Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Ga je binnenkort verhuizen? En wil je graag weten welke stappen je moet nemen om onaangename verrassingen te vermijden?
Met Mega wordt jouw verhuis een formaliteit: nul stress, nul gedoe, 100% tevredenheid!
Verhuizen is altijd een beetje spannend, maar hoeft helemaal niet stresserend te zijn. Jouw energiecontract verhuizen met Mega is immers erg eenvoudig en biedt heel wat voordelen!
Mega garandeert een soepele overgang van je oude naar je nieuwe adres, zonder zorgen.
bij Mega weet je precies wat je betaalt, ook wanneer je verhuist.
met het energieovernamedocument (EOD) breng je jouw verhuis eenvoudig online in orde via ons contactformulier!
Om een vlotte verhuis te garanderen, hebben we de volgende informatie nodig:
Je kunt al deze gegevens ook gemakkelijk invullen in het energieovernamedocument.
Vul het samen in met de nieuwe bewoner(s) voor je oude adres en met de huidige bewoner(s) voor jouw nieuwe adres en noteer de meterstanden.
(Hoe je het EOD juist en volledig invult, staat uitgelegd op de tweede pagina van bovenstaande documenten.)
Bezorg ons alle informatie over jouw verhuis via ons contactformulier, en dit binnen de 7 dagen na je verhuis. Vulde je een energieovernamedocument in? Je kunt dit document eenvoudig toevoegen als bijlage in .pdf- of .jpg-vorm.
Heb je geen mogelijkheid om je document in te scannen? Dan kun je ons ook een foto van het EOD via jouw smartphone bezorgen. Let hierbij op dat jouw document goed leesbaar is op de foto!
En dan nu: genieten van je house(ver)warming! Zoek een leuk plekje uit voor die nieuwe kamerplant, wij doen de rest (de dozen uitpakken laten we wel aan jou over).
In de rubriek ‘Ik verhuis’ op de startpagina van je myMega klantenzone kun je onze Mega Verhuisgids downloaden! Deze bevat een handige checklist, zodat je zeker niets vergeet. Druk hem af en hou je pen in de aanslag!
In myMega kun je bovendien ook makkelijk jouw adres aanpassen in het tabblad ‘Contactgegevens’, zodat je administratie helemaal up-to-date is.
Kies voor de goedkope energie van Mega en haal het maximum uit je budget voor je nieuwe woonst. Met Mega bespaar je op je energiefacturen zodat jij de financiële ruimte hebt voor de dingen die er écht toe doen. Klik op onderstaande link voor meer informatie!
Wanneer je verhuist, vragen we je om ons het volledig ingevulde en ondertekende energieovernamedocument binnen de 20 kalenderdagen te bezorgen. Zo kunnen we de afgesproken eindstanden voor je oude adres garanderen.
In het geval van bijvoorbeeld een verhuis en verbouwingswerken zetten we voor je oude adres een tijdelijk contract op en "verhuizen" we je huidige contract naar je nieuwe adres. Voor het nieuwe tijdelijke contract ontvang je automatisch en e-mail. Dit contract kan maximaal 1 jaar duren.
Om dit te doen, hebben we de volgende gegevens nodig:
Om je contract af te sluiten en een afrekeningsfactuur op te stellen hebben wij jouw meterstanden, je meternummer(s), je EAN-code(s) en de datum van je vertrek nodig.
We raden je ook aan om binnen de 20 dagen nadat je je meterstanden noteerde het ingevulde en ondertekende energieovernamedocument aan ons te bezorgen. Zo kunnen we rekening houden met de eindmeterstanden die je invulde op het EOD, anders zullen we je contract moeten afsluiten op basis van geschatte meterstanden.
Bezorg ons zeker ook jouw nieuwe contactadres! Dit kan je zelf aanpassen in je myMega klantenzone. Zodra je contract beëindigd is, ontvang je binnen de 6-8 weken een eindafrekening voor je oude adres. Eventuele voorschotten brengen wij in mindering op deze factuur.
Het energieovernamedocument is een formulier dat moet worden ingevuld wanneer je verhuist.
Wanneer je merkt dat je geen toegang hebt tot gas of elektriciteit en dat de nummers op jouw meter(s) niet veranderen, dan is je meter hoogstwaarschijnlijk gesloten. Om gebruik te kunnen maken van elektriciteit of gas op dit leverpunt moet je zo snel mogelijk een contract afsluiten met een energieleverancier. Dit kan je makkelijk in orde brengen via ons online inschrijvingsformulier.
Geef bij je inschrijving duidelijk aan of het gaat over een nieuwe of gesloten meter. We hebben ook de EAN-codes van het nieuwe leveringsadres nodig.
Je houdt ook best bepaalde documenten, zoals een keuringsbewijs of een energieovernamedocument, bij de hand zodat we jouw contract kunnen valideren.
Vervolgens plan je een afspraak in met de netbeheerder om je meter(s) ook effectief te openen.
Je kunt nauwkeurige en betrouwbare informatie krijgen over jouw energieverbruik door telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op 016 67 60 60 of via ons online contactformulier. Onze experten bezorgen jou met plezier deze informatie op basis van jouw werkelijk verbruik, zonder extra kosten.
Om de verwerking van jouw aanvraag vlotter te laten verlopen, raden we je aan om je vorige en huidige meterstanden bij de hand te houden. Zo kunnen wij jou de meest accurate data verstrekken.
Heb je een digitale meter? Dan hoef je ons jouw meterstanden niet door te sturen. Wij kunnen je informeren over je energieverbruik op basis van de gegevens die door de netbeheerder zijn verstrekt.
Blijf up-to-date met de energiesector. Ontvang inspirerende tips om je energiegebruik te verminderen en kosten te besparen op je gas- en elektriciteitsrekening.
Meer weten