Mega, de Belgische elektriciteits- en gasleverancier, biedt je goedkope energie aan tijdens de hele duur van je contract. We zijn dynamisch, altijd beschikbaar en doen er alles aan om je een kwaliteitsvolle klantendienst aan te bieden.
Kijk zelf maar en lees de beoordelingen van onze klanten. Zij geven hun mening over hun relatie met Mega.
Wil je ook je mening delen over Mega? Je kan dit makkelijk doen op Facebook, Twitter of Google.
Klant worden bij Mega? Door ons online inschrijvingsformulier is dat een fluitje van een cent! Het duurt slechts 5 minuten.
Tijdens de inschrijving vragen we je om je persoonlijke gegevens (naam, geboortedatum, e-mailadres, ...), leveringsadres, EAN-code, gewenst product en facturatiemethode in te vullen. Als je van leverancier verandert, hoef je geen meterstanden in te geven op ons formulier. Je netbeheerder zal die enkele dagen voor de start van je contract opvragen.
Verhuis je?
Proficiat! In dit geval geef je de meterstanden door die je afgesproken hebt met de vorige huurder of eigenaar. Bovendien kan je makkelijk je energieovernamedocument toevoegen aan de inschrijving.
Zodra je inschrijving voltooid is, wordt deze geanalyseerd en als alles in orde is, wordt ze gevalideerd.
Neen, je moet je oude leverancier niet op de hoogte brengen. Mega regelt alles! Zodra je je contract van Mega ontvangt, sturen wij via de netbeheerder een bericht naar je oude leverancier om hen te laten weten dat je overstapt naar Mega. Na de overstap zal je automatisch een slotfactuur ontvangen van je oude leverancier.
Je kan op elk moment veranderen van leverancier zonder een opzegvergoeding te betalen. Sinds 13 september 2012 is er een wet van kracht die ervoor zorgt dat gezinnen en KMO's met een laagspanningsinstalaltie geen opzegvergoeding moeten betalen als ze hun contract vervroegd opzeggen. Ook professionele klanten die jaarlijks minder dan 50 MWh elektriciteit en 100 MWh gas verbruiken, kunnen overstappen zonder opzeggingsvergoeding.
We raden wel aan om je contractvoorwaarden altijd goed na te lezen. Zijn er bijvoorbeeld bepaalde voorwaarden om een korting te krijgen bij je oude leverancier? Of rekenen ze de vaste vergoeding per begonnen contractjaar aan? Kies daarom altijd de juiste startdatum. Heb je vragen? Onze adviseurs staan altijd klaar! Contacteer ons via info@mega.be of 016/67 60 60.
Bij een verhuis worden de meterstanden altijd opgenomen. Op de dag van de overname sluiten de twee aanwezige partijen (eigenaar of vorige huurder en de overnemer) een akkoord over de cijfers die zijn weergegeven op de meter. Wanneer je je inschrijft bij Mega voor je nieuwe woonst, geef je de datum van de meteropname door en de meterstand zelf. Het is belangrijk dat je deze stappen onderneemt tijdens de week na je verhuis. Het lopende energiecontract op de meter nog even actief zodat de netbeheerder de energie niet meteen afsluit. Mega neemt het energiecontract vervolgens retroactief over met een startdatum in het verleden en de meterstanden die je afgesproken hebt.