Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
/ Nina
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Dat de energieprijzen op enkele maanden tijd de hoogte zijn ingeschoten, weet je al. De media hebben er dan ook, terecht, massaal over bericht. In dit artikel maken we samen met jou de balans op van deze ongeziene situatie.
De sterke en plotse prijsstijgingen werden veroorzaakt door verschillende factoren, waaronder:
Zoals je kan zien, werd aanvankelijk enkel de gasprijs (en de prijs van grondstoffen zoals steenkool) beïnvloed. De prijs van elektriciteit is echter gekoppeld aan de prijs van andere energieën. Daardoor is de elektriciteitsprijs per kWh helaas gevolgd en evenredig gestegen met de gasprijzen.
Dat hangt af van je type contract.
Zoals we eerder al opmerkten, zijn het de energieprijzen (= prijzen per kWh) die gestegen zijn. Bijgevolg worden alle leveranciers, zonder uitzondering, getroffen door de prijsverhoging. Iedereen heeft dus ook beslissingen moeten nemen om hun klanten, maar ook zichzelf, hier tegen te beschermen.
De belangrijkste maatregelen van de leveranciers:
Zoals je ziet, is Mega – ondanks de negatieve persaandacht – zeker niet de enige leverancier die stappen heeft ondernomen om haar klanten te beschermen. De stijging van de marktprijzen heeft gevolgen voor alle leveranciers en iedereen zit dus in dezelfde situatie.
De prijsstijgingen bij de verschillende Belgische energieleveranciers tussen juni en september 2021.
Leveranciers | Elektriciteit | Gas |
---|---|---|
Eneco | +20% | +33% |
Engie | +24% | +41% |
Lampiris | +45% | +76% |
Luminus | +16% | +43% |
Mega | +35% | +66% |
Octa+ | +38% | +67% |
Alle leveranciers werden dus getroffen door de prijsstijgingen. De procentuele verhoging hangt af van een aantal factoren, waaronder de oorspronkelijke prijzen en of de leverancier al dan niet zelf elektriciteit produceert.
Er bestaat jammer genoeg geen magisch recept om deze prijsstijgingen te vermijden. Wat je wel kan doen, is de impact minimaliseren door preventief actie te ondernemen.
De goedkoopste energie is nog altijd de energie die je niet verbruikt. Dat spreekt voor zich. Probeer dus steeds bewust om te gaan met je verbruik.
Je kan je energieverbruik altijd analyseren om na te gaan of je niet te veel elektriciteit verbruikt of niet te veel gas verbruikt.
Zuinig omspringen met elektriciteit en gas is nog steeds de beste manier om je facturen te verlagen. Tijdens de winter is ons verbruik het hoogst en is het ook moeilijker om ons verbruik te verlagen. Een paar kleine aanpassingen kunnen hier dus het verschil maken! Aarzel dus niet om een kijkje te nemen op onze blog waar we je tips geven om zowel geld als energie te besparen!
Tot slot raden we je ten zeerste aan om je voorschotbedrag te verhogen. Het is altijd beter om maandelijks een beetje meer te betalen dan opeens een torenhoge jaarlijkse afrekening te moeten betalen. Alles wat je te veel zou betalen, wordt uiteraard gewoon terugbetaald bij je afrekening en dat is natuurlijk een fijnere verrassing, niet?
Je zult wel gemerkt hebben dat Mega tijdens deze energiecrisis het voortouw heeft genomen in het belang van haar klanten. Onze maatregelen (verhoging van de voorschotten, tijdelijke stop van het aanbod van vaste contracten, etc.) zijn er niet zomaar gekomen. Het gaat om tijdelijke en preventieve maatregelen.
Zodra de energiemarkt stabiliseert en de situatie weer “normaal” wordt, zullen de maatregelen dan ook opgeheven worden. We blijven onze klanten op de hoogte houden over de verdere evolutie tijdens de komende weken. Wanneer het opnieuw mogelijk is om je tarieven vast te zetten, zullen we daar ook over communiceren.
Niemand had de huidige situatie kunnen voorspellen. Het is dan ook moeilijk om te weten hoe de komende maanden eruit zullen zien. Vanaf de lente van 2022 zou het einde van de tunnel volgens de verwachtingen wel in zicht moeten zijn. De situatie zou zich in de loop van volgende zomer moeten herstellen. We blijven je dus zeker informeren over de laatste evoluties op de energiemarkt en de nieuwtjes van Mega!
Heb je nog andere vragen over je energiecontract en de huidige situatie? Neem dan zeker een kijkje op onze FAQ.
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!