Ik verhuis mijn energiecontracten

Ik verhuis

Wat met mijn energieleverancier?

Die kan mee verhuizen! Wanneer u verhuist, moet u in ieder geval een nieuw contract aangaan met een energieleverancier. Waarom dan niet direct voor een duurzaam goedkope leverancier kiezen?

Daarom raden we u Mega aan.
Als u nog geen klant bent, geniet dan van goedkopere energie.

Mijn energie verhuizen

Wat moet ik doen?


Stap 1

Contacteer ons ten vroegste zeven dagen vóór uw verhuis of ten laatste zeven dagen na het verhuis.


Stap 2

Kies het tarief dat het best bij u past! Als u al klant van Mega bent, kunt u uw huidig contract overzetten, of een nieuw kiezen.


Stap 3

Stuur ons de nodige informatie betreffende uw oud en nieuw adres.


Stap 4

Wij regelen alle administratieve stappen! Maak uw verhuisdozen klaar, wij doen het nodige voor uw energie.

Vind hier een antwoord op uw vraag

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat u van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor u. Wij zorgen onder andere voor de opzeg van uw contract bij uw huidige leverancier. U dient alleen nog de meterstanden aan uw netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan uw vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega uw verbruik berekenen. Neem alvast uw laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om uw contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we uw EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. U tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. U communiceert ons uw EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer uw contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij uw netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar uw huidige leverancier. U ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Uw netbeheerder bezorgt ons de historiek van uw verbruik en we berekenen het bedrag van uw maandelijkse/trimestriële voorschot. U ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van uw netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we uw jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Ik ben al klant van Mega en ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?

    Om uw contract over te zetten naar uw nieuw adres, hebben we binnen de 7 dagen na uw verhuis volgende gegevens nodig:

    • Een energieovernamedocument voor uw oud adres, dat door beide partijen (u en de overnemer/eigenaar) ingevuld en getekend werd, met de datum van de overdracht, de meterstanden en uw contactgegevens. Dit document is een bewijsstuk in geval van een geschil met de overnemer (document is hier beschikbaar).
    • De EAN-code (of de meternummer) van uw nieuwe woning en de meterstanden op de dag van de overstap.

    Deze gegevens kunt u doorgeven via onze contactpagina.
    Op basis hiervan kunnen we uw verhuis regelen en een eindafrekening sturen over uw oud adres.

  • Ik ben nog geen klant van Mega en ik verhuis. Hoe kan ik klant worden bij Mega op mijn nieuw adres?

    U gaat verhuizen en wenst Mega als leverancier op uw nieuwe adres?
    Dat is heel eenvoudig:
    U schrijft zich in via ons online formulier om klant te worden. Mega doet de rest!

  • Moet ik een vergoeding betalen als ik verhuis?

    U betaalt geen administratieve vergoeding wanneer u verhuist. Het is echter wel belangrijk om uw verhuis tijdig te melden, liefst binnen de 7 dagen. Zo kan Mega de overstap van uw energiecontract correct in orde brengen.

  • De contracthouder is overleden. Wat moet ik doen?

    Om de levering van elektriciteit en/of aardgas te beëindigen voor het huidige leveringscontract of om het op een andere naam te zetten, hebben we de volgende documenten nodig (per post of e-mail):

    • Een kopie van de overlijdensakte: Indien de persoon die verder wil genieten van de energielevering van Mega, vermeld wordt in deze akte, dan kan het bestaande contract worden voortgezet door middel van een schriftelijke bevestiging via e-mail.
    • Indien degene die verder wil genieten van de energielevering door Mega niet vermeld wordt in de overlijdensakte, moet er een overdracht van het leveringscontract worden gedaan. Gelieve hiervoor contact op te nemen met ons en en de datum van overdracht, de nieuwe contactgegevens en de huidige meterstanden door te geven.

  • Ik wens mijn huidige situatie te regulariseren naar aanleiding van een echtscheiding of scheiding. Wat moet ik doen?

    Om het leveringscontract van elektriciteit en/of aardgas op uw naam over te kunnen zetten zonder eindafrekening, hebben we maar een samenstelling van huishouden nodig, samen met een energieovernamedocument (). dienen we een overdracht te doen. Indien u het contract wenst over te nemen nadat een eindafrekening werd opgemaakt, dient u een inschrijvingsformulier in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en neemt maar enkele minuten tijd. U kunt ons ook een energieovernamedocument sturen, binnen de zeven dagen ne de meteropname. Dit document dient als verzekering in geval van geschil.

  • Wat is groene stroom?

    Groene stroom wordt opgewekt uit hernieuwbare energiebronnen, zoals zon, wind en biomassa.

Duurzaam goedkopere energie

Elektriciteit en aardgas online verkopen, met een groothandelsprijs, op een persoonlijke manier en duurzaam goedkoper!

Wenst u een vast tarief met een prijs die op lange termijn gegarandeerd is? Of een variabel tarief dat de marktprijs volgt? En wilt u groene elektriciteit? Onze lagere marges en onze geoptimaliseerde functioneringskosten zorgen voor duurzaam goedkopere prijzen!

Elektriciteit

  • Een duurzaam goedkopere prijs
  • Groene elektriciteit
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Aardgas

  • Een mega voordelige prijs
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • CO2 neutraal aardgas (Meer weten)
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Be Mega

Inschrijving online
of via telefoon

Onze Mega-klantendienst schrijft u telefonisch in, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.
04 268 20 00

Klant worden

Energieovernamedocument

Neem gemakshalve een energieovernamedocument bij de hand, uw nieuw adres en de EAN-code.
 

Hoe gebeurt de overstap?

Overdracht van uw energiecontract
naar Mega

Mega onderneemt alle administratieve stappen voor u en regelt de overdracht zo spoedig mogelijk.
 

Ja, doe het nodige voor mij!

Uw beoordeling over Mega

profile picture

Micheline Andries

X X X X X

op dit ogenblik beste tarief voor mij!

profile picture

Blondine Vanaenrode

X X X X X

goedekope energie,dat wil toch iedereen!

profile picture

Joeri Sacré

X X X X O

Eindelijk een aantrekkelijk tarief voor hetzelfde gas :)

profile picture

Gustaaf Gerardts

X X X X O

Ben tevreden, alles OK, ben ook nog niet van plan om over te schakelen naar een andere leverancier, alhoewel er veel kapers aan de kust zijn.