Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Mega Mobile
5 GB
200 belmin. + 200 sms
5G tot 1 Gbps
€ 4 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 7/maand
Mega Mobile
120 GB
Onbeperkt bellen en SMS’en
5G tot 1 Gbps
€ 16 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 22/maand
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Tot € 15 korting per maand!
Door jouw Mega elektriciteitscontract te combineren met het Mega Mobile-aanbod, geniet je van een maandelijkse korting van €3 per geactiveerd mobiel abonnement (simkaart), met een maximum van 5 abonnementen.
Dit voordeel wordt toegekend vanaf het eerste in aanmerking komende abonnement en geldt voor alle abonnementen die compatibel zijn met de promotie. Het blijft geldig zolang je minstens één Mega elektriciteitscontract hebt dat gekoppeld is aan minstens één Mega Mobile-abonnement. Deze korting kan slechts aan één energieaccount (energieklantnummer) worden gekoppeld, ongeacht het aantal energie-accounts dat je bezit. Met andere woorden, een telecomaccount (mobiel klantnummer) kan slechts aan één energie-account worden gekoppeld. Het is dan ook niet mogelijk om meerdere mobiele abonnementen te koppelen aan verschillende energieaccounts om meerdere keren van de korting te profiteren.
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Tot € 15 korting per maand!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
/ Nina
Energie + Telecom = tot € 12 korting per maand dankzij ons combinatievoordeel!
Sinds augustus 2021 zijn de energieprijzen niet gestopt met stijgen. Dat is niet alleen het geval in België en Europa, maar ook in de rest van de wereld. De prijzen hebben ongekende hoogtes bereikt en jammer genoeg lijkt die trend zich ook in 2022 voort te zetten.
Er zijn verschillende (complexe) oorzaken voor deze prijsstijgingen. Hieronder lijsten we drie factoren op die een belangrijke rol spelen in deze crisis:
Het coronavirus heeft ervoor gezorgd dat verschillende sectoren hun activiteiten hebben moeten stilleggen, sommige zelfs gedurende verschillende maanden. Als gevolg daalde de vraag naar energie en dus ook de energieprijs. Zodra de economie weer op gang kwam, steeg de vraag opnieuw en deden de prijzen hetzelfde.
Het economisch herstel na de coronacrisis heeft er onder andere voor gezorgd dat de Europese gasvoorraden momenteel op hun laagst zijn. Daarnaast is de import van Noors en Russisch gas sinds begin 2021 aanzienlijk gedaald. We kunnen alleen maar aannemen dat dit een voorbode was van de huidige geopolitieke situatie tussen Rusland en Oekraïne. Deze elementen hebben niet alleen een grote impact gehad op de gasprijs, maar ook op de elektriciteitsprijs.
Als Europa tegen 2050 klimaatneutraal wilt worden, is er een energietransitie nodig. De overgang naar koolstofarme energiebronnen brengt echter ook heel wat kosten met zich mee. De kosten van die transitie stijgen voortdurend en beïnvloeden dus ook de energieprijzen. Vroeger gebruikten sommige elektriciteitsproducenten gas als primaire energiebron. Als gevolg van de prijsstijgingen, die gas onbetaalbaar hebben gemaakt, zijn die producenten overgestapt naar steenkool. Die energiebron is echter ook meer vervuilend.
Om koolstofneutraliteit te kunnen bereiken, mogen industrieën slechts een beperkte hoeveelheid CO2 uitstoten. Aangezien ze met het gebruik van steenkool meer uitstoten, liggen de kosten van de “emissierechten” ook hoger. Emissierechten zijn een soort boete die bedrijven ervan moeten weerhouden meer koolstof uit te stoten dan toegestaan. Daarnaast moeten ze bedrijven ertoe aanzetten in hernieuwbare energie te investeren. Die meerkost is dan ook tot uiting gekomen in de elektriciteitsprijs zelf.
In augustus 2021 nam Mega reeds het initiatief om haar klanten voor te bereiden op de prijsstijgingen. We verstuurden voorstellen om de voorschotbedragen te verhogen. Eerst aan klanten met een variabel tarief en vervolgens aan klanten met een vast tarief dat in de komende maanden zou aflopen. Hun contract zou bij afloop immers hernieuwd worden op basis van duurdere tarieven.
Dat de energieprijzen momenteel extreem hoog zijn, is een realiteit waar we helaas niets aan kunnen veranderen. De enige manier om onze klanten te beschermen, is te voorkomen dat ze bij hun jaarlijkse afrekening voor onaangename verrassingen komen te staan. Door het voorschotbedrag preventief te verhogen, worden de hoge energiekosten over verschillende maanden verdeeld.
Welk contract je ook hebt, op een gegeven moment passen jouw prijzen zich aan aan de markt. Bij een vast contract gebeurt dat bij elke hernieuwing van het contract.
We illustreren dit aan de hand van een concreet voorbeeld.
Familie X tekent in oktober 2020 een vast energiecontract van 1 jaar. Elke maand betaalt de familie 150 euro voorschot voor gas en elektriciteit. De netbeheerder vraagt elk jaar in juni om de meterstanden door te geven. De familie ontvangt een aantal weken na de meteropname, in juli, haar jaarlijkse afrekening. Wanneer de jaarlijkse meteropname precies plaatsvindt, is afhankelijk van waar je woont. Aangezien de jaarlijkse afrekening steeds volgt op de meteropname heeft de datum waarop je jouw afrekening ontvangt niets te maken met de startdatum van jouw contract.
Uit de meteropname blijkt dat de familie X iets meer heeft verbruikt dan tijdens het voorgaande jaar. Daardoor moeten ze bij de jaarlijkse afrekening 270 euro bijbetalen. Op dat moment wordt ook het voorschotbedrag herberekend. Aangezien de familie iets meer verbruikt heeft, bedraagt het voorschot nu 160 euro.
In oktober 2021 loopt het contract van de familie X ten einde en ontvangen zij hun nieuwe tarieven. Vanwege de huidige energiesituatie liggen die tarieven helaas hoger dan tijdens het vorige jaar. Het huidig voorschotbedrag van de familie X werd herberekend bij de jaarlijkse afrekening en was dus ook gebaseerd op de prijzen van het vorige jaar, die veel minder hoog lagen.
Aangezien de prijzen bij de hernieuwing 150% hoger liggen, beslist de familie om het voorschotbedrag zelf te verhogen naar 360 euro om zo een enorme afrekening, na hun volgende jaarlijkse meteropname, te vermijden.
Aangezien de prijzen zo sterk zijn gestegen, zijn we ons ervan bewust dat de situatie om significante aanpassingen vraagt.
Afhankelijk van jouw energiesituatie, verhoog je jouw voorschot best met 70 tot 150%.
In het licht van deze uitzonderlijke situatie heeft de Belgische overheid een aantal maatregelen genomen om de consumenten te helpen. De stijging van de energieprijzen hebben immers een grote impact op het energiebudget van de Belgen.
Het gaat om verschillende tijdelijke maatregelen waaronder de btw-verlaging naar 6% voor energie en de toekenning van een federale verwarmingspremie ter waarde van 100 euro, waar we intussen ook meer informatie over kregen.
Aanvankelijk werd er voorspeld dat de prijzen dit voorjaar zouden dalen. Bij die voorspelling werd er echter nog geen rekening gehouden met de oorlog in Oekraïne, die een belangrijke rol speelt in de huidige energiesituatie. We kunnen dus alleen maar hopen dat er zowel op nationaal vlak als op Europees vlak passende maatregelen zullen worden genomen om de burgers door deze crisis heen te helpen.
We zullen het blijven herhalen: de goedkoopste energie is nog altijd de energie die we niet verbruiken. Dat advies is nu meer dan ooit van toepassing. Probeer jouw energieverbruik daarom zo goed mogelijk onder controle te houden. Soms kunnen eenvoudige aanpassingen in je dagelijks elektriciteits– en gasverbruik het verschil maken en jouw facturen verlagen.
Op onze blog vind je alvast heel wat nuttige tips die je daarbij kunnen helpen.
We weten dat jouw energiefactuur soms aanvoelt als een echte puzzel. Maar goed nieuws: we helpen jou graag om alles samen stap voor stap te analyseren, met heldere en eenvoudige informatie. Na het lezen van dit artikel kun je je Mega-factuur in één o...
De digitale (ook wel slimme) meter in België is veel meer dan een nieuw kastje. Het is een krachtig hulpmiddel om je energieverbruik te kennen, beter te beheren en je energiefactuur te verlagen. Of je nu in Wallonië, Brussel of Vlaanderen woont, de u...
Geen wifi in de buurt, maar je wil toch online met je laptop of tablet? Dan is een mobiele hotspot jouw redder in nood! In dit artikel ontdek je wat een hotspot is, hoe je er zelf eentje kan maken, wat je moet doen als het niet werkt, en hoe je er bewu...
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel vandaag nog jouw simkaart en jouw elektriciteitscontract. Dankzij dit exclusieve aanbod in België bespaar je tot €15 per maand. Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klant
Indien je al klant bent bij Mega voor energie
Door jouw Mega elektriciteitscontract te combineren met het Mega Mobile-aanbod, geniet je van een maandelijkse korting van €3 per geactiveerd mobiel abonnement (simkaart), met een maximum van 5 abonnementen.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden:
Bij beëindiging van jouw Mega elektriciteitscontract wordt het voordeel automatisch geannuleerd. Hetzelfde geldt als aljo uw Mega Mobile-abonnementen worden stopgezet.
Als je meerdere mobiele abonnementen hebt, wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de abonnementen (maximaal 5) die effectief aan het elektriciteitscontract zijn gekoppeld.
De gebruiksvoorwaarden voor de combinatiekorting zijn van toepassing op het combinatievoordeel.