Voordelig overstappen van de Vlaamse Energieleverancier naar Mega!

Stap nu over en profiteer van een goedkoper Mega- aanbod.

Wij verzorgen jouw energielevering vanaf 7/12 aan nog betere variabele contractvoorwaarden!*

Als klant van de Vlaamse Energieleverancier moet je zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe energieleverancier. Alleen zo ontsnap je aan de torenhoge prijzen van de noodleverancier.

Bij Mega garanderen we jouw energielevering vanaf 7/12 aan een voordeliger variabel tarief (het “VEL-tarief"). Bovendien profiteer je van tal van voordelen. Ontdek ze hieronder!

De voordelen van Mega

Reeds 600.000 klanten profiteren van dezelfde energie, gewoon goedkoper. Ontdek hieronder waarom Mega ook voor jou de juiste keuze is!

Onze energietarieven.

Onze prijzen hebben niets te verbergen. Bij Mega kan je genieten van de voordeligste energieprijs én een lage vaste vergoeding per begonnen contractjaar.

Mega, da's ook...

Een antwoord op al je vragen

  • Ik was een klant van de Vlaamse Energieleverancier. Wat gebeurt er precies als ik mijn contract laat starten op 7/12/2021?

    Bij Mega verwelkomen we jou graag als nieuwe klant. We kunnen onze energielevering zelfs met terugwerkende kracht (met jouw meterstanden van dat moment) laten starten op 7/12 zonder dat jouw energielevering onderbroken wordt. We garanderen dat je jouw oude variabele contractvoorwaarden* zal kunnen behouden, meer nog, je kan zelfs rekenen op een interessante promotie. Je hoeft ons hiervoor niet te bellen, het enige dat je moet doen, is je online inschrijven. Je zal vervolgens een bevestigingsmail van je inschrijving ontvangen. Heb je toch nog vragen? Contacteer ons dan telefonisch (016 67 60 60) of stuur een e-mail naar info@mega.be.

  • Ik was een klant van de Vlaamse Energieleverancier en ik had sociaal tarief. Hoe kan ik mijn sociaal tarief behouden als ik mij wil inschrijven bij Mega?

    Mega volgt hiervoor de normale procedure voor het sociaal tarief. Dat wilt zeggen dat de FOD Economie ons eerst moet bevestigen dat je effectief recht hebt op het sociaal tarief. Dat kan tot 3 maanden duren, tenzij je zelf, aan de hand van een geldig certificaat, kan bewijzen dat je er recht op hebt. Als de bevestiging pas komt nadat je reeds facturen hebt betaald, dan betalen we wat je te veel betaalde gewoon terug via jouw afrekening. Zodra we het bewijs dat jij recht hebt op het sociaal tarief ontvangen, passen we jouw tarief (desnoods met terugwerkende kracht) dan ook meteen aan. Zit jij in deze situatie? Gelieve ons dan te bellen op het nummer 016 67 60 60 of een e-mail te sturen naar info@mega.be.

  • Wat gebeurt er met mijn meterstanden?

    Tijdens je inschrijving bij Mega, zal er gevraagd worden om je meterstanden van 07/12 in te vullen. Heb je de meterstanden van 07/12 niet? Noteer dan de meterstanden van de dag van je inschrijving en geef die door. Wij zullen de meterstanden vervolgens doorgeven aan Fluvius. Opdat alles vlot verloopt, vragen we om in de tweede stap van je inschrijving (situatie) dus zeker “Ik ben een klant van de Vlaamse Energieleverancier” te selecteren.

  • Ik heb zonnepanelen en een klassieke meter. Welke impact heeft de overstap naar Mega voor mij?

    Gelieve ons hiervoor telefonisch te contacteren via 016 67 60 60. Zo kunnen we jouw persoonlijke situatie analyseren en je advies op maat geven.

  • Ik heb zonnepanelen en een digitale meter. Wat gebeurt er met mijn injectie wanneer Mega aan mij levert?

    Als je op 7/12 een elektriciteitscontract afsluit bij Mega en je daarbij je meterstanden doorgeeft, dan zal je jouw elektriciteitsproductie niet verliezen. Je kan je elektriciteitscontract ook na 7/12 met terugwerkende kracht laten ingaan op 7/12. Je ontvangt dan geen factuur van Fluvius, enkel van Mega.

  • Zal ik als klant van Vlaamse Energieleverancier een slotfactuur ontvangen?

    Op die vraag hebben we momenteel helaas nog geen antwoord. Er werd een curator aangesteld om het beheer van de Vlaamse Energieleverancier over te nemen. De curator zal in de komende weken en maanden bekijken wat er allemaal moet gebeuren en welke afspraken er gemaakt dienen te worden met de klanten. Of je een slotfactuur zal ontvangen voor je verbruik sinds de vorige afrekening tot 7 december 2021 en wanneer dat dan zal zijn, blijft dus afwachten.

  • Moet ik mijn facturen van Vlaamse Energieleverancier nog betalen?

    Indien je nog openstaande facturen hebt van de Vlaamse Energieleverancier en je die niet betaalt, kan de curator later alsnog een betaling eisen.

  • Ik heb een tegoed van de Vlaamse Energieleverancier. Krijg ik dat nog terug?

    Op die vraag hebben we momenteel helaas nog geen antwoord. Er werd een curator aangesteld om het beheer van de Vlaamse Energieleverancier over te nemen. De curator zal in de komende weken en maanden bekijken wat er allemaal moet gebeuren en of alle schulden betaald zullen kunnen worden. De schulden aan klanten vallen daar ook onder. Om met zekerheid te weten of je nog geld tegoed hebt of geld moet bijbetalen, moet je eerst een slotfactuur ontvangen. Als je nog geld tegoed hebt, is het nog niet zeker of je het geld terug zal krijgen en wanneer dat zal zijn. Je kan wel alvast een aangifte van schuldvordering indienen bij de aangestelde curator.