L'Avenir et Moustique

Avantage exclusif aux abonnés

En tant qu'abonné au quotidien L'Avenir ou Moustique, vous bénéficiez d'une ristourne exclusive.

Vous économisez en effet 40% sur votre redevance annuelle

Mais ce n'est pas le seul avantage dont vous profitez. En souscrivant un contrat d'énergie Mega, vous opter pour la meilleure alternative aux multinationales. Un fournisseur belge à taille humaine qui contribue à l'économie locale. Vous êtes fournis en électricité verte et respectueuse de l'environnement.
Vous pouvez aussi être certain d'avoir fait le choix d'une équipe professionnelle à votre service. Pas de call-centers externes mais bien une personne locale au bout du fil.
Mega, régulièrement sélectionné comme fournisseur le moins cher dans de nombreux groupements d'achats, vous propose un prix garanti durablement moins cher.

Enfin, sachez qu’il n'y a pas de formalité administrative ou de démarche de résiliation.
L'inscription prend moins de 5 minutes et nous nous chargeons du reste.

Onze energie is groen

Onze aanpak nog meer!

U krijgt 100% groene elektriciteit. Een Europees traceringssysteem garandeert dat elk geproduceerde MWh van elektriciteit hernieuwbaar is. Voor elk MWh energie dat wij leveren, hebben we een label van garantie van oorsprong, waardoor wij kunnen controleren, dat de elektriciteit die wij leveren, 100% groen is.

Bovendien stelt Mega zoveel mogelijk koopcontracten op met plaatselijke groene producenten (met eigenaren van bijv. windmolens, zonnepanelen, enz.). De aandeelhouders van Mega investeren rechtstreeks in hernieuwbare energieproductie, onder ander door de aankoop van een windmolen, de exploitatie van een biomassacentrale, zonnepanelenpark, enz.

U praat er beter over dan wij

profile picture

Gustaaf Gerardts

X X X X O

Ben tevreden, alles OK, ben ook nog niet van plan om over te schakelen naar een andere leverancier, alhoewel er veel kapers aan de kust zijn.

profile picture

Tugrul M Senol

X X X X X

Uitstekende energieleverancier!

profile picture

Bert Pieters

X X X X X

MEGA energy for a MEGA price

profile picture

Joeri Sacré

X X X X O

Eindelijk een aantrekkelijk tarief voor hetzelfde gas :)

Online

Mega, een online leverancier. U heeft controle op transparante wijze

Instemmen met ons 100% online model is een win-winsituatie!

Des te meer we online te werk gaan, des te meer we het milieu beschermen en hoe lager onze kosten zijn. Daarom kan Mega altijd een lagere prijs garanderen. Stem in met ons 100% online model en we geven u een korting in alle transparantie.

E-facturatie + domiciliëring = Bespaar tot € 110 per jaar*

* Mega rekent € 30 per jaar per contract aan om voorschotfacturen per post op te sturen. Contracten met verplichte domiciliëring (tarieven ‘Cool’ en ‘Super’) zijn overigens tot € 25 goedkoper. Per contract kan u dus tot € 55 uitsparen. Een huishouden met een contract voor gas en elektriciteit kan via onze online formules zo tot € 110 besparen!

Vind hier een antwoord op uw vraag

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat u van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor u. Wij zorgen onder andere voor de opzeg van uw contract bij uw huidige leverancier. U dient alleen nog de meterstanden aan uw netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan uw vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega uw verbruik berekenen. Neem alvast uw laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om uw contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we uw EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. U tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. U communiceert ons uw EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer uw contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij uw netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar uw huidige leverancier. U ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Uw netbeheerder bezorgt ons de historiek van uw verbruik en we berekenen het bedrag van uw maandelijkse/trimestriële voorschot. U ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van uw netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we uw jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke informatie heb ik nodig om te veranderen van leverancier?

    Naast uw contactgegevens, hebben wij uw adres nodig, waar de energie moet worden geleverd.
    Als u van leverancier verandert, kunt u alvast uw laatste factuur bij de hand nemen. We hebben uw EAN-code nodig om uw aanvraag te kunnen vervolledigen. Deze code, die steeds met 5414 begint en bestaat uit 18 cijfers, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. Deze code vindt u op een factuur terug, of op aanvraag bij de netbeheerder.
    In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s), de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis nodig. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

  • Mag ik op elk moment van leverancier veranderen zonder een opzegvergoeding te moeten betalen?

    U kan op elk moment veranderen van leverancier zonder opzegvergoeding of enige administratieve inspanning, met uitzondering van de inschrijving bij een andere leverancier en de meteropname voor de netbeheerder.
    Sinds 13 september 2012 is de wet op de afschaffing van opzegvergoeding bij de vervroegde opzegging van kracht en moeten gezinnen en KMO’s met laagspanning geen vergoeding meer betalen.
    Voor professionele klanten kunnen enkel de ondernemingen met een jaarlijks verbruik van minder dan 50 MWh elektriciteit en 100 MWh gas hun contract opzeggen zonder opzeggingsvergoeding.

    Wil u dus veranderen van een andere leverancier naar Mega, dan kan u op elk moment klant worden bij Mega!

  • Wat moet ik doen bij mijn huidige leverancier als ik wil veranderen?

    U heeft geen enkele verplichting bij uw huidige leverancier. Wij ondernemen alle nodige administratieve stappen (contact opnemen met uw netbeheerder, overdracht van het dossier, opzeg bij uw huidige leverancier, enz.).

  • Ik ben naar Mega overgestapt en heb toch nog een factuur van mijn vorige leverancier ontvangen. Moet ik deze betalen?

    Het is belangrijk om na te kijken over welke verbruiksperiode dit gaat. Betreft het factuur een periode van vóór het contractbegin bij de nieuwe leverancier, moet deze betaald worden.
    Na een leverancierswissel ontvangt u een eindafrekening van uw vorige leverancier. Deze factuur sluit uw verbruik bij de vorige leverancier af en moet dus betaald worden.