Algemene verkoopsvoorwaarden van Mega

Ons contract

Onderaan vind je de algemene verkoopsvoorwaarden voor particuliere en professionele klanten in Wallonië, Vlaanderen en het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest. Deze voorwaarden zijn van toepassing op de levering van elektriciteit en aardgas en/of producten of diensten voor consumenten en professionele klanten.

Een antwoord op al je vragen

  • Leveren jullie elektriciteit en aardgas in heel België?

    Ja, we verdelen gas en elektriciteit in alle gemeenten van België, zonder enige uitzondering in Wallonië en Vlaanderen.

  • Mijn contract loopt binnenkort af. Verlengen jullie dit automatisch?

    Ja, we verlengen je contract automatisch! Minstens twee maanden voor de hernieuwing van jouw contract brengen we je via e-mail of per post op de hoogte van je nieuwe tariefvoorwaarden. Jouw hernieuwingstarief wordt op dat moment ook gepubliceerd in je myMega klantenzone. Het product dat we voorstellen voor de hernieuwing is altijd het voordeligste product dat equivalent is aan jouw huidig contract. We houden hierbij (in de mate van het mogelijke en afhankelijk van het aanbod op dat moment) rekening met de tariefsoort (vast of variabel), de energiesoort, het serviceniveau en de looptijd van het contract.

  • Waar kan ik mijn contract raadplegen Mega?

    Voor de start van je contract sturen we je een e-mail met je contract, tariefkaarten en toegang tot je online klantenzone myMega. Daarnaast kan je ook op elk moment je contract(en) raadplegen via myMega.

  • Kan ik een terugleveringscontract afsluiten bij Mega?

    Je kan een terugleveringscontract afsluiten bij Mega door je bij ons in te schrijven. Zodra je contract voor energieverbruik is gevalideerd, bezorgt je netbeheerder ons de nodige informatie en activeren we je terugleveringscontract automatisch (zie volgende vraag).

  • Welke gegevens heb ik nodig om een inschrijving te kunnen doen?

    • Persoonlijke gegevens: (voor)naam, geboortedatum
    • Contactgegevens: e-mailadres, gsm-nummer
    • Leveringsadres
    • Gewenst product
    • Je huidige leverancier
    • Facturatievoorkeur (betalingswijze, etc.)

    Je bent niet verplicht om de EAN-code, meternummer en meterstand (bij een verhuis) in te vullen op het inschrijvingsformulier. We raden het natuurlijk wel aan zodat we je inschrijving snel kunnen valideren. Als je die gegevens niet invult, zullen we je achteraf contacteren om de juiste gegevens te verkrijgen.

  • Wanneer moet ik mijn verhuis doorgeven?

    Als je je contract wil afsluiten vragen we je om ons het volledig ingevulde en ondertekende energieovernamedocument binnen de 20 kalenderdagen te bezorgen. Zo kunnen we de afgesproken eindstanden garanderen.

  • Wat is het minimum voorschotbedrag?

    We kunnen minimum 10 euro voor elektriciteit en 15 euro voor gas instellen als maandelijks voorschotbedrag.

  • Hoe kan ik mijn contract beëindigen?

    Je bezorgt ons dan best een energieovernamedocument dat zowel door de overnemer als jezelf is ondertekend en ingevuld. Als we dit binnen de 20 kalenderdagen na de overnamedatum ontvangen, kunnen we je contract afsluiten met de afgesproken meterstanden.

  • Waarom moet ik de volledige vaste vergoeding betalen?

    De vaste vergoeding is een abonnementskost voor het beheer van je energiecontract. We verrekenen die per begonnen contractjaar. Als je ons dus tijdens het contractjaar verlaat, zullen we je vragen om de volledige vaste vergoeding te betalen. Je moet weten dat we je energie al reserveren voor je contractjaar begint. Als je ons vroegtijdig verlaat, zitten we met een overschot aan energie. Dit is één van de redenen dat we de vaste vergoeding volledig aanrekenen.