Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
/ Louise
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Nous avons tous vécu l’expérience, au moins une fois, d’être démarchés par téléphone, dans un grand magasin ou encore directement dans notre propre habitation afin de nous vendre un contrat d’énergie.
Ce service, offert par certains fournisseurs ou courtiers en énergie, permet aux consommateurs de souscrire un contrat sans effort.
Quels sont réellement les avantages et inconvénients de ces souscriptions rapides ? Comment profiter d’offres intéressantes ? Retour sur quelques points primordiaux.
Certains démarcheurs n’hésitent pas, une fois le nom de votre fournisseur actuel connu, à diffamer ce dernier dans le but d’ébranler la confiance que vous avez placé en lui.
Mega est loin d’être épargné malheureusement. En effet, à court d’arguments, certains démarcheurs évoquent une hypothétique faillite de Mega, son rachat par un autre fournisseur ou remettent en question la belgitude de votre fournisseur préféré.
Il s’agit d’une technique de vente déloyale, pouvant être sanctionnée légalement.
Soyez rassurés, MEGA, en pleine santé et plus indépendant que jamais, n’est pas en faillite.
D’autres démarcheurs vous promettent de grandes économies sur votre facture et feront tout pour récolter votre précieuse signature. Une cliente Mega a récemment été victime d’un démarchage abusif et a livré son témoignage sur RTL. Heureusement, elle a fait appel à Mega pour régler la situation.
Un vendeur de chez Luminus a escroqué Débora à Jumet:
“Il a mis une photo de mes pieds à la place de la carte d’identité”
On évoque parfois des cas de ventes directes trop insistantes, qui manipulent le client potentiel pour le faire signer. Pour Déborah, qui n’a jamais eu l’intention de changer de fournisseur d’électricité, il s’agit ni plus ni moins d’une escroquerie. Le vendeur ‘porte-à-porte’ l’a trompée grossièrement, et sur toute la ligne.
Vous avez été démarché(e) récemment, n’hésitez pas à nous contacter pour comparer l’offre que vous avez reçue !
En Belgique, il existe une législation fédérale stricte qui organise cette pratique du démarchage. Les vendeurs sont donc tenus de respecter certaines règles comme par exemple :
Il est important de se souvenir que les démarcheurs sont payés à la commission, au contrat, par un, voire plusieurs fournisseurs ; certains d’entre eux seraient donc prêt à tout pour vous faire signer, prétendant régulièrement qu’il ne s’agit pourtant que d’une simulation tarifaire.
Sachez d’ailleurs que pour réaliser celle-ci, seules deux informations sont nécessaires : votre consommation annuelle et votre code postal !
Méfiance : ne donnez jamais vos informations bancaires, votre adresse ou les coordonnées de votre compteur d’énergie (code EAN, numéro de compteur) si vous ne souhaitez pas conclure de contrat.
Nous vous conseillons de toujours vérifier la compétitivité de l’offre proposée avant d’accepter le contrat.
Deux choses seulement sont à mettre en parallèle lors d’une comparaison tarifaire :
Il ne faut jamais accepter une offre de prix ne mentionnant pas ces deux informations ou indiquant uniquement un acompte mensuel théorique.
Conseil : vérifiez toujours que le prix proposé par le démarcheur inclut bien la TVA.
Vos tarifs personnels ne sont connus que de vous et de votre fournisseur actuel. Il en va de même concernant le nombre de kWh que vous consommez. Dès lors, aucune comparaison tarifaire, aucun acompte fiable, ne peuvent vous être proposés sans analyse de votre régularisation annuelle et de votre contrat actuel.
Conseil : si votre contrat actuel donne droit à une ristourne conditionnelle, n’oubliez pas d’en tenir compte dans votre comparaison !
Si vous gardez à l’esprit les points d’attention ci-dessus, le démarchage peut se révéler être une pratique intéressante pour permettre au consommateur de changer de fournisseur et faire jouer la concurrence.
Sachez qu’en tant que client Mega, vous profitez d’un tarif durablement moins cher. Nous vous garantissons un tarif compétitif à tout moment mais aussi lors de chaque prolongation de votre contrat.
Quoi qu’il en soit, si vous êtes démarché et avez le moindre doute, n’hésitez pas à nous contacter, nous nous ferons un plaisir de vous aider !
Si vous souhaitez connaître l’actualité du marché de l’énergie, n’hésitez pas à consulter notre blog régulièrement.
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!