Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
/ Louise
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Vous l’avez probablement entendu dans la presse, Anode, le gestionnaire d’équilibre en énergie de certains fournisseurs belges, dont Mega, est en difficulté. Ce qui fait craindre une défaillance de certains de ces fournisseurs envers leurs clients.
Soyez rassurés, chez Mega, cela n’a aucun impact direct sur nos activités et encore moins sur nos clients. Mega utilise les services d’autres partenaires et ne dépend pas d’Anode.
Il n’y a donc aucun risque pour vous puisque cette gestion peut être transférée à tout moment à d’autres partenaires.
C’est d’ailleurs pour cette raison que Mega se considère encore plus solide que d’autres fournisseurs, plus grands, ayant fait le choix d’opérer seuls avec leurs propres outils. Mega dispose en effet de plusieurs alternatives, en cas de défaillance de l’une de celles-ci.
Mega, en tant que fournisseur, travaille avec des producteurs (centrale électrique, éolienne, etc.) pour la livraison d’électricité à ses clients. Il n’est pas possible d’acheter à l’avance la quantité exacte d’électricité qui sera consommée. Nous devons la prévoir bien à l’avance et en grande quantité pour tous nos clients. On ne peut pas non plus « stocker » l’électricité excédentaire.
Le gestionnaire d’équilibre en énergie intervient alors pour compenser ces déficits ou surplus. Il permet donc d’assurer l’équilibre sur le réseau de transport électrique. Il veille à ce que, quart d’heure par quart d’heure, l’approvisionnement initialement acheté par le fournisseur soit compensé à la hausse ou à la baisse, pour correspondre exactement à la consommation des clients.
Non ! Les tarifs de Mega ne dépendent absolument pas de ses responsables d’équilibre. Il n’y aura donc pas d’impact sur la facture.
Les tarifs dépendent des prix du marché de gros de l’électricité, défini en négociation par les producteurs d’électricité et les fournisseurs. Le prix d’achat est très similaire entre les différents fournisseurs, du plus petit au plus grand.
Les prix de vente de Mega sont néanmoins globalement inférieurs à ceux de ses principaux concurrents.
Mega vise l’excellence dans ses métiers (gestion des compteurs, facturation, service client…) et maîtrise au maximum ses coûts. Par exemple, nous dépensons très peu en publicité. C’est aussi grâce à vous, nos clients, qui parlez de nous autour de vous !
Mega s’efforce d’être moins cher, jour après jour, en innovant et en s’impliquant au maximum dans ses métiers. Nous vous garantissons d’être toujours parmi les plus compétitifs du marché !
Quant à l’approvisionnement, c’est-à-dire l’achat d’énergie pour fournir l’ensemble de ses clients, il est réalisé de trois manière différentes, dans le but de maximiser l’origine verte de l’électricité :
Si nous achetons de l’électricité grise sur le marché, nous compensons cela en achetant des labels de garantie d’origine auprès de producteurs verts. En d’autres termes, si nous ne pouvons pas acheter suffisamment d’électricité verte, nous subsidions financièrement un producteur vert quelque part en Europe.
Si vous souhaitez en savoir plus sur l’énergie verte de Mega rendez-vous sur notre site web ou sur notre blog pour découvrir les derniers trucs et astuces pour économiser de l’énergie.
Le saviez-vous ? Mega a obtenu un score de 17/20 par Greenpeace en 2017 lors de son classement annuel des fournisseurs d’énergie. Ceci atteste que nos pratiques sont durables.
Pas encore client? Si vous souhaitez bénéficier de l’énergie durablement moins chère ? Devenez client chez Mega !
Déjà client Chez Mega ? Devenez parrain Mega et économisez jusqu’à 2.250 € !
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 02 21
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!