Tribe

Tribe, word lid van de Mega Community

Tribe, de energieofferte van elektriciteit en gas, alleen toegankelijk voor klanten die de waarden van Mega delen!

Als welkomstkorting krijgt u een vermindering van € 40 op elk energiecontract dat u bij ons afsluit. Kiest u voor elektriciteit en aardgas? Dan krijgt u een korting van € 80.

U kiest uw betaalmethode en geniet van een persoonlijke klantendienst terwijl de groene energie van Mega tot bij u stroomt.

Waarom Mega?

Een persoonlijke klantendienst

Er staat een professioneel team voor je klaar. Geen extern callcenter, maar een lokale persoon aan de lijn. Een duidelijke en transparante facturatie.

Veel respect voor het milieu

Zoveel mogelijk groene elektriciteit, een milieuvriendelijke aanpak en steun voor de productie van hernieuwbare energie.

Een Belgisch bedrijf

Een Belgisch bedrijf op mensenmaat dat bijdraagt aan de lokale economie en aan de creatie van werkgelegenheid. Het beste alternatief voor de multinationals.

Be Mega

Snelle inschrijving. In minder dan 5 minuten.

Inschrijven via telefoon

Onze Mega-klantendienst begeleidt u met uw inschrijving en tegelijkertijd maakt u kennis met ons! Neem alvast uw laatste energiefactuur bij de hand. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.

016 67 60 60

Online inschrijving

Voor de Tribe-offerte kiezen? Dit neemt maar een paar minuten tijd in beslag. U vult zelf een online inschrijvingsformulier in en wij doen de rest. U hoeft verder geen bijkomende administratieve stappen te ondernemen!

Klant worden

U verhuist?

Bij een verhuis dient uw huidig contract overgezet te worden naar uw nieuw adres, of kan een nieuw contract worden opgemaakt. Een verhuis is niet altijd evident. Daarom regelt Mega alles voor u!

Ik verhuis

Duurzaam goedkopere energie

Elektriciteit en aardgas online verkopen, met een groothandelsprijs, op een persoonlijke manier en duurzaam goedkoper!

Wenst u een vast tarief met een prijs die op lange termijn gegarandeerd is? Of een variabel tarief dat de marktprijs volgt? En wilt u groene elektriciteit? Onze lagere marges en onze geoptimaliseerde functioneringskosten zorgen voor duurzaam goedkopere prijzen!

Elektriciteit

  • Een duurzaam goedkopere prijs
  • Groene elektriciteit
  • Een vast tarief
  • Zet de prijs vast op 1 jaar
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Gas

  • Een mega voordelige prijs
  • Een variabel tarief
  • Zet uw formule vast voor 1 jaar
  • CO2-neutraal aardgas (Meer weten)
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Wat men zegt over Mega...

Voor mij de beste

X X X X X

MEGA energy for a MEGA price

X X X X X

op dit ogenblik beste tarief voor mij!

X X X X X

Tariefkaarten van het aanbod

Onze prijzen hebben niets te verbergen.
Bij Mega kan je genieten van de voordeligste energieprijs én een lage vaste vergoeding per begonnen contractjaar.

Hieronder vind je de tariefkaarten van de huidige maand voor particuliere klanten.

Notre approche est verte

Nos valeurs encore plus !

Chez Mega, nous collaborons autant que possible avec des producteurs verts locaux pour établir avec eux des contrats d’achat en énergie verte. Actuellement, nous achetons 50% de l’énergie que nous vendons à des producteurs verts. Pour les 50% restants, nous achetons de l’électricité grise sur le marché. Nous compensons cela en achetant des labels de garantie d’origine auprès de producteurs verts.

En d’autres termes, puisque nous ne pouvons pas acheter suffisamment d’électricité verte, nous subsidions financièrement un producteur vert quelque part en Europe.

Online

Mega, een online leverancier. U heeft controle op transparante wijze

Instemmen met ons 100% online model is een win-winsituatie!

Des te meer we online te werk gaan, des te meer we het milieu beschermen en hoe lager onze kosten zijn. Daarom kan Mega altijd een lagere prijs garanderen. Stem in met ons 100% online model en we geven u een korting in alle transparantie.

Online facturatie voor gas en elektriciteit + domiciliëring = Bespaar tot € 110 / jaar*

* Mega rekent € 30 per jaar per contract aan om voorschotfacturen per post op te sturen. Contracten met verplichte domiciliëring (tarieven ‘Cool’ en ‘Super’) zijn overigens tot € 25 goedkoper. Per contract kan u dus tot € 55 uitsparen. Een huishouden met een contract voor gas en elektriciteit kan via onze online formules zo tot € 110 besparen!

Een antwoord op al je vragen

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat je van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor je. We zorgen onder andere voor de opzeg van je contract bij je huidige leverancier. Je dient alleen nog de meterstanden aan je netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan je vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega je verbruik berekenen. Neem alvast je laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om je contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we je EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. Je tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. Je communiceert ons je EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer je contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij je netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar je huidige leverancier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Je netbeheerder bezorgt ons de historiek van je verbruik en we berekenen het bedrag van je maandelijkse/trimestriële voorschot. Je ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van je netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we je jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke informatie heb ik nodig om te veranderen van leverancier?

    Naast je contactgegevens, hebben wij je adres nodig, waar de energie moet worden geleverd.
    Als je van leverancier verandert, kan je alvast je laatste factuur bij de hand nemen. We hebben je EAN-code nodig om je aanvraag te kunnen vervolledigen. Deze code, die steeds met 5414 begint en bestaat uit 18 cijfers, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. Deze code vind je op een factuur terug, of op aanvraag bij de netbeheerder.
    In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s), de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis nodig. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

  • Mag ik op elk moment van leverancier veranderen zonder een opzegvergoeding te moeten betalen?

    Je kan op elk moment veranderen van leverancier zonder opzegvergoeding of enige administratieve inspanning, met uitzondering van de inschrijving bij een andere leverancier en de meteropname voor de netbeheerder.
    Sinds 13 september 2012 is de wet op de afschaffing van opzegvergoeding bij de vervroegde opzegging van kracht en moeten gezinnen en KMO’s met laagspanning geen vergoeding meer betalen.
    Voor professionele klanten kunnen enkel de ondernemingen met een jaarlijks verbruik van minder dan 50 MWh elektriciteit en 100 MWh gas hun contract opzeggen zonder opzeggingsvergoeding.

    Wil je dus veranderen van een andere leverancier naar Mega, dan kan je op elk moment klant worden bij Mega!

  • Wat moet ik doen bij mijn huidige leverancier als ik wil veranderen?

    Je hebt geen enkele verplichting bij je huidige leverancier. Wij ondernemen alle nodige administratieve stappen (contact opnemen met je netbeheerder, overdracht van het dossier, opzeg bij je huidige leverancier, enz.).

  • Ik ben naar Mega overgestapt en heb toch nog een factuur van mijn vorige leverancier ontvangen. Moet ik deze betalen?

    Het is belangrijk om na te kijken over welke verbruiksperiode dit gaat. Betreft het factuur een periode van vóór het contractbegin bij de nieuwe leverancier, moet deze betaald worden.
    Na een leverancierswissel ontvangt je een eindafrekening van je vorige leverancier. Deze factuur sluit je verbruik bij de vorige leverancier af en moet dus betaald worden.