Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
/ Clelia
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
C’est bientôt le moment du relevé annuel de votre compteur, vous déménagez ou vous changez de fournisseur ? Dans chacune de ces situations, les relevés de votre compteur vous seront demandés. En fonction de votre situation, cela se fera automatiquement, le gestionnaire de réseau passera chez vous ou vous devrez les lire vous-même. Dans cet article, nous vous expliquons comment faire !
Lorsque vous déménagez, vous devez, tant pour un compteur classique que pour un compteur numérique, indiquer vos relevés de compteur sur un document de reprise des énergies (classique/avec panneaux solaires). Vous remplissez ce document pour votre ancienne et votre nouvelle adresse afin que votre contrat d’énergie puisse être transféré correctement. De cette façon, vous évitez de payer la consommation de l’ancien·ne occupant·e de votre nouvelle adresse ou du/de la nouvel·le occupant·e de votre ancienne adresse.
Il est donc important que le document de reprise des énergies soit aussi complet que possible et qu’il contienne les relevés d’index corrects.
Les relevés de votre compteur sont effectués une fois par an. Grâce à ces relevés de compteur, nous pouvons vérifier votre consommation sur une période donnée et établir votre facture annuelle de régularisation.
Vous avez un compteur numérique et vous avez opté pour une facturation sur base d’un relevé mensuel plutôt qu’un relevé annuel ? Dans ce cas, les relevés de votre compteur sont automatiquement envoyés chaque mois à votre gestionnaire de réseau. Sur base de ce relevé, nous pouvons calculer votre consommation réelle pour le mois.
Lorsque vous changez de fournisseur d’énergie, les index sont utilisés pour établir la clôture de votre consommation chez votre ancien fournisseur. Ces relevés sont également transmis au nouveau fournisseur et serviront d’index de départ.
Vous ne devez communiquer les index que si vous disposez d’un compteur classique. Si vous avez un compteur numérique, les données de consommation relatives au changement de fournisseur sont automatiquement transmises au gestionnaire de réseau.
Avant de procéder au relevé de vos index, il est préférable de vérifier le numéro de votre compteur. C’est d’autant plus vrai si vous vivez dans un immeuble à appartements, cela vous évitera de relever le mauvais compteur. Le numéro du compteur est toujours indiqué sur le compteur-même. Sur les compteurs classiques, ce numéro est précédé de N°. Sur les compteurs numériques, vous trouverez le numéro du compteur sous le code-barres du compteur, précédé de 1SAG (compteur d’électricité) et 7FLO (compteur de gaz).
L’affichage analogique et mécanique de votre compteur classique permet de suivre votre consommation. Vous pouvez donc lire vos index quand vous le souhaitez.
Un compteur électrique bi-horaire enregistre votre consommation séparément pendant les heures pleines (soleil) et les heures creuses (lune). | ![]() |
Un compteur d’électricité mono-horaire et un compteur exclusif nuit n’affichent qu’un seul index. | ![]() |
Le compteur de gaz, quant à lui, comporte un seul index également. Pour votre consommation d’électricité et de gaz, notez uniquement les chiffres avant la virgule. | ![]() |
Bien que le compteur numérique puisse envoyer automatiquement vos données de consommation au gestionnaire de réseau, vous pouvez quand même lire vos index sur l’écran d’affichage. C’est important, surtout lorsque vous déménagez, car vous devez alors relever vos index et les indiquer sur le document de reprise des énergies.
Chaque compteur numérique dispose d’un bouton de contrôle. En appuyant sur ce bouton, vous pouvez faire défiler les différents affichages et codes. Pour vos consommations d’électricité et de gaz, vous ne devez noter que les chiffres avant la virgule.
Pour lire les index de votre compteur numérique (à budget) d’électricité, appuyez sur le bouton jaune et notez les relevés sous les différents codes :
![]() | Code 1.8.1 = votre consommation de jour |
![]() | Code 1.8.2 = votre consommation de nuit |
Vous avez des panneaux solaires ?
Alors, le code 2.8.1 vous indiquera la production de vos panneaux solaires pendant la journée. | ![]() |
Le code 2.8.2 correspond à la production durant la soirée et la nuit. | ![]() |
Pour lire votre index de gaz sur votre compteur numérique, il suffit d’appuyer sur le bouton situé sous l’écran et l’index s’affichera.
Selon la marque du compteur, le bouton de commande peut avoir une couleur différente. Pour la marque Flonidan, le bouton est rouge, pour la marque Siconia, il est vert.
Vous savez maintenant comment faire pour relever vos index correctement. Qu’il s’agisse d’un compteur classique ou numérique, il est très important de ne noter que les chiffres avant la virgule, que ce soit pour la consommation d’électricité ou de gaz. Lorsque vous déménagez, n’oubliez pas de toujours bien compléter le document de reprise des énergies dûment rempli.
Pensez à consulter régulièrement notre blog. Vous y trouverez les dernières nouvelles sur Mega, le marché de l’énergie, ainsi que des conseils pour faire des économies d’énergie et d’argent, au quotidien.
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!