Je kan inderdaad je huidige tarieven als het ware "meenemen" naar je nieuwe adres. Om je contract over te zetten naar je nieuwe woning, vragen we je om zo snel mogelijk na je verhuis het energieovernamedocument van je nieuwe adres door te sturen. Beide partijen moeten dit volledig ingevulde document ondertekenen. Je kan ons dit bezorgen via info@mega.be.
Je kan inderdaad je huidige tarieven als het ware "meenemen" naar je nieuwe adres. Om je contract over te zetten naar je nieuwe woning, vragen we je om zo snel mogelijk na je verhuis het energieovernamedocument van je nieuwe adres door te sturen. Beide partijen moeten dit volledig ingevulde document ondertekenen. Je kan ons dit bezorgen via info@mega.be.
Eerst en vooral willen we ons oprecht medeleven betuigen.
Het is verboden om een contract te laten lopen op naam van iemand die overleden is. Daarom is het belangrijk om het contract ofwel over te nemen ofwel stop te zetten en een nieuw contract af te sluiten.
Om het elektriciteits- en/of gascontract te beëindigen of de contracthouder te wijzigen, hebben we afhankelijk van de situatie de volgende documenten nodig. Je kan ons die bezorgen door te mailen naar info@mega.be:
Mogelijk zijn we nog bezig met de beëindiging van je contract. Daardoor heb je toch nog een voorschot van ons ontvangen. Als je die factuur toch nog betaalt, zullen we de factuur in mindering brengen op je slotfactuur. Zo zorg je er zeker voor dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Eerst en vooral willen we ons oprecht medeleven betuigen.
Het is verboden om een contract te laten lopen op naam van iemand die overleden is. Daarom is het belangrijk om het contract ofwel over te nemen ofwel stop te zetten en een nieuw contract af te sluiten.
Om het elektriciteits- en/of gascontract te beëindigen of de contracthouder te wijzigen, hebben we afhankelijk van de situatie de volgende documenten nodig. Je kan ons die bezorgen door te mailen naar info@mega.be:
Mogelijk zijn we nog bezig met de beëindiging van je contract. Daardoor heb je toch nog een voorschot van ons ontvangen. Als je die factuur toch nog betaalt, zullen we de factuur in mindering brengen op je slotfactuur. Zo zorg je er zeker voor dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.
Je kan je makkelijk inschrijven via ons online inschrijvingsformulier. Op de tweede pagina duid je dan aan dat je "verhuisd bent". Daar kan je ook de meterstanden invullen op de dag van overname en het energieovernamedocument makkelijk toevoegen. Heb je op dit moment de meterstanden of het energieovernamedocument nog niet in je bezit? Geen probleem! Je kan een inschrijving doen zonder deze gegevens in te vullen en ze ons achteraf bezorgen. Als we dan alle nodige informatie hebben, brengen we de netbeheerder op de hoogte van je overname.
Je kan je makkelijk inschrijven via ons online inschrijvingsformulier. Op de tweede pagina duid je dan aan dat je "verhuisd bent". Daar kan je ook de meterstanden invullen op de dag van overname en het energieovernamedocument makkelijk toevoegen. Heb je op dit moment de meterstanden of het energieovernamedocument nog niet in je bezit? Geen probleem! Je kan een inschrijving doen zonder deze gegevens in te vullen en ze ons achteraf bezorgen. Als we dan alle nodige informatie hebben, brengen we de netbeheerder op de hoogte van je overname.
Het is belangrijk om te weten dat de contracthouder een juridische waarde heeft. Daarom moet er effectief een overdracht plaatsvinden tussen de twee personen of bedrijven en er moet een afrekening zijn. We vragen daarom om een energieovernamedocument in te vullen en ons dit te bezorgen via e-mail. We gaan vervolgens over tot een nieuwe inschrijving. Daarom vermeld je ook best welk tarief je wenst. Heb je minder dan drie facturen gekregen en geen enkele afrekening ? In dat geval moeten we geen nieuwe inschrijving creëren. Contacteer ons door een e-mail te sturen naar info@mega.be.
We baseren je voorschot op een schatting van je verbruik die we ontvangen van de netbeheerder. Het bedrag van die factuur hangt af van het verbruik van de energiemeter tijdens de afgelopen jaren. Als je verhuisd bent, maak je dus gebruik van een andere energiemeter met een ander historisch verbruik. Voorbeeld: vroeger woonde er op je nieuwe adres misschien een gezin van vier personen, terwijl jij er nu alleen woont. In dat geval is de schatting van je verbruik én het voorschotbedrag te hoog. Je kan dit altijd aanpassen via je online klantenzone myMega.
Het is belangrijk om te weten dat de contracthouder een juridische waarde heeft. Daarom moet er effectief een overdracht plaatsvinden tussen de twee personen of bedrijven en er moet een afrekening zijn. We vragen daarom om een energieovernamedocument in te vullen en ons dit te bezorgen via e-mail. We gaan vervolgens over tot een nieuwe inschrijving. Daarom vermeld je ook best welk tarief je wenst. Heb je minder dan drie facturen gekregen en geen enkele afrekening ? In dat geval moeten we geen nieuwe inschrijving creëren. Contacteer ons door een e-mail te sturen naar info@mega.be.
We baseren je voorschot op een schatting van je verbruik die we ontvangen van de netbeheerder. Het bedrag van die factuur hangt af van het verbruik van de energiemeter tijdens de afgelopen jaren. Als je verhuisd bent, maak je dus gebruik van een andere energiemeter met een ander historisch verbruik. Voorbeeld: vroeger woonde er op je nieuwe adres misschien een gezin van vier personen, terwijl jij er nu alleen woont. In dat geval is de schatting van je verbruik én het voorschotbedrag te hoog. Je kan dit altijd aanpassen via je online klantenzone myMega.
We kunnen minimum 10 euro voor elektriciteit en 15 euro voor gas instellen als maandelijks voorschotbedrag.
Als je je contract wil afsluiten vragen we je om ons het volledig ingevulde en ondertekende energieovernamedocument binnen de 20 kalenderdagen te bezorgen. Zo kunnen we de afgesproken eindstanden garanderen.
Als je je contract wil afsluiten vragen we je om ons het volledig ingevulde en ondertekende energieovernamedocument binnen de 20 kalenderdagen te bezorgen. Zo kunnen we de afgesproken eindstanden garanderen.
We kunnen minimum 10 euro voor elektriciteit en 15 euro voor gas instellen als maandelijks voorschotbedrag.
Ja, da's geen probleem! Stuur ons gerust een e-mail via info@mega.be met de nodige informatie. We zullen dan een tijdelijk energiecontract opmaken dat je altijd kan beëindigen zonder een verbrekingsvergoeding te betalen.
Ja, da's geen probleem! Stuur ons gerust een e-mail via info@mega.be met de nodige informatie. We zullen dan een tijdelijk energiecontract opmaken dat je altijd kan beëindigen zonder een verbrekingsvergoeding te betalen.
Je bezorgt ons dan best een energieovernamedocument dat zowel door de overnemer als jezelf is ondertekend en ingevuld. Als we dit binnen de 20 kalenderdagen na de overnamedatum ontvangen, kunnen we je contract afsluiten met de afgesproken meterstanden.
Je bezorgt ons dan best een energieovernamedocument dat zowel door de overnemer als jezelf is ondertekend en ingevuld. Als we dit binnen de 20 kalenderdagen na de overnamedatum ontvangen, kunnen we je contract afsluiten met de afgesproken meterstanden.
Heb je het nodig voor je nieuwe adres? Dan is het misschien te vroeg om je verhuis nu al door te geven? Als de overname effectief plaatsvindt, noteer je samen met de andere partij de EAN-codes, meterstanden, overnamedatum, persoonlijke gegevens, etc. Hierna pas kan je ons best op de hoogte brengen van je verhuis.
Heb je het nodig voor je nieuwe adres? Dan is het misschien te vroeg om je verhuis nu al door te geven? Als de overname effectief plaatsvindt, noteer je samen met de andere partij de EAN-codes, meterstanden, overnamedatum, persoonlijke gegevens, etc. Hierna pas kan je ons best op de hoogte brengen van je verhuis.
Ten eerste moet je zo snel mogelijk een inschrijving doen bij een energieleverancier. Bij ons kan dit makkelijk via ons online inschrijvingsformulier. Duid zeker aan dat het gaat over een nieuwe/gesloten meter. Contacteer ons daarna zo snel mogelijk. Als we alle nodige informatie hebben kunnen we een aanvraag doen bij de netbeheerder om de meter te openen. Daarna maak je zelf een afspraak met hem om de meter effectief te openen.
Ten eerste moet je zo snel mogelijk een inschrijving doen bij een energieleverancier. Bij ons kan dit makkelijk via ons online inschrijvingsformulier. Duid zeker aan dat het gaat over een nieuwe/gesloten meter. Contacteer ons daarna zo snel mogelijk. Als we alle nodige informatie hebben kunnen we een aanvraag doen bij de netbeheerder om de meter te openen. Daarna maak je zelf een afspraak met hem om de meter effectief te openen.