Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
/ Clelia
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Dans notre série d’articles dédiée au fonctionnement de notre Service Client Mega, nous abordons aujourd’hui la gestion de votre déménagement avec Mega. Que vous soyez déjà client chez Mega ou que vous envisagiez de le devenir, nous assurons un transfert de votre énergie sans encombre.
La gestion de votre énergie ne devrait pas être une source de stress pendant votre déménagement. Chez Mega, nous nous engageons à rendre ce processus aussi simple que possible. Découvrez ci-dessous les différentes procédures que nous mettons en place, en fonction de votre situation, pour organiser votre déménagement énergie sans tracas.
Vous déménagez bientôt et souhaitez transférer ou clôturer votre contrat Mega ? C’est possible ! Suivez les étapes ci-dessous pour un déménagement sans stress.
Contactez notre service client Mega dès que possible après votre déménagement. Vous pouvez nous joindre via notre formulaire de contact en ligne ou par téléphone au 04/268-20-00.
Un document de reprise des énergies (DRE) dûment complété est essentiel pour un déménagement sans souci. Ce document regroupe toutes les informations nécessaires : l’adresse, la date de la reprise, les codes EAN (électricité/gaz naturel), les numéros de compteur, les relevés de compteur(s) le jour de la reprise, ainsi que les coordonnées du client sortant et du repreneur.
En enregistrant les relevés des compteurs pour le nouveau et l’ancien résident, vous êtes sûr de ne payer que votre consommation réelle, évitant ainsi tout litige futur. Il est crucial que les deux parties signent le document et en conservent une copie.
Il existe deux versions du DRE : une pour une reprise classique et une pour une adresse avec une installation photovoltaïque.
Quelle que soit la version qui vous concerne, vous devez remplir le document de reprise des énergies (DRE) deux fois :
Si vous emménagez dans un logement neuf avec de nouveaux compteurs (fermés), nous aurons besoin des codes EAN de la nouvelle adresse de livraison. Ensuite, vous devrez prendre rendez-vous avec l’opérateur de réseau pour l’ouverture des compteurs.
Lors de votre déménagement, vérifiez toujours si vos coordonnées doivent être mises à jour afin que nous puissions vous contacter si nécessaire.
Dès que nous recevons toutes les informations nécessaires à l’organisation de votre déménagement, nous les transmettons à notre service déménagement. Si la livraison à votre nouvelle adresse peut commencer immédiatement, nos employés mettront fin à la fourniture d’énergie pour l’ancienne adresse et transféreront votre contrat à la nouvelle adresse. Vous recevrez alors une facture de régularisation annuelle pour votre ancienne adresse, puisque Mega ne fournit plus d’énergie à celle-ci.
En transférant votre contrat de cette manière, vous bénéficiez exactement des mêmes conditions contractuelles à votre nouvelle adresse, et votre numéro de client reste inchangé.
Si vous souhaitez mettre fin à votre contrat avec Mega lors de votre déménagement, c’est possible. Il est alors crucial de nous fournir un DRE dûment rempli pour que nous puissions utiliser les relevés de compteur(s) corrects pour établir votre facture finale. Cette facture sera envoyée quelques semaines après réception de votre document de reprise des énergies.
Une fois que vous avez reçu votre facture finale pour votre ancienne adresse et que la fourniture commence à votre nouvelle adresse, votre acompte est automatiquement recalculé. En effet, le montant de celui-ci est basé sur une estimation de votre consommation et sur les données de consommation de votre point de livraison.
Lorsque vous déménagez, votre acompte est recalculé sur la base des données de consommation des trois dernières années de votre nouvelle adresse. Si la nouvelle estimation ne correspond pas à la réalité (par exemple, si l’habitation est restée vide longtemps), vous pouvez toujours ajuster votre acompte dans votre espace client myMega.
Si vous avez besoin d’énergie aux deux adresses pendant une certaine période (maximum 1 an), par exemple pour effectuer des travaux dans votre nouvelle habitation, un contrat temporaire peut être mis en place à l’ancienne adresse. Votre contrat d’énergie actuel sera alors transféré à la nouvelle adresse. Cette procédure vous permet de conserver l’énergie à l’ancienne adresse tout en disposant également d’une fourniture à la nouvelle adresse.
Vous déménagez et souhaitez que Mega vous fournisse votre énergie à votre nouvelle adresse ? Inscrivez-vous en remplissant notre formulaire d’inscription et en choisissant l’option déménagement sur la deuxième page. Vous devrez également fournir la date de votre déménagement.
Sélectionnez le tarif qui vous convient le mieux parmi nos différentes offres disponibles. Comparez les options pour trouver celle qui correspond à vos besoins et à votre budget.
👉 Découvrez les meilleurs tarifs Mega et choisissez celui qui vous convient !
Pour compléter votre inscription, fournissez les informations nécessaires concernant votre déménagement en joignant un document de reprise des énergies (DRE) dûment rempli pour votre nouvelle adresse.
Lorsque nous recevons votre inscription, nous procédons comme suit :
Vous avez besoin d’aide ou avez des questions spécifiques concernant votre déménagement ? Contactez-nous ! Peu importe votre situation, notre équipe est prête à vous aider pour que vous bénéficiiez toujours d’une énergie à un prix compétitif. Vous n’avez plus qu’à vous occuper de vos cartons !
Dans le prochain épisode de notre série sur le Service Clientèle, nous aborderons le sujet de votre premier acompte : comment il est calculé, quand il sera ajusté, et tout ce que vous devez savoir à ce sujet.
Pour plus d’informations sur le marché de l’énergie, visitez notre blog !
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!