Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Je hebt misschien al iets gehoord of gelezen over MIG 6. Maar wat is dat precies? We leggen het in dit artikel helemaal uit!
Op de energiemarkt zijn er verschillende spelers. De twee voornaamste zijn de energieleveranciers en de netbeheerders. Om energielevering aan klanten te kunnen garanderen, moeten die twee partijen gegevens kunnen uitwisselen op een efficiënte en veilige manier. Dat gebeurt via het communicatiesysteem MIG (momenteel MIG 4).
We stellen het systeem voor aan de hand van een concreet voorbeeld. Wanneer je klant wordt bij Mega contacteren wij je oude leverancier. We laten hen weten dat de energielevering op jouw adres vanaf een bepaalde datum door Mega verzorgd zal worden. Het contact tussen energieleveranciers verloopt via het elektronische communicatiesysteem; MIG.
Dat systeem, momenteel MIG 4, wordt binnenkort vernieuwd en zal vanaf dan MIG 6 heten. Het doel is om de informatie-uitwisseling nog veiliger en efficiënter te laten verlopen. MIG 6 zal bovendien beter aangepast zijn aan de nieuwe noden van de klanten en de energiemarkt.
De overgang naar een nieuw communicatiesysteem gebeurt ook met het oog op de energietransitie. Het doel van die transitie is om fossiele brandstoffen zoveel mogelijk te vervangen door hernieuwbare energiebronnen. Om dat mogelijk te maken, zullen er heel wat nieuwe locaties voor energieproductie bij moeten komen. De aanpassing en optimalisatie van de datacommunicatiesystemen van de energiemarkt was dan ook een essentiële stap om goed voorbereid aan de overgang te kunnen beginnen.
De aanpassing aan de (nieuwe) noden en verbruiksgewoonten van klant vertaalt zich bijvoorbeeld in het feit dat de nieuwe versie het beheer van slimme meters zal vergemakkelijken. Die worden momenteel overal in België geïnstalleerd. Een ander voorbeeld is dat de elektriciteitsproductie van klanten met zonnepanelen beter opgevolgd zal worden.
Er zijn tal van voordelen, zowel voor de klanten als voor de energieleveranciers en de netbeheerders.
We sommen er een aantal op:
Net als bij alle leveranciers, zal het nieuwe systeem in werking moeten treden voor november 2021. We zullen ons dus in een overgangsfase bevinden, van het oude systeem naar het nieuwe. Dat kan voor enig ongemak zorgen. Uitstel van de startdatum van het contract voor nieuwe inschrijvingen is er daar eentje van. De klanten waar dat uitstel op van toepassing is, werden reeds persoonlijk op de hoogte gebracht.
Maak je geen zorgen, als je al klant bent bij Mega zal deze aanpassing geen problemen veroorzaken.
Blijf je graag op de hoogte van de energiemarkt? Volg de meest recente ontwikkelingen hier.
Wist je dat heel wat mensen maandelijks véél meer betalen voor hun gsm-abonnement dan nodig is? In de praktijk verbruiken de meeste gebruikers slechts een beperkt aantal belminuten en sms’jes per maand. Toch blijven vele gebruikers betalen voor dur...
De lente: een goed moment om je huis voor te bereiden op de zomer en de thermische isolatie ervan te verbeteren. Het is de perfecte periode om kleine, eenvoudige maar effectieve isolatiemaatregelen te nemen om je huis comfortabeler te maken. Deze verbe...
Bij Mega koppelen we graag het nuttige aan het aangename. Maak kennis met ‘hygge’, een Scandinavisch concept dat gezelligheid en eenvoud aan elkaar linkt. En je kunt er ook mee besparen! Met onze tips maak je ‘hygge’ onderdeel van je leven ...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!