Verhuizen energieleverancier

Ik verhuis

Wat met mijn energieleverancier?

Die kan mee verhuizen! Wanneer u verhuist, moet u in ieder geval een nieuw contract aangaan met een energieleverancier. Waarom dan niet direct voor een duurzaam goedkope leverancier kiezen?

Daarom raden we u Mega aan.
Als u nog geen klant bent, geniet dan van goedkopere energie.

Mijn energie verhuizen

Wat moet ik doen?


Stap 1

Contacteer ons ten vroegste zeven dagen vóór uw verhuis of ten laatste zeven dagen na het verhuis.


Stap 2

Kies het tarief dat het best bij u past! Als u al klant van Mega bent, kunt u uw huidig contract overzetten, of een nieuw kiezen.


Stap 3

Stuur ons de nodige informatie betreffende uw oud en nieuw adres.


Stap 4

Wij regelen alle administratieve stappen! Maak uw verhuisdozen klaar, wij doen het nodige voor uw energie.

Ik ben al klant

Ik wens Mega mee te nemen in mijn nieuwe woning

Contacteer ons

Contacteer ons via info@mega.be of via het nummer 04 268 20 00

Hoe werkt het?

Wij raden u aan om volgende gegevens bij de hand te houden (EAN-code, meterstanden enz.). Deze vindt u op het energieovernamedocument

Mega doet de rest

Wij zeggen het contract van uw oude adres op en nemen het op het nieuwe adres over.


Het energieovernamedocument bevat:

document reprise des énergies - Energieovernamedocument
  • Datum van de overdracht
  • De meteropname van uw oud adres
  • De EAN-code (of de meternummer) van uw nieuw adres
  • Eventueel de contactgegevens van de overnemer van uw oud adres

Het energieovernamedocument is een document dat u moet invullen als u de elektriciteits- en/of gaslevering op uw naam overneemt, bijvoorbeeld bij een verhuizing, de (ver)koop/(ver)huur van een huis of na een echtscheiding of overlijden. Op moment van de overname worden de meterstanden van de elektriciteits- en/of gasmeter opgenomen en op het document geschreven. Het document bevat ook de contactgegevens van de vertrekkende klant en de overnemer. Het document dient in twee exemplaren door beide partijen behoorlijk ingevuld en getekend te worden. Elke partij geeft vervolgens deze informatie aan haar energieleverancier door.

Onze aanpak

Elektriciteit en aardgas online verkopen, met een groothandelsprijs, op een persoonlijke manier en duurzaam goedkoper!

Wenst u een vast tarief met een prijs die op lange termijn gegarandeerd is? Of een variabel tarief dat de marktprijs volgt? En wilt u 100% groene elektriciteit? Onze lagere marges en onze geoptimaliseerde functioneringskosten zorgen voor duurzaam goedkopere prijzen!

Elektriciteit

  • Een duurzaam goedkopere prijs
  • 100% groene elektriciteit
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Aardgas

  • Een mega voordelige prijs
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • CO2 neutraal aardgas (Meer weten)
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Vind hier een antwoord op uw vraag

  • Ik ben al klant van Mega en ik ga verhuizen. Wat moet ik doen?

    Om uw contract over te zetten naar uw nieuw adres, hebben we binnen de 7 dagen na uw verhuis volgende gegevens nodig:

    • Een energieovernamedocument voor uw oud adres, dat door beide partijen (u en de overnemer/eigenaar) ingevuld en getekend werd, met de datum van de overdracht, de meterstanden en uw contactgegevens. Dit document is een bewijsstuk in geval van een geschil met de overnemer (document is hier beschikbaar).
    • De EAN-code (of de meternummer) van uw nieuwe woning en de meterstanden op de dag van de overstap.

    Deze gegevens kunt u doorgeven via onze contactpagina.
    Op basis hiervan kunnen we uw verhuis regelen en een eindafrekening sturen over uw oud adres.

  • Moet ik een vergoeding betalen als ik verhuis?

    U betaalt geen administratieve vergoeding wanneer u verhuist. Het is echter wel belangrijk om uw verhuis tijdig te melden, liefst binnen de 7 dagen. Zo kan Mega de overstap van uw energiecontract correct in orde brengen.

  • Ik wens mijn huidige situatie te regulariseren naar aanleiding van een echtscheiding of scheiding. Wat moet ik doen?

    Om het leveringscontract van elektriciteit en/of aardgas op uw naam over te kunnen zetten zonder eindafrekening, hebben we maar een samenstelling van huishouden nodig, samen met een energieovernamedocument (). dienen we een overdracht te doen. Indien u het contract wenst over te nemen nadat een eindafrekening werd opgemaakt, dient u een inschrijvingsformulier in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en neemt maar enkele minuten tijd. U kunt ons ook een energieovernamedocument sturen, binnen de zeven dagen ne de meteropname. Dit document dient als verzekering in geval van geschil.

  • Mijn huisgenoot vertrekt. Hoe kan ik het energiecontract overnemen?

    Indien u het huidige leveringscontract wenst over te nemen op uw naam, hebben we binnen de 7 dagen na de meteropname volgende inlichtingen nodig:

    • Een energieovernamedocument, door de twee partijen getekend (u en de vertrekkende klant), met de datum, de meterstand en uw contactgegevens. Dit document is een verzekering in geval van verschil (document hier verkrijgbaar).
    • Uw geboortedatum

    Deze inlichtingen kunt u via onze contactpagina doorgeven.
    Op basis hiervan kunnen we de overdracht in orde brengen en een slotfactuur aan de vertrekkende klant sturen, om het verbruik af te sluiten.

  • Mijn rechtspositie wijzigt (van een particulier naar een professioneel contract, enz.). Wat moet ik doen?

    Om de overdracht van uw statuut van particuliere naar professionele klant - of omgekeerd - op een gepaste manier door te geven, verzoeken we u met ons contact op te nemen en ons de volgende informatie door te geveen:

    • Een energieovernamedocument, door de twee partijen getekend, met de datum van overdracht, de meterstand en uw contactgegevens (hier verkrijgbaar).
    • De gegevens van uw nieuwe rechtspositie.
    • Bent u zelfstandig als natuurlijke persoon? Gelieve in dit geval contact op te nemen met onze diensten.

Be Mega

Inschrijving online
of via telefoon

Onze Mega-klantendienst schrijft u telefonisch in, van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.
04 268 20 00

Klant worden

Energieovernamedocument

Neem gemakshalve een energieovernamedocument bij de hand, uw nieuw adres en de EAN-code.
 

Hoe gebeurt de overstap?

Overdracht van uw energiecontract
naar Mega

Mega onderneemt alle administratieve stappen voor u en regelt de overdracht zo spoedig mogelijk.
 

Ja, doe het nodige voor mij!

U praat er beter over dan wij

profile picture

Blondine Vanaenrode

X X X X X

goedekope energie,dat wil toch iedereen!

profile picture

Joeri Sacré

X X X X O

Eindelijk een aantrekkelijk tarief voor hetzelfde gas :)

profile picture

Tugrul M Senol

X X X X X

Uitstekende energieleverancier!

profile picture

Geert Delombaerde

X X X X X

Voor mij de beste