Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Details van het abonnement Glow
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Glow
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Spark
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Spark
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Flash
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Flash
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Details van het abonnement Star
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Star
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
/ Clelia
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Depuis quelques mois, les client·e·s flamand·e·s de Mega (et récemment les client·e·s pris en charge par le gestionnaire de réseau Ores), équipé·e·s d’un compteur communicant numérique, peuvent choisir de recevoir une régularisation mensuelle au lieu d’une régularisation annuelle. Découvrez dans cet article ce qu’implique exactement une telle facture mensuelle et quels en sont les avantages et les inconvénients.
Avant d’examiner de plus près la régularisation mensuelle, rappelons comment est établie une régularisation standard. Les relevés de votre compteur sont effectués chaque année, à peu près à la même période, par votre gestionnaire de réseau. La régularisation est le résultat de la différence entre deux relevés de compteur pendant une période donnée. En d’autres termes, votre ancien relevé de compteur est soustrait du nouveau relevé de compteur. Nous répartissons ensuite votre consommation, en fonction de votre profil de consommation (RLP), afin de tenir compte des variations de consommation durant les différentes périodes de l’année.
Tout comme la régularisation annuelle, la régularisation mensuelle consiste en la différence entre deux relevés de compteur : celui du début du mois et celui de la fin du mois. Ainsi, vous ne payez que pour votre consommation réelle, chaque mois. Dans ce cas, vous ne payez plus de facture d’acompte, mais uniquement des régularisations. Avec cette méthode, les profils de consommation (RLP) ne sont évidemment plus utilisés pour répartir votre consommation annuelle.
Actuellement, la régularisation mensuelle n’est disponible qu’en Flandre (et récemment en Wallonie pour les consommateurs pris en charge par le gestionnaire de réseau Ores), à condition de disposer d’un compteur communicant. En effet, c’est le seul type de compteur qui peut transmettre automatiquement vos relevés mensuels au gestionnaire de réseau. Sur base de ces relevés de compteur, nous pouvons établir un relevé de votre consommation mensuelle réelle.
À ce jour, nous n’avons pas encore d’information quant à l’implémentation de ce système dans toute la Wallonie et à Bruxelles. Nous ne manquerons pas d’informer nos client·e·s en temps voulu, si cela devait être le cas.
Vous ne savez pas s’il serait avantageux pour vous d’opter pour la régularisation mensuelle ? Nous avons recensé pour vous ses avantages et inconvénients afin de prendre votre décision en toute connaissance de cause.
Avantages | Inconvénients |
---|---|
Payer chaque mois sa consommation réelle. | Saisonnalité : factures élevées en hiver et basses en été. |
Mieux maîtriser sa consommation et mieux l’anticiper. | Dépenses énergétiques pouvant varier très fortement d'un mois à l'autre. |
Un prix unitaire adapté au plus près des fluctuations du marché (dans le cas d’un contrat variable) | Une consommation plus importante en hiver couplée à des prix généralement plus élevés également. |
Vous avez des panneaux photovoltaïques ? N’oubliez pas que votre production ne couvre pas toujours votre consommation.
Attention : seules les personnes habitant en Flandre, ou dont le gestionnaire de réseau est Ores, et disposant d’un compteur communicant sont éligibles à cette méthode de facturation.
Vous souhaitez changer de formule de facturation ? Envoyer un e-mail à info@mega.be.
Nous vérifierons votre éligibilité via votre gestionnaire de réseau et, si vous remplissez les conditions nécessaires, vous serez facturé·e mensuellement sur base de votre consommation réelle observée. Toutefois, vous recevrez d’abord une régularisation pour compenser les acomptes déjà payés avec vos coûts énergétiques de la période précédente. Une fois cette régularisation effectuée, la période de consommation de votre relevé mensuel ira toujours du premier au dernier jour du mois. Nous recevons toujours les relevés mensuels de vos compteurs au début du mois suivant et envoyons votre régularisation mensuelle pour le mois précédent entre le 20e et le 28e jour du mois.
Vous ne recevez donc plus de factures d’acompte mais uniquement des factures de régularisation, fluctuant selon votre consommation.
Vous avez opté pour une facture de régularisation mensuelle, mais souhaitez revenir à une facture de régularisation annuelle, ainsi qu’à des factures d’acompte ? Pas de problème ! Il suffit de nous envoyer un e-mail à info@mega.be.
Nous rappelons que grâce à la régularisation mensuelle, vous payez toujours votre consommation réelle au tarif en vigueur à ce moment-là. Ainsi, à la fin de l’année, vous n’aurez plus de mauvaise surprise parce que votre facture d’acompte était trop faible pour couvrir votre consommation, par exemple. En revanche, vous risquez de devoir payer des montants beaucoup plus élevés durant les mois d’hiver et beaucoup plus bas en été car votre consommation fluctue durant l’année. En outre, vous n’avez plus la possibilité de répartir vos coûts énergétiques sur toute l’année avec les factures d’acompte.
Enfin, n’oubliez pas que l’énergie la moins chère est toujours celle qu’on ne consomme pas ! Consultez notre blog pour obtenir des conseils en économie d’énergie.
Pour plus d’informations sur notre facturation, rendez-vous sur notre FAQ.
Goed nieuws: Plug & Play-zonnepanelen zijn eindelijk beschikbaar in België! Deze zonnepaneelkits kun je zélf aansluiten en bieden een eenvoudige en toegankelijke manier om thuis je eigen groene stroom op te wekken. Wil je je energiefactuur verlag...
Bij Mega geloven we dat in contact blijven met wie je graag ziet een basisbehoefte is – en dat zou nooit te veel mogen kosten. Daarom biedt Mega Telecom je voordelige mobiele abonnementen aan, zonder verborgen kosten en afgestemd op jouw behoefte...
De lente is traditioneel het perfecte moment om je energiecontract te herevalueren en te profiteren van lagere tarieven. En dat is precies wat er nu in mei gebeurt: de elektriciteits- en gasprijzen dalen. Wil je graag meeprofiteren? Super Mega is DE ee...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!