Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
/ Louise
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Pour ceux qui cherchent une maison, un jardin, … La location d’un appartement ou d’une maison est souvent la première étape. La location offre une grande liberté et vous n’avez pas à vous soucier de trop de paperasse. Et pourtant, en tant que locataire, vous avez malgré tout un certain nombre d’obligations, tout comme le propriétaire. Nous les énumérons !
En règle générale, le propriétaire prend en charge les gros travaux ou réparations et le locataire, les petites réparations. Pour éviter tout conflit, il est toujours préférable de connaître ses droits et obligations. Vous trouverez ci-dessous un aperçu des principales responsabilités des deux parties. Pour un aperçu complet par région, n’hésitez pas à consulter les sites web ci-dessous :
La principale responsabilité du propriétaire est de veiller à ce que le bien immobilier réponde aux normes de qualité en matière de sécurité, de santé et d’habitabilité.
Il est donc de son devoir de fournir des informations cruciales au locataire par le biais du certificat de performance énergétique (PEB). Ainsi, le locataire sait immédiatement si le bien se trouve dans une zone inondable ou non et connait son efficacité énergétique.
Comme indiqué précédemment, le propriétaire est également responsable des travaux et réparations importantes tels que les rénovations de toiture ou de façade, les dégâts des eaux (si le sous-sol n’est pas étanche, par exemple), un interrupteur principal cassé dans la boîte à fusibles, etc. Attention, ces travaux ne peuvent être effectués qu’avec l’autorisation du locataire. Ce dernier est cependant tenu d’autoriser les réparations urgentes.
Si votre propriétaire doit veiller à ce que le logement dans lequel vous emménagez soit en bon état, en tant que locataire, c’est à vous d’entretenir la chaudière en bon père de famille pendant toute la durée de votre séjour.
Vous êtes donc tenu(e) de prévoir une inspection de votre chaudière à gaz tous les 2 ans en Flandre et tous les 3 ans en Wallonie et à Bruxelles. Votre habitation est équipée d’une installation à mazout ? Dans ce cas, elle doit être contrôlée annuellement.
Ces contrôles doivent toujours être effectués par des techniciens agréés, qui effectueront également un entretien pour s’assurer que la chaudière soit bien réglée et fonctionne correctement. Le technicien agréé vous remettra également une attestation de contrôle périodique, que votre propriétaire peut vous demander à tout moment. Nous vous conseillons donc de conserver les deux dernières attestations.
Il peut arriver que le bail mentionne que l’entretien de la chaudière soit à la charge du propriétaire. Ce dernier pourra alors réclamer au locataire le coût de l’entretien pour le travail effectué.
Avant tout, sachez qu’il est dans votre intérêt d’entretenir votre chaudière. Une chaudière bien entretenue réduit les risques de formation de monoxyde de carbone et de pannes en hiver. A l’inverse, une chaudière mal entretenue consommera plus d’énergie et augmentera donc votre facture d’énergie !
Mais pas que… Une chaudière mal entretenue peut engendrer des coûts supplémentaires. En effet, si la chaudière s’avère défectueuse parce qu’elle n’a pas été entretenue ou qu’elle a été mal entretenue, le propriétaire peut répercuter les frais de réparation sur vous. La chaudière provoque un incendie ? Dans ce cas, votre assurance peut même refuser de prendre en charge les dégâts. Entretenez donc correctement votre chaudière !
Les défauts de votre chaudière sont-ils liés au fait qu’elle n’est plus toute neuve, à l’usage normal ou à un cas de force majeure ? Dans ce cas, c’est le propriétaire qui prend en charge les frais de réparation.
Petit conseil: Vous économiserez certainement beaucoup d’argent en maintenant de bons contacts avec votre propriétaire et en l’informant à temps en cas de problème !
En tant que locataire, vous n’êtes pas souvent autorisé(e) à effectuer des travaux importants pour rendre votre logement plus économe en énergie. Mais saviez-vous qu’il existe de nombreuses autres façons d’économiser de l’énergie en tant que locataire ?
La première étape consiste d’abord à souscrire vous-même un contrat d’énergie moins cher chez Mega. Dans certains cas, ce sont les propriétaires qui gèrent le contrat d’énergie. Donc, en plus de votre loyer, vous payez un montant fixe pour votre consommation d’énergie. L’avantage, c’est que vous n’avez pas à vous occuper de cette partie administrative. Vous courez cependant le risque de voir votre fourniture en gaz et en électricité coupée si votre propriétaire est en défaut de paiement vis-à-vis du fournisseur d’énergie.
En signant un contrat d’énergie directement avec Mega, vous avez la certitude que le montant de votre acompte est adapté à votre profil de consommation et que vous gardez le contrôle total sur votre situation de paiement.
Pour plus de conseils et d’astuces pour faire des économies d’énergie, consultez notre blog !
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!