Hulp > >

Ik heb nog een contract voor bepaalde duur. Wat gebeurt er aan het einde van mijn contract voor bepaalde duur?

In het geval van een contract voor bepaalde duur, tenzij het wordt beëindigd door de klant (als gevolg van een leverancierswissel, verhuis of overlijden) of door Mega (vanwege wanbetaling), staat de duur vast volgens het product dat de klant heeft gekozen.

Als je bijvoorbeeld een aanbod kiest met een prijs dat voor één jaar is vastgelegd, dan zal de duur van je contrat ook voor één jaar zijn.
Je vindt de duurtijd van je gekozen tarief steeds terug:

  • Op jouw energiefacturen (onder ‘contractduur’; de einddatum is wanneer jouw huidige tarief ten einde loopt. In het geval van contract voor onbepaalde duur, wordt dit ook gespecificeerd, samen met een gegarandeerde prijs);
  • Op jouw tariefkaart(en);
  • In je myMega klantenzone (onder ‘mijn contracten’ > ‘duur’).

Bij Mega laten we je minstens 2 maanden voor het einde van jouw huidige tariefduur (via e-mail of per post) weten dat je contract zal worden hernieuwd met nieuwe tarieven. De hernieuwing gebeurt steeds automatisch met het voordeligste product dat equivalent is aan jouw huidige product. We houden hierbij (in de mate van het mogelijke en afhankelijk van het aanbod op dat moment) rekening met het prijstype (vast of variabel), de energiesoort, het serviceniveau en de tariefduur. Je kan je hernieuwingstarief minstens twee maanden voor het einde van je huidige tariefduur terugvinden in je myMega klantenzone onder het tabblad ‘Mijn contracten’.