Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Mega Mobile
5 GB
200 belmin. + 200 sms
5G tot 1 Gbps
€ 4 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 7/maand
Mega Mobile
120 GB
Onbeperkt bellen en SMS’en
5G tot 1 Gbps
€ 16 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 22/maand
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Tot € 15 korting per maand!
Door jouw Mega elektriciteitscontract te combineren met het Mega Mobile-aanbod, geniet je van een maandelijkse korting van €3 per geactiveerd mobiel abonnement (simkaart), met een maximum van 5 abonnementen.
Dit voordeel wordt toegekend vanaf het eerste in aanmerking komende abonnement en geldt voor alle abonnementen die compatibel zijn met de promotie. Het blijft geldig zolang je minstens één Mega elektriciteitscontract hebt dat gekoppeld is aan minstens één Mega Mobile-abonnement. Deze korting kan slechts aan één energieaccount (energieklantnummer) worden gekoppeld, ongeacht het aantal energie-accounts dat je bezit. Met andere woorden, een telecomaccount (mobiel klantnummer) kan slechts aan één energie-account worden gekoppeld. Het is dan ook niet mogelijk om meerdere mobiele abonnementen te koppelen aan verschillende energieaccounts om meerdere keren van de korting te profiteren.
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Tot € 15 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
Tot € 15 korting per maand! /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Tot € 15 korting per maand!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
/ Nina
Energie + Telecom = tot € 12 korting per maand dankzij ons combinatievoordeel!
De energieprijzen zijn de afgelopen maanden niet gestopt met stijgen. Die trend laat zich natuurlijk ook voelen in de facturen van de consumenten. Voor sommigen betekent dit dat het moeilijker is geworden om de facturen te betalen. In dit artikel bespreken we daarom wat je kunt doen als jij je in deze situatie bevindt.
Zoals we al zeiden, hebben de prijzen op de energiemarkt ongekende hoogtes bereikt. Die stijging beïnvloedt het bedrag van de facturen van de Belgen. Ook al heeft de overheid een aantal maatregelen ingevoerd om de Belgen te helpen, zijn we ons ervan bewust dat de prijsstijgingen het budget van vele gezinnen onder druk kan zetten. Zowel voorschotfacturen als jaarlijkse afrekeningen kunnen uit grote bedragen bestaan waarvan je misschien niet altijd weet of en hoe je ze kunt betalen.
Bevind jij je in deze situatie? Er zijn verschillende oplossingen die jou kunnen helpen.
Het eerste wat je moet doen als je merkt dat je jouw energiefactuur niet kunt betalen, is contact opnemen met jouw energieleverancier. Dat doe je best zo snel mogelijk, liefst nog voor de betalingstermijn van de factuur verstreken is. Daarna kan het mogelijk te laat zijn om nog tot een oplossing te komen. Als je tijdig contact opneemt met je energieleverancier, kan deze je uitstel tot betaling verlenen. Weet wel dat leveranciers niet verplicht zijn om deze mogelijkheid te voorzien. Bovendien is de aanvaarding ervan afhankelijk van het verschuldigde bedrag en jouw geschiedenis als klant. Over het algemeen hebben afbetalingsplannen een looptijd van maximum 12 maanden en worden deze stopgezet indien er niet aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan.
Als je recht hebt op maatschappelijke integratie kom je normaal gezien ook in aanmerking voor het Sociaal Tarief. Ondervind je moeilijkheden om bepaalde facturen te betalen? Aarzel dan niet om contact op te nemen met de Energiecel van jouw OCMW. Zij kunnen je helpen met je energiekosten door bijvoorbeeld rechtstreeks contact op te nemen met je leverancier om een afbetalingsplan op te stellen. Afhankelijk van jouw situatie kan het OCMW ook bepaalde rekeningen vereffenen.
Dat gebeurt in het kader van het Gas- en Elektriciteitsfonds van het OCMW. Via dat fonds kan het OCMW steunmaatregelen toekennen aan huishoudens die moeilijkheden ondervinden om hun energierekeningen te betalen. Zoals hierboven werd vermeld, kunnen die steunmaatregelen de vorm aannemen van onderhandelingen over afbetalingsplannen met de energieleverancier of dat rekeningen worden vereffend. De steun kan ook preventief zijn, zo kan het OCMW tussenkomen bij de aankoop van energie-efficiënte toestellen, bij het onderhoud van de woning of bij de uitvoering van renovatiewerken om het energieverbruik te verminderen.
Het sociaal tarief is een voordelig tarief voor energie (elektriciteit en/of gas) dat bij alle leveranciers hetzelfde is en door de staat wordt vastgesteld. Bepaalde personen kunnen onder bepaalde voorwaarden rekenen op dit tarief. Zo wordt het Sociaal Tarief normaal gezien automatisch toegekend aan personen die een leefloon ontvangen of die afhankelijk zijn van de FOD Sociale Zekerheid.
Als gevolg van de coronacrisis wordt het Sociaal Tarief sinds februari 2021 ook toegekend aan mensen met een verhoogde tegemoetkoming.
Vraag je je af of jij recht hebt op het sociaal tarief? Je leest er meer over op de website van de FOD Economie.
Wanneer je je in een situatie van wanbetaling bevindt, is de eerste vraag die je jezelf stelt waarschijnlijk: “Zal ik zonder elektriciteit of gas komen te zitten als ik een rekening niet betaal? Wees gerust, het antwoord is nee. Als residentiële klant kan jouw energietoevoer enkel volledig worden afgesloten:
In Wallonië kan de energietoevoer niet worden afgesloten. Indien een betaling er langer dan 3 maanden uitblijft, installeert de netbeheerder een budgetmeter. Als de installatie van de budgetmeter wordt geweigerd, kan de toevoer alsnog worden afgesloten (behalve tijdens de winterperiode, van december tot maart).
Het feit dat jouw energielevering niet zomaar kan worden opgeschort, betekent niet dat jouw leverancier geen maatregelen kan nemen bij wanbetaling, integendeel. Openstaande facturen kunnen namelijk leiden tot een procedure met een deurwaarder en de opschorting van jouw energiecontract.
De budgetmeter is een systeem waarbij je op voorhand betaalt voor jouw elektriciteits- en gasverbruik. Dat doe je door jouw budgetmeter, al dan niet online, op te laden met een bepaald bedrag. Vervolgens kun je energie verbruiken totdat het opgeladen bedrag is opgebruikt. Aangezien je niet meer kunt verbruiken dan wat het bedrag toelaat, is de budgetmeter een manier om je uitgaven zo goed mogelijk onder controle te houden.
In Vlaanderen heet dit systeem ”Prepaid”. Je kunt gebruik maken van Prepaid als je klant bent bij de netbeheerder en er ook daar schulden ontstaan of op eigen vraag. Opgelet: Zelf een budgetmeter aanvragen, kan in Vlaanderen enkel als jouw energie rechtstreeks geleverd wordt door de netbeheerder. Je kan de budgetmeter dus niet combineren met een commercieel energiecontract. In Wallonië kun je daarentegen ook als klant bij een commerciële energieleverancier een budgetmeter aanvragen.
Raadpleeg voor meer informatie over de budgetmeter/Prepaid op de websites van:
Wij weten dat de huidige situatie voor velen ingewikkeld is. De energieprijzen hebben dan ook een ongekende hoogte bereikt. Het beste advies dat we jou kunnen geven om je energiekosten te beperken, is om je dagelijks verbruik onder controle te houden. Onthoud ook dat je zodra je merkt dat je één of meerdere rekeningen niet kunt betalen, je best zo snel mogelijk contact opneemt met jouw energieleverancier of jouw OCMW.
Neem regelmatig een kijkje op onze blog voor nog meer tips om energie te besparen.
We weten dat jouw energiefactuur soms aanvoelt als een echte puzzel. Maar goed nieuws: we helpen jou graag om alles samen stap voor stap te analyseren, met heldere en eenvoudige informatie. Na het lezen van dit artikel kun je je Mega-factuur in één o...
De digitale (ook wel slimme) meter in België is veel meer dan een nieuw kastje. Het is een krachtig hulpmiddel om je energieverbruik te kennen, beter te beheren en je energiefactuur te verlagen. Of je nu in Wallonië, Brussel of Vlaanderen woont, de u...
Geen wifi in de buurt, maar je wil toch online met je laptop of tablet? Dan is een mobiele hotspot jouw redder in nood! In dit artikel ontdek je wat een hotspot is, hoe je er zelf eentje kan maken, wat je moet doen als het niet werkt, en hoe je er bewu...
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel vandaag nog jouw simkaart en jouw elektriciteitscontract. Dankzij dit exclusieve aanbod in België bespaar je tot €15 per maand. Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klant
Indien je al klant bent bij Mega voor energie
Door jouw Mega elektriciteitscontract te combineren met het Mega Mobile-aanbod, geniet je van een maandelijkse korting van €3 per geactiveerd mobiel abonnement (simkaart), met een maximum van 5 abonnementen.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden:
Bij beëindiging van jouw Mega elektriciteitscontract wordt het voordeel automatisch geannuleerd. Hetzelfde geldt als aljo uw Mega Mobile-abonnementen worden stopgezet.
Als je meerdere mobiele abonnementen hebt, wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de abonnementen (maximaal 5) die effectief aan het elektriciteitscontract zijn gekoppeld.
De gebruiksvoorwaarden voor de combinatiekorting zijn van toepassing op het combinatievoordeel.