hebt deelgenomen aan een groepsaankoop of hebt een offerte ontvangen? Dat komt goed. Dankzij haar transparante en minder dure prijzen heeft Mega al meerdere groepsaankopen in België gewonnen, zonder haar standaardprijzen sterk te moeten verlagen.

Als klant geniet u al van lage prijzen op lange termijn. Neem zonder te aarzelen contact op met onze klantendienst om voorstellen te vergelijken.

Nog geen klant? Vermijd herhaalde deelnames aan groepsaankopen en schrijf zich in bij Mega, een Belgische leverancier, die lage prijzen tot 5 jaar vastzet!

Aankoop groenestroomcertificaten

We kopen uw groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan de door Elia gegarandeerde prijs en in een kortere termijn via de website van de Vreg! Mega zet zich ervoor in, de groenestroomcertificaten binnen de 10 werkdagen te betalen. De dagprijs is via uw online klantenzone MyMega verkrijgbaar

Op MyMega inloggen
green certifiactes

Verkoop uw groenestroomcertificaten (GSC) via MyMega

Online verkoop en snelle betaling aan een hogere prijs

Aankoop van uw groenestroomcertificaten

We kopen uw groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan de door Elia gegarandeerde prijs en in een kortere termijn via de website van de Vreg! Mega zet zich ervoor in, de groenestroomcertificaten binnen de 10 werkdagen te betalen. De dagprijs is op uw online klantenzone MyMega verkrijgbaar.

We kopen ook de GSC van niet-klanten, maar onder andere voorwaarden.

Hulp nodig? Een vraag?

Contacteer ons onmiddelijk

Wendy Call

Bij Mega is er geen gedecentraliseerd call center en geen extra belkost.
...


04 268 20 00

Word peter van Mega

Bespaar tot 2250 €!

Uiteraard vermijden we om in dure reclamecampagnes te investeren. Mega is van mening dat de mond-tot-mond reclame meer toegevoegde waarde aan de klant brengt: onze beste reclame maakt u... en we willen u daarvoor vergoeden!

Verspreiden

Uitnodigen

Besparen

Winnen

Ik nodig mijn vrienden uit

Het antwoord op al uw vragen

  • Hoe krijg ik toegang tot mijn online account MyMega? En voor wat dient dat?
  • Wanneer ontvang ik de voorschotfactuur?

    De voorschotfactuur ontvangt u naar uw voorkeur, op de 1ste of 15de dag van de maand. .
    U ontvangt de voorschotfactuur automatisch op de 1ste van de maand, tenzij u een wijziging aanvraagt.

  • Wanneer zal ik mijn afrekeningsfactuur ontvangen?

    U ontvangt uw afrekeningsfactuur gemiddeld 6 weken nadat we de meterstanden van uw netbeheerder hebben ontvangen.

  • Ik ben mijn paswoord vergeten.

    Indien u uw paswoord bent vergeten, kunt u gewoon op MyMega gaan en op "Paswoord verloren" klikken. U ontvant dan binnenkort een email met een link om een nieuw paswoord op te maken.

  • De meterstanden van mijn afrekening zijn niet juist. Wat moet ik doen?

    Uw afrekening is gebaseerd op de meteropname die de netbeheerder aan ons heeft doorgegeven.

    De netbeheerder vraagt u om uw meterstand aan hem door te geven. Indien de netbeheerder uw meterstand ontvangt, krijgt Mega deze gegevens (uw werkelijk verbruik) van hem doorgestuurd. Indien de netbeheerder geen meterstand krijgt doorgestuurd, is hij verplicht om uw verbruik te schatten. Het afrekeningsfactuur wordt dan bepaald op basis van uw geschat verbruik.

    Mega raadt u daarom aan om ofwel zelf uw meterstanden in te vullen wanneer de distributienetbeheerder daar om vraagt, ofwel om hem toegang te verlenen tot de meters wanneer hij ze zelf komt opmeten.

    Indien u desalniettemin een fout vaststelt, vragen wij u om de meterstand per foto naar ons door te sturen zodat we u snel kunnen verderhelpen. Deze meterstand bezorgen wijl aan de netbeheerder. Hij zal het verbruik kunnen aanpassen en ons een nieuw overzicht van uw verbruikskosten bezorgen. Zodra we de bevestiging van de nieuwe gegevens hebben ontvangen, zullen we de vorige afrekening annuleren en een nieuwe opmaken met de correcte gegevens.

  • Hoe kan ik mijn contract vernieuwen?

    Indien u een particulier bent, wordt uw contract automatisch verlengd vanaf de einddatum van uw aflopend contract. Dit voor een periode van één jaar, met de tarieven die twee maanden voor het einde van het aflopend contract van toepassing zijn (artikel 6.3 van de algemene verkoopsvoorwaarden).Daarna wordt uw contract elk jaar op de verjaringsdatum hernieuwd, tenzij u het anders beslist.

    Als professionele klant, wordt uw contract automatisch verlengd. Deze verlenging gaat in vanaf de einddatum van het aflopend contract en zal dezelfde duur hebben als het vorige contract (tenzij anders bepaald in de algemene voorwaarden of in het contract zelf). Gelieve dus contact op te nemen met onze klantendienst, twee maanden vóór de hernieuwing van het contract. Dan kunnen we samen de verschillende opties bekijken en onze goede samenwerking verlengen.

  • Wanneer vindt de meteropname plaats?

    De distributienetbeheerder komt één keer per jaar* de meter opnemen of u ontvangt een kaart waarmee u de meterstand zelf naar de distributienetbeheerder dient te sturen. De opname gebeurt altijd ongeveer in dezelfde periode van het jaar. Uw distributienetbeheerder kan u zeggen wanneer hij uw meterstand zal opnemen.
    U kent uw netbeheerder niet?
    Vind hem hier
    * elk maand voor sommige professionele klanten.

  • Hoe kan ik een domiciliëring activeren?

    Nog geen klant?

    U kunt de domiciliëring activeren als wijze van betaling bij uw inschrijving.

    Reeds klant?

    U kunt een aanvraag doen op myMega (uw online klantenzone).

    Opmerking: Afhankelijk van uw bank kan het enkele weken duren vooraleer uw domiciliëring actief is. In dat geval betaalt u de facturen per overschrijving, tot uw domiciliëring bij uw bank in orde is. Indien u meer informatie wenst over de status van uw domiciliëring, kan u onze klantendienst contacteren.

U praat er beter over dan wij

Dirkske Vav profile pic

Dirkske Vav

Factuur bestaat uit energie, distributie, transport en taxen. Enkel op energie kan je besparen of de prijs vastleggen

Denise van Onsem profile pic

Denise van Onsem

Ik ben aangesloten bij Mega . en heel tevreden..

Patrick Buyle profile pic

Patrick Buyle

Probleem is de taksen en heffingen niet zozeer de prijzen van gas en elektriciteit alhoewel die ook wa lager mogen