Wie zijn wij?

De eerste Belgische energieleverancier

Mega werd in 2013 opgericht door Belgische ondernemers die bezorgd zijn om het milieu. Vandaag is Mega een Belgisch en goedkoper alternatief dan de multinationals van de energiesector.

De oprichters, experts in de energiesector, delen dezelfde mening: “elektriciteit en aardgas zijn grondstoffen net als water”. De leverancier moet zich focussen op zijn hoofdmissie: elektriciteit en aardgas leveren aan de laagste prijs, op een correcte en eenvoudige manier.

De waarden van Mega werden afgeleid uit volgende visie: optimale functioneringskosten, bescheiden marges, wilskracht en dynamisme van ons team zijn dé ingrediënten voor duurzaam goedkopere energie samen met een kwalitatieve dienstlevering.

Mega is aanwezig op Belgisch grondgebied en biedt concurrentiële prijzen aan, zowel voor particulieren als voor professionelen.

Waarom Mega?

Deel onze waarden en kies voor Mega als leverancier voor elektriciteit en aardgas!

Door het gebruik van nieuwe technologieën aan te moedigen kan Mega op transparante wijze lage competitieve tarieven aanbieden, zonder de consument uit het oog te verliezen. Mega garandeert een proactieve en een persoonlijke dienstverlening. In tegenstelling tot andere leveranciers verbindt Mega zich ertoe om geen tijdelijke kortingen toe te kennen. Deze kortetermijnvisie geeft geen meerwaarde aan de consument! Mega volgt een unieke strategie op lange termijn: geen tijdelijke acties maar lage prijzen, zowel vandaag als morgen.
Onze lagere marges en geoptimaliseerde functioneringskosten zorgen voor duurzaam goedkopere prijzen.
Door te kiezen voor Mega bespaart u op lange termijn!


Mega is een alternatief voor de multinationals en andere bedrijven in de energiesector. We zijn er niet mee akkoord dat meer dan 80% van de Belgische consumenten een buitenlandse leverancier hebben of een leverancier die grotendeels beheerd wordt door buitenlandse aandeelhouders (EDF-Luminus, Electrabel, Eni, Essent, Eneco, etc.). Mega werd opgericht in 2013 door Belgische ondernemers die bezorgd zijn om het milieu. We zijn gevestigd in Luik en ondersteunen de lokale economie.


We stellen alles in het werk om u een kwalitatieve dienstlevering aan te bieden! We verbinden ons ertoe om transparant te factureren en een beschikbare klantenservice tot uw dienst te hebben. Wilt u ons contacteren? Bij Mega hoeft u niet minuten lang naar saaie wachtmuziek te luisteren. Meld ons dat u gecontacteerd wenst te worden via “Call me” en we zorgen voor de rest!
U kunt ons via verschillende kanalen contacteren, via e-mail, chat, onze Facebook-pagina en op Twitter.
We beantwoorden uw vraag zo snel mogelijk.


Word klant bij Mega en draag uw steentje bij tot een beter milieu. We beperken het overmatig gebruik van papier en leveren 100% groene elektriciteit. 100% groene elektriciteit in België? Wat is dat juist?
Elke producent van hernieuwbare energie ( windmolens, zonnepanelen, e.a.) ontvangt per geïnjecteerde MWh (1000 kWh) op het net een garantielabel voor de groene oorsprong van de elektriciteit. Deze elektriciteit wordt geleverd via het net. Het groene karakter van deze elektriciteit is niet identificeerbaar, maar Mega koopt labels van garantie van oorsprong bij de groene producenten. Dit is een bewijs dat de elektriciteit 100% groen is en wordt geleverd aan de regulatoren.

Onze elektriciteit kan dus gekwalificeerd worden als “100% groen” zoals bij de andere energieleveranciers op de markt. Om eerlijk te zijn, houden we niet van het systeem van groene energie omdat het niet altijd zo groen is als de leveranciers beweren. Veel energieleveranciers zeggen dat ze 100% groene elektriciteit aanbieden, maar ze kunnen uw geld ook investeren in houtskool, nucleaire energie of gewoonweg nooit investeren in hernieuwbare energie. Men dient enkel voor enkele euro's per jaar garantielabels te kopen om grijze elektriciteit groen te maken.
We worden aangeraden door Greenpeace.


We zijn onafhankelijk en transparant. We wensen energie op een duurzaam goedkopere manier te leveren met de beste klantenervaring. Bent u niet tevreden? U bent vrij om uw contract zonder opzegkosten te verbreken en we helpen u om de nodige stappen te zetten! Bovendien hebben onze producten en onze prijzen niets te verbergen tegenover het merendeel van de andere leveranciers. U bespaart om het even welke formule u ook kiest!
We houden onze marges altijd zo laag mogelijk.

Ons team

Onze aanpak

Elektriciteit en aardgas online verkopen, met een groothandelsprijs, op een persoonlijke manier en duurzaam goedkoper!

Wenst u een vast tarief met een prijs die op lange termijn gegarandeerd is? Of een variabel tarief dat de marktprijs volgt? En wilt u 100% groene elektriciteit? Onze lagere marges en onze geoptimaliseerde functioneringskosten zorgen voor duurzaam goedkopere prijzen!

Elektriciteit

  • Een duurzaam goedkopere prijs
  • 100% groene elektriciteit
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Aardgas

  • Een mega voordelige prijs
  • Een vast of variabel tarief
  • Zet de prijs vast op 1, 3 of 5 jaar
  • CO2 neutraal aardgas (Meer weten)
  • Betaling via overschrijving of domiciliëring
  • Optimale klantendienst
Meer weten

Vind hier een antwoord op uw vraag

  • Levert Mega elektriciteit en aardgas over heel België?

    Ja, wij verdelen stroom en aardgas overal in België!

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat u van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor u. Wij zorgen onder andere voor de opzeg van uw contract bij uw huidige leverancier. U dient alleen nog de meterstanden aan uw netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan uw vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega uw verbruik berekenen. Neem alvast uw laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om uw contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we uw EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vindt u op uw afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we uw EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van uw verhuis. Een kopie van uw identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. U tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. U communiceert ons uw EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer uw contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij uw netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar uw huidige leverancier. U ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Uw netbeheerder bezorgt ons de historiek van uw verbruik en we berekenen het bedrag van uw maandelijkse/trimestriële voorschot. U ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van uw netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we uw jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke producten en tarieven biedt Mega aan?

    Mega levert aardgas en elektriciteit volgens transparante en duurzaam goedkopere prijzen. Op basis van uw behoeften kan u kiezen voor een vast of variabel contract van 1, 3 of 5 jaar. Raadpleeg hier onze producten.

  • Nieuwe aansluiting?

    Enkele stappen voor een nieuwe aansluiting:

    1. Indien uw woning of gebouw nog geen aansluiting heeft voor aardgas en/of elektriciteit, dient u contact te nemen met uw netbeheerder en een nieuwe aansluiting vragen.
      U kent uw netbeheerder niet
      Vind hem gemakkelijk met onze handige tool.
    2. .
    3. Wanneer een aanvraag ingediend werd, zal de netbeheerder u een prijsofferte bezorgen met de EAN-code die overeenkomt met uw nieuwe aansluiting van aardgas of elektriciteit.
    4. Bezorg deze EAN-code aan Mega en teken een energiecontract op onze website. Mega zal uw netbeheerder op de hoogte brengen dat u een contract met ons hebt getekend. Zodra u uw aansluiting aan uw distributienetbeheerder heeft betaald, zal deze u contacteren om een afspraak te maken om uw installatie op het net aan te sluiten.
    5. Opmerking: Indien u een nieuwe aansluiting voor een bepaalde datum wenst, dient u de nodige stappen op tijd te nemen!

BE MEGA

Snelle inschrijving. In minder dan 5 minuten.

U kunt op elk moment vrijblijvend naar een andere energieleverancier overstappen, dus waarom wachten?

Word simpelweg klant van Mega en geniet van onze duurzaam goedkopere energie!

Inschrijven via telefoon

Onze klantendienst begeleidt u met uw inschrijving en tegelijkertijd maakt u kennis met ons! Neem alvast uw laatste energiefactuur bij de hand. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u.

04 268 20 00

Online inschrijving

U vult zelf een online inschrijvingsformulier in en wij doen de rest. U hoeft verder geen bijkomende administratieve stappen te ondernemen!

Klant worden

U verhuist?

Bij een verhuis dient uw huidig contract overgezet te worden naar uw nieuw adres, of kan een nieuw contract worden opgemaakt. Een verhuis is niet altijd evident. Daarom regelt Mega alles voor u.

Ik verhuis

U praat er beter over dan wij

profile picture

Geert Van de Merckt

Ook Vlaamse tevreden klanten!

profile picture

Mireille Pieraerts

Geen gezever, geen gezaag! Ik zie jullie allemaal graag! Gelukkig nieuwjaar!

profile picture

Bert Pieters

MEGA energy for a MEGA price

profile picture

Blondine Vanaenrode

goedekope energie,dat wil toch iedereen!