Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Ben jij recent overgeschakeld naar een elektrische wagen en liet je een laadpaal installeren? Sinds juni 2021 geldt er een meldingsplicht voor alle elektrische laadpalen in Vlaanderen. Voor Wallonië is dat sinds 15 oktober 2022 het geval.
De elektrische auto is bezig aan zijn opmars. Je ziet steeds meer laadpunten op publieke parkings, bedrijfsterreinen en parkeerplaatsen voor autodelen, maar ook gewoon in je eigen straat. Die toename zorgt logischerwijs ook voor meer belasting op het elektriciteitsnet. Om te kunnen anticiperen op pieken in het stroomverbruik, heeft de VREG (Vlaamse regulator van de elektriciteits- en gasmarkt) een meldingsplicht ingevoerd voor alle laadpalen in Vlaanderen. In Wallonië geldt sinds 15 oktober 2022 ook een meldingsplicht. In de toekomst zullen alle laadpalen op Belgisch grondgebied gekend moeten zijn bij de bevoegde netbeheerders.
De meldingsplicht is van kracht voor alle laadpalen die op het laagspanningsnet worden aangesloten. Concreet betekent dat als je een nieuwe laadpaal laat plaatsen, je dit aangeeft bij je netbeheerder. Dit is ook het geval als je het laadpunt zelf geïnstalleerd hebt. De specificaties durven wel eens te verschillen per landsdeel. We vatten het even voor je samen.
In Vlaanderen geldt de meldingsplicht voor alle laadpalen met een laadvermogen van ≥ 5 kVa (= 5kW). Sinds juni 2021 is dat verplicht voor zowel publieke als private laadpunten. Werd jouw laadpaal reeds vóór juni 2021 geplaatst? Dan moet je deze ook aangeven via de site van je netbeheerder. Voor Vlaanderen kan je daarvoor terecht op de website van Fluvius.
Sinds 15 oktober 2022 is de meldingsplicht ook ingevoerd in Wallonië. De specificaties kunnen hier afwijken van de Vlaamse norm wat betreft het laadvermogen. Daar moet je aangifte doen vanaf een laadvermogen van 3,7 kW. Kijk dus goed de technische fiche van je laadpaal na, zodat je het formulier correct ingevuld kan terugbezorgen aan de netbeheerder. De formulieren van de verschillende Waalse netbeheerders kan je hier terugvinden: ORES, RESA, REW, AIEG en AIESH.
De meldingsplicht is momenteel nog niet van toepassing in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, maar in de toekomst zal elke laadpaal in België gekend moeten zijn bij de bevoegde netbeheerders. Zodra er meer geweten is over de situatie in Brussel, houden wij je zeker op de hoogte via onze blog.
Ben je even de weg kwijt in het energielandschap? Geen zorgen, met dit handige lijstje ben je zo bij het juiste adres.
Op de site van de VREG kan je overigens ook een handige tool vinden waar je per postcode je netbeheerder kan opzoeken.
Het is belangrijk om je laadpaal aan te geven omdat de bevoegde netbeheerder op deze manier inzichten kan verkrijgen in de bezettingsgraad van de laadpunten. Met 13 000 (!) nieuwe publieke laadpunten in 2022 is dat geen overbodige luxe. Dat cijfer zal de komende jaren alleen maar stijgen, en hoe meer palen, hoe meer druk er op ons elektriciteitsnetwerk terecht komt. Via de meldingsplicht kan de netbeheerder te weten komen welke palen er het meest gebruikt worden. Dat is belangrijk om pannes en pieken in het stroomverbruik op te sporen, te voorspellen en te voorkomen. Op deze manier kunnen gevoelige locaties worden geïdentificeerd en kan de netbeheerder aanpassingen in het stroomnetwerk uitvoeren om deze te optimaliseren.
Momenteel geldt er in Vlaanderen een gedoogperiode tot en met 31 december 2023. Dit is om iedereen de kans te geven zijn of haar laadpunt aan te geven. Na deze periode zullen er administratieve boetes worden uitgeschreven voor niet-geregistreerde punten. Voor Waalse consumenten is er geen specifieke datum gecommuniceerd, maar ook hier geldt de aanmeldingsplicht voor private én publieke palen. Als jij de aanvrager bent voor een publiek oplaadpunt in jouw straat, ben je ook verantwoordelijk voor de aangifte ervan.
Een eigen laadpaal laten plaatsen is momenteel nog niet verplicht. Het klinkt verleidelijk om je auto gewoon via het stopcontact op te laden. In theorie kan dat, maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Ten eerste is het zeer belastend voor je elektrische installatie. Het geaarde stopcontact moet zich op een apart gezekerde groep bevinden. Ten tweede is het ook niet zonder gevaar: er is nog altijd risico op brand of stroompannes indien je niet de juiste kabel gebruikt. Ten derde mag je ook de oplaadduur niet uit het oog verliezen. Via het stopcontact kan het wel tot 12 uur duren om de accu volledig op te laden. De veiligste en energie-efficiëntste oplossing is dus gebruik maken van een publiek of privaat laadpunt dat volledig voorzien is om elektrische wagens op te laden.
De meldingsplicht heeft bovenal tot doel om ons huidig elektriciteitsnetwerk voor te bereiden op een toekomst zonder fossiele brandstoffen. We doen het iets minder goed dan onze buurlanden wat betreft het aantal laadpunten, maar de inhaalbeweging is ingezet. Fluvius maakte intussen een budget van 4 miljard vrij om de Belgische infrastructuur aan te passen aan elektrisch rijden. Vanaf 2035 mogen er immers geen wagens meer verkocht worden die rijden op benzine of diesel. Door jouw laadpunt aan te geven kunnen we die inhaalbeweging een versnelling hoger doen schakelen.
Voor meer nieuws uit het energielandschap kan je zoals altijd terecht op onze blog.
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!