Privacybeleid van Mega

Privacybeleid

"We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. We hebben trouwens onze privacy policy gepubliceerd om onze klanten te informeren over voorwaarden waaronder we je persoonlijke gegevens verzamelen, behandelen, gebruiken en beschermen. »


Valentine van Mega,
Data Protection Officer

Een antwoord op al je vragen

  • Waar kan ik de tarieven vinden?

    Je kan de huidige tarieven van deze maand hier vinden.

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Door ons online inschrijvingsformulier is dat een fluitje van een cent! Het duurt slechts 5 minuten.

    Tijdens de inschrijving vragen we je om je persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, e-mailadres, ...), leveringsadres, EAN-code, gewenst product en facturatiemethode in te vullen. Als je van leverancier verandert, hoef je geen meterstanden in te geven op ons formulier. Je netbeheerder zal die enkele dagen voor de start van je contract opvragen.

    Verhuis je?

    Proficiat! In dit geval geef je de meterstanden door die je afgesproken hebt met de vorige huurder of eigenaar. Bovendien kan je makkelijk je energieovernamedocument toevoegen aan de inschrijving.

    Zodra je inschrijving voltooid is, wordt deze geanalyseerd en als alles in orde is, wordt ze gevalideerd.

  • Hoeveel betaal ik voor het Ecogas van Mega?

    We vragen een supplement van 0,15 eurocent per kWh (excl. BTW). Voor een gemiddeld jaarlijks verbruik (13 250 kWh) zou je dus 24 euro (incl. BTW) betalen voor het milieuvriendelijke Ecogas.

    Je kan deze prijs altijd raadplegen op je tariefkaart.

  • Hoe verrekenen jullie die Mega korting?

    Zoals we in de voorwaarden vermelden, zullen we de korting ten vroegste 6 maanden na de start van het contract van de nieuwe, aangebrachte klant in mindering brengen. We verrekenen de korting dan op de eerstvolgende afrekeningsfactuur. Je kan dit zien op de tweede pagina van je factuur.

    Voorbeeld:

    Het contract van de nieuwe klant startte op 1 januari 2020 en 6 maanden later voldeed hij aan alle voorwaarden. De ambassadeur ontving op 1 augustus 2020 een afrekening, we brachten de korting in mindering. De nieuwe klant ontving echter de jaarlijkse afrekening al op 1 maart 2020. Op dat moment was hij/zij nog geen 6 maanden klant en konden we de korting nog niet in mindering brengen. Als hij/zij aan alle voorwaarden voldoet, zullen we de korting verrekenen op de volgende afrekeningsfactuur.

  • Hoe kan iemand mij als "ambassadeur" aanduiden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden:

    1. Op het inschrijvingsformulier kan men in het vak "Ambassadeur" je klantnummer invullen. We koppelen dan automatisch beide klantendossiers aan elkaar.
    2. Stuurde je de Ambassadeur-mail van Mega naar een vriend? Dan kan hij/zij die persoonlijke link in de e-mail gebruiken. Je klantnummer wordt dan automatisch ingevuld in de inschrijving.
    3. Je klantnummer telefonisch vermelden kan ook altijd! Contacteer ons op 016/67 60 60 en wij regelen de rest!

    Opgelet! Het is alleen mogelijk om de korting toe te kennen als je aan alle voorwaarden voldoet.