Épargnez pour la rentrée


Pour la rentrée, faites des économies !

C’est bientôt la rentrée et donc le bon moment pour penser à faire des économies ! Alors pourquoi ne pas en profiter pour vous pencher sur vos factures d’énergie. En devenant client Mega maintenant, vous profitez d’un tarif durablement moins cher et Mega se charge, gratuitement, des démarches administratives de changement pour vous. Rien de plus facile ! Si vous devenez client Mega avant le 30/9 et en plus de l'économie moyenne réalisées, vous recevez jusqu'à 80€ de réduction sur vos factures de gaz et d'électricité*–.

illustration -80€

Réduction exclusive. Profitez-en maintenant !

*Korting toepasbaar op het product Tribe. Zie voorwaarden voor producten van alle klanten die zich via deze pagina inschrijven.
Niet cumuleerbaar met andere lopende acties.

Waarom Mega?

Meer dan energie, een andere visie

Goedkoper

Een goedkoper tarief zonder verrassende afrekeningsfacturen, geen tijdelijke acties en vaak de voordeligste leverancier in groepsaankopen!

Persoonlijke klantendienst

Geen extern callcenter, maar een deskundig en enthousiast persoon tot uw beschikking!

Groene energie

Groene elektriciteit en een milieuvriendelijke aanpak. Een steun voor hernieuwbare energieproductie. Een score van 17/20 door Greenpeace.

Belgisch

Een Belgisch bedrijf van menselijk formaat, dat bijdraagt aan de plaatselijke economie en het creëren van werkgelegenheid. Een alternatief voor buitenlandse multinationals.

Pas encore convaincu ?

Bereken uw besparing!

Bereken uw besparing in enkele clicks

Doordat u uw energie bij Mega koopt, bespaart u op uw facturen. Bereken het bedrag met onze simulator. Het is de moment om te veranderen van energieleverancier!

Geen stress! Wij berekenen uw besparing

Als u ons uw laatste afrekeningsfactuur doorstuurt, kunnen wij het beste tarief voor u berekenen op basis van uw persoonlijk verbruik.

Bereken uw besparing in enkele clicks

Doordat u uw energie bij Mega koopt, bespaart u op uw facturen. Bereken het bedrag met onze simulator. Het is de moment om te veranderen van energieleverancier!

Geen stress! Wij berekenen uw besparing

Als u ons uw laatste afrekeningsfactuur doorstuurt, kunnen wij het beste tarief voor u berekenen op basis van uw persoonlijk verbruik.

Uw beoordeling over Mega

profile picture

Geert Delombaerde

X X X X X

Voor mij de beste

profile picture

Joeri Sacré

X X X X O

Eindelijk een aantrekkelijk tarief voor hetzelfde gas :)

profile picture

Micheline Andries

X X X X X

op dit ogenblik beste tarief voor mij!

profile picture

Gustaaf Gerardts

X X X X O

Ben tevreden, alles OK, ben ook nog niet van plan om over te schakelen naar een andere leverancier, alhoewel er veel kapers aan de kust zijn.

Tariefkaarten van het aanbod

Onze prijzen hebben niets te verbergen:
een duurzaam goedkoper energietarief en een vaste vergoeding per begonnen contractjaar

Hier vindt u de tariefkaarten van de huidige maand voor particulieren

Vind hier een antwoord op uw vraag

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat u van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor u. Wij zorgen onder andere voor de opzeg van uw contract bij uw huidige leverancier. U dient alleen nog de meterstanden aan uw netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan uw vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega uw verbruik berekenen. Neem alvast uw laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om uw contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we uw EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. U tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. U communiceert ons uw EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer uw contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij uw netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar uw huidige leverancier. U ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Uw netbeheerder bezorgt ons de historiek van uw verbruik en we berekenen het bedrag van uw maandelijkse/trimestriële voorschot. U ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van uw netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we uw jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke informatie heb ik nodig om te veranderen van leverancier?

    Naast uw contactgegevens, hebben wij uw adres nodig, waar de energie moet worden geleverd.
    Als u van leverancier verandert, kunt u alvast uw laatste factuur bij de hand nemen. We hebben uw EAN-code nodig om uw aanvraag te kunnen vervolledigen. Deze code, die steeds met 5414 begint en bestaat uit 18 cijfers, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. Deze code vindt u op een factuur terug, of op aanvraag bij de netbeheerder.
    In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s), de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis nodig. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

  • Mag ik op elk moment van leverancier veranderen zonder een opzegvergoeding te moeten betalen?

    U kan op elk moment veranderen van leverancier zonder opzegvergoeding of enige administratieve inspanning, met uitzondering van de inschrijving bij een andere leverancier en de meteropname voor de netbeheerder.
    Sinds 13 september 2012 is de wet op de afschaffing van opzegvergoeding bij de vervroegde opzegging van kracht en moeten gezinnen en KMO’s met laagspanning geen vergoeding meer betalen.
    Voor professionele klanten kunnen enkel de ondernemingen met een jaarlijks verbruik van minder dan 50 MWh elektriciteit en 100 MWh gas hun contract opzeggen zonder opzeggingsvergoeding.

    Wil u dus veranderen van een andere leverancier naar Mega, dan kan u op elk moment klant worden bij Mega!

  • Wat moet ik doen bij mijn huidige leverancier als ik wil veranderen?

    U heeft geen enkele verplichting bij uw huidige leverancier. Wij ondernemen alle nodige administratieve stappen (contact opnemen met uw netbeheerder, overdracht van het dossier, opzeg bij uw huidige leverancier, enz.).

  • Ik ben naar Mega overgestapt en heb toch nog een factuur van mijn vorige leverancier ontvangen. Moet ik deze betalen?

    Het is belangrijk om na te kijken over welke verbruiksperiode dit gaat. Betreft het factuur een periode van vóór het contractbegin bij de nieuwe leverancier, moet deze betaald worden.
    Na een leverancierswissel ontvangt u een eindafrekening van uw vorige leverancier. Deze factuur sluit uw verbruik bij de vorige leverancier af en moet dus betaald worden.