Facturen Vraag en antwoord

Een antwoord op al je vragen

  • Mijn contract is beëindigd, maar toch ontving ik nog een voorschotfactuur van Mega. Hoe kan dat?

    Mogelijk zijn we nog bezig met de beëindiging van je contract. Daardoor heb je toch nog een voorschot van ons ontvangen. Als je die factuur toch nog betaalt, zullen we de factuur in mindering brengen op je slotfactuur. Zo zorg je er zeker voor dat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

  • Waarom is het voorschot na mijn verhuis veranderd?

    We baseren je voorschot op een schatting van je verbruik die we ontvangen van de netbeheerder. Het bedrag van die factuur hangt af van het verbruik van de energiemeter tijdens de afgelopen jaren. Als je verhuisd bent, maak je dus gebruik van een andere energiemeter met een ander historisch verbruik. Voorbeeld: vroeger woonde er op je nieuwe adres misschien een gezin van vier personen, terwijl jij er nu alleen woont. In dat geval is de schatting van je verbruik én het voorschotbedrag te hoog. Je kan dit altijd aanpassen via je online klantenzone myMega.

  • Wat is het minimum voorschotbedrag?

    We kunnen minimum 10 euro voor elektriciteit en 15 euro voor gas instellen als maandelijks voorschotbedrag.