Als klant van de Vlaamse Energieleverancier moet je zo snel mogelijk op zoek naar een nieuwe energieleverancier. Alleen zo ontsnap je aan de torenhoge prijzen van de noodleverancier.
Bij Mega garanderen we jouw energielevering vanaf 7/12 aan een voordeliger variabel tarief (het "VEL-tarief"). Bovendien profiteer je van tal van voordelen. Ontdek ze hieronder!
Bij Mega verwelkomen we jou graag als nieuwe klant. We kunnen onze energielevering zelfs met terugwerkende kracht (met jouw meterstanden van dat moment) laten starten op 7/12 zonder dat jouw energielevering onderbroken wordt. We garanderen dat je jouw oude variabele contractvoorwaarden* zal kunnen behouden, meer nog, je kan zelfs rekenen op een interessante promotie. Je hoeft ons hiervoor niet te bellen, het enige dat je moet doen, is je online inschrijven. Je zal vervolgens een bevestigingsmail van je inschrijving ontvangen. Heb je toch nog vragen? Contacteer ons dan telefonisch (016 67 60 60) of stuur een e-mail naar info@mega.be.
Mega volgt hiervoor de normale procedure voor het sociaal tarief. Dat wilt zeggen dat de FOD Economie ons eerst moet bevestigen dat je effectief recht hebt op het sociaal tarief. Dat kan tot 3 maanden duren, tenzij je zelf, aan de hand van een geldig certificaat, kan bewijzen dat je er recht op hebt. Als de bevestiging pas komt nadat je reeds facturen hebt betaald, dan betalen we wat je te veel betaalde gewoon terug via jouw afrekening. Zodra we het bewijs dat jij recht hebt op het sociaal tarief ontvangen, passen we jouw tarief (desnoods met terugwerkende kracht) dan ook meteen aan. Zit jij in deze situatie? Gelieve ons dan te bellen op het nummer 016 67 60 60 of een e-mail te sturen naar info@mega.be.
Tijdens je inschrijving bij Mega, zal er gevraagd worden om je meterstanden van 07/12 in te vullen. Heb je de meterstanden van 07/12 niet? Noteer dan de meterstanden van de dag van je inschrijving en geef die door. Wij zullen de meterstanden vervolgens doorgeven aan Fluvius. Opdat alles vlot verloopt, vragen we om in de tweede stap van je inschrijving (situatie) dus zeker "Ik ben een klant van de Vlaamse Energieleverancier" te selecteren.
Gelieve ons hiervoor telefonisch te contacteren via 016 67 60 60. Zo kunnen we jouw persoonlijke situatie analyseren en je advies op maat geven.
Als je op 7/12 een elektriciteitscontract afsluit bij Mega en je daarbij je meterstanden doorgeeft, dan zal je jouw elektriciteitsproductie niet verliezen. Je kan je elektriciteitscontract ook na 7/12 met terugwerkende kracht laten ingaan op 7/12. Je ontvangt dan geen factuur van Fluvius, enkel van Mega.
Op die vraag hebben we momenteel helaas nog geen antwoord. Er werd een curator aangesteld om het beheer van de Vlaamse Energieleverancier over te nemen. De curator zal in de komende weken en maanden bekijken wat er allemaal moet gebeuren en welke afspraken er gemaakt dienen te worden met de klanten. Of je een slotfactuur zal ontvangen voor je verbruik sinds de vorige afrekening tot 7 december 2021 en wanneer dat dan zal zijn, blijft dus afwachten.
Indien je nog openstaande facturen hebt van de Vlaamse Energieleverancier en je die niet betaalt, kan de curator later alsnog een betaling eisen.
Op die vraag hebben we momenteel helaas nog geen antwoord. Er werd een curator aangesteld om het beheer van de Vlaamse Energieleverancier over te nemen. De curator zal in de komende weken en maanden bekijken wat er allemaal moet gebeuren en of alle schulden betaald zullen kunnen worden. De schulden aan klanten vallen daar ook onder. Om met zekerheid te weten of je nog geld tegoed hebt of geld moet bijbetalen, moet je eerst een slotfactuur ontvangen. Als je nog geld tegoed hebt, is het nog niet zeker of je het geld terug zal krijgen en wanneer dat zal zijn. Je kan wel alvast een aangifte van schuldvordering indienen bij de aangestelde curator.