Voor de start van je contract sturen we je een e-mail met je contract, tariefkaarten en toegang tot je online klantenzone myMega. Daarnaast kan je ook op elk moment je contract(en) raadplegen via myMega.
Na je inschrijving ontvang je meteen een inschrijvingsbevestiging. Ons systeem zal dan nagaan of we alle nodige informatie hebben om je contract op te starten. Als we nog niet in het bezit zijn van alle info, contacteren we je telefonisch of via e-mail. 't Is pas als we alle gegevens hebben dat we een bericht sturen naar de netbeheerder om je contract op te starten. Op het moment dat de netbeheerder deze overstapt valideert, sturen we je een contractbevestiging.
De netbeheerder vraagt de meterstanden alleen op bij een leverancierswissel. Normaal gezien ontvang je enkele dagen voor je contract begint een bericht van hem om de meterstanden door te geven. Het kan ook dat je dit enkele dagen na de start van je contract ontvangt.
Eerst ga je best na of je effectief overgestapt bent. Als je een contractbevestiging hebt ontvangen van Mega, namen we je contract succesvol over. Daarna raden we je aan om na te kijken over welke periode die factuur gaat. Als het gaat over een periode wanneer je nog klant was bij je oude leverancier, zal je die factuur moeten betalen. Je oude leverancier zal dat voorschot dan verrekenen in de slotfactuur. Zo'n slotfactuur ontvang je sowieso nadat je ben overgestapt. Hiermee verrekent je oude leverancier je verbruik tot de dag dat je overstapte naar Mega. Als het niet gaat over een periode wanneer je nog klant was, kan je je oude leverancier vragen om de factuur te annuleren. Betaalde je die factuur al? Niet erg! Dan zullen ze die automatisch verrekenen in je slotfactuur.
Vanaf de verzenddatum van de contractbevestiging heb je 14 kalenderdagen de tijd om je contract te annuleren. Als je die termijn niet overschreden hebt, kan je je contract annuleren via e-mail (info@mega.be) of telefoon (016/67 60 60). Zijn de 14 dagen voorbij? Dan is het helaas niet meer mogelijk om je contract te annuleren.