Hulp >

Mijn contract

>

Mijn hernieuwing

Wanneer wordt mijn contract hernieuwd?

In principe is de duurtijd van een contract onbepaald totdat dit wordt beëindigd door de klant (als gevolg van een leverancierswissel, verhuis of overlijden) of door Mega (vanwege wanbetaling).

Wat daarentegen wel vastligt voor een bepaalde duur is jouw gekozen tarief (vast of variabel). Bij Mega kun je kiezen tussen een variabel of een vast tarief. De keuze die je maakt, is afhankelijk van je behoeften en de situatie op de energiemarkt.
Je vindt de duurtijd van je gekozen tarief steeds terug:

  • Op jouw energiefacturen (onder ‘contractduur’; de einddatum is wanneer jouw huidige tarief ten einde loopt);
  • Op jouw tariefkaart(en);
  • In je myMega klantenzone (onder ‘mijn contracten’ > ‘duur’).

Bij Mega laten we je minstens 2 maanden voor het einde van jouw huidige tariefduur (via e-mail of per post) weten dat je contract zal worden hernieuwd met nieuwe tarieven. De hernieuwing gebeurt steeds automatisch met het voordeligste product dat equivalent is aan jouw huidige contract. We houden hierbij (in de mate van het mogelijke en afhankelijk van het aanbod op dat moment) rekening met de tariefsoort (vast of variabel), de energiesoort, het serviceniveau en de looptijd van het contract. Je kan je hernieuwingstarief minstens twee maanden voor het einde van je huidige tariefduur terugvinden in je myMega klantenzone onder het tabblad ‘Mijn contracten’.