Ik verhuis mijn energiecontracten

Ik verhuis

Wat met mijn energieleverancier?


Jij bent het die bepaalt of je energieleverancier mee verhuist! Je bent vrij om een elektriciteits- en gasleverancier te kiezen die je zal vergezellen naar je nieuwe woning. Je moet geen enkele administratieve boete betalen!

Kies Mega, de goedkoopste energieleverancier.
Je geniet vandaag én op lange termijn van een niet te kloppen prijs voor gas en elektriciteit.

Mijn energie verhuizen om te blijven genieten van goedkopere tarieven

Hoe werkt het?


Stap 1

Contacteer ons ten vroegste zeven dagen vóór de effectieve verhuisdatum en ten laatste zeven dagen na deze datum.


Stap 2

Kies het tarief dat het beste bij je past! Als je al klant van Mega bent, kan je je huidig contract overzetten, of een nieuw tarief kiezen.


Stap 3

Stuur ons de nodige informatie van je oude en nieuwe adres.


Stap 4

Wij zorgen voor je energie en alle administratie zodat jij enkel je verhuisdozen moet inpakken.

Een antwoord op al je vragen

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat je van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor je. We zorgen onder andere voor de opzeg van je contract bij je huidige leverancier. Je dient alleen nog de meterstanden aan je netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan je vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega je verbruik berekenen. Neem alvast je laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om je contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we je EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. Je tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. Je communiceert ons je EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer je contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij je netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar je huidige leverancier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Je netbeheerder bezorgt ons de historiek van je verbruik en we berekenen het bedrag van je maandelijkse/trimestriële voorschot. Je ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van je netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we je jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Ik ben al klant van Mega en ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?

    Om je contract over te zetten naar je nieuwe adres, hebben we binnen de 7 dagen na je verhuis volgende gegevens nodig:

    • Een energieovernamedocument voor je oud adres, dat door beide partijen (u en de overnemer/eigenaar) ingevuld en getekend werd, met de datum van de overdracht, de meterstanden en je contactgegevens. Dit document is een bewijsstuk in geval van een geschil met de overnemer (document is hier beschikbaar).
    • De EAN-code (of de meternummer) van je nieuwe woning en de meterstanden op de dag van de overstap.

    Deze gegevens kan je doorgeven via onze contactpagina.
    Op basis hiervan kunnen we je verhuis regelen en een eindafrekening sturen over je oud adres.

  • Ik ben nog geen klant van Mega en ik verhuis. Hoe kan ik klant worden bij Mega op mijn nieuw adres?

    Je gaat verhuizen en wenst Mega als leverancier op je nieuwe adres?
    Da's heel eenvoudig:
    Je schrijft zich in via ons online formulier om klant te worden. Mega doet de rest!

  • Moet ik een vergoeding betalen als ik verhuis?

    Je betaalt geen administratieve vergoeding wanneer je verhuist. Het is echter wel belangrijk om je verhuis tijdig te melden, liefst binnen de 7 dagen. Zo kan Mega de overstap van je energiecontract correct in orde brengen.

  • De contracthouder is overleden. Wat moet ik doen?

    Om de levering van elektriciteit en/of aardgas te beëindigen voor het huidige leveringscontract of om het op een andere naam te zetten, hebben we de volgende documenten nodig (per post of e-mail):

    • Een kopie van de overlijdensakte: Indien de persoon die verder wil genieten van de energielevering van Mega, vermeld wordt in deze akte, dan kan het bestaande contract worden voortgezet door middel van een schriftelijke bevestiging via e-mail.
    • Indien degene die verder wil genieten van de energielevering door Mega niet vermeld wordt in de overlijdensakte, moet er een overdracht van het leveringscontract worden gedaan. Gelieve hiervoor contact op te nemen met ons en en de datum van overdracht, de nieuwe contactgegevens en de huidige meterstanden door te geven.

  • Ik wens mijn huidige situatie te regulariseren naar aanleiding van een echtscheiding of scheiding. Wat moet ik doen?

    Om het leveringscontract van elektriciteit en/of aardgas op je naam over te kunnen zetten zonder eindafrekening, hebben we maar een samenstelling van huishouden nodig, samen met een energieovernamedocument (). dienen we een overdracht te doen. Indien je het contract wenst over te nemen nadat een eindafrekening werd opgemaakt, dient je een inschrijvingsformulier in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en neemt maar enkele minuten tijd. Je kan ons ook een energieovernamedocument sturen, binnen de zeven dagen na de meteropname. Dit document dient als verzekering in geval van geschil.

  • Wat is groene stroom?

    Groene stroom wordt opgewekt uit hernieuwbare energiebronnen, zoals zon, wind en biomassa.
    We werken zoveel mogelijk samen met lokale groene producenten om zo met hen contracten op te stellen voor de aankoop van groene energie. Momenteel kopen we 50% van de energie aan bij groene producenten. De andere helft kopen we aan op de markt. Dit is grijze elektriciteit. We compenseren dit door garanties van oorsprong te kopen bij de groene producenten. Anders gezegd, als we niet voldoende groene elektriciteit kunnen aankopen, subsidiëren we de groene producenten in Europa. We proberen vervolgens op onze schaal ons steentje bij te dragen tot een beter milieu.

Dezelfde energie. Gewoon goedkoper.

Wat Mega aanbiedt, da's gas en elektriciteit aan een prijs waar niet tegen te concurreren valt. De prijs is niet alleen vandaag laag, maar ook op lange termijn.

Heb je graag persoonlijk contact met iemand van onze klantendienst? Beheer je graag je dossier online? Mega staat klaar om je energiekost te verminderen, onafhankelijk van de formule die je koos. Een creatief en energiek team, klanten die in onze waarden geloven en een organisatie die gelijke tred houdt met innovatie: dat zijn de ingrediënten om de goedkoopste energie aan te kunnen bieden tijdens de hele duur van je contract én na elke hernieuwing. Schrijf je nu in!

Elektriciteit

  • Goedkope elektriciteitsprijs, niet alleen vandaag, maar ook morgen
  • Zoveel mogelijk groene elektriciteit
  • Vaste of variabele elektriciteitsprijs
  • Zet je prijs vast voor 1, 3 of 5 jaar
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Persoonlijk contact met ons team
Meer weten

Gas

  • Goedkoopste gasprijs, niet alleen vandaag, maar ook morgen
  • Een vaste of variabele gasprijs
  • Zet je prijs vast voor 1, 3 of 5 jaar
  • CO2-neutraal gas (Meer weten)
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Persoonlijk contact met ons team
Meer weten

Be Mega

Inschrijving online
of via telefoon

Onze Mega-klantendienst schrijft u telefonisch in, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.
016 67 60 60

Klant worden

Energieovernamedocument

Neem gemakshalve een energieovernamedocument bij de hand, uw nieuw adres en de EAN-code.
 

Hoe gebeurt de overstap?

Overdracht van uw energiecontract
naar Mega

Mega onderneemt alle administratieve stappen voor u en regelt de overdracht zo spoedig mogelijk.
 

Ja, doe het nodige voor mij!

Wat men zegt over Mega...

Voor mij de beste

X X X X X

MEGA energy for a MEGA price

X X X X X

zeer goed!

X X X X X