Contacteer ons

Wij zijn er voor je

Een klacht? Ben je niet tevreden over iets? Laat het ons weten via claim@mega.be. Onze dienst klachtenbehandeling pluist jouw dossier uit om de onduidelijkheden op te helderen en je belangen zo goed mogelijk te verdedigen. Als je hierna nog steeds niet tevreden bent, dan kan je contact opnemen met de Ombudsdienst voor Energie: telefonisch via 02/211.10.60 of per e-mail naar klacht@ombudsmanenergie.be. Hun adres is Koning Albert II - laan 8 bus 6, 1000 Brussel.

Wanneer contacteer je ons best?

Bezetting van onze lijnen op een normale dag.

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
12h :

: Niet zo druk

: Matig bezet

: Erg druk

: Mega's klantendienst is nog niet open.

: Klantenservice gesloten

: Mega's klantendienst is momenteel gesloten.

Klantenservice gesloten

Onze lijnen zijn open van 08:30 tot 17:30 uur van Maandag tot en met Donderdag en van 08:30 tot 17:00 uur op Vrijdag.

Onze kantoren

Mega werkt als een online winkel. We verkiezen je te helpen via telefoon of e-mail. Voor speciale verzoeken kunnen we uitzondelijk een afspraak maken. Neem contact op met ons team om een afspraak te maken.

Adres :

  • Rue Natalis 2 - 4020 Luik
  • Vaartstraat 167 - 3000 Leuven

Wie is mijn netbeheerder?

Een antwoord op al je vragen

  • Wie is mijn netbeheerder?

    Je kan dit makkelijk opzoeken op de website van de VREG of door je postcode hier in te geven.

  • Wie moet ik contacteren als ik zonnepanelen heb geïnstalleerd?

    Je moet je zonnepanelen aanmelden via je netbeheerder. Hij geeft automatisch al je gegevens door aan je energieleverancier. Het is dus niet nodig om ons te contacteren om je zonnepanelen te registreren. Je kan wel op elk moment je voorschot aanpassen omdat je door je zonnepanelen minder zal verbruiken.

  • Wanneer moet ik mijn verhuis doorgeven?

    Als je je contract wil afsluiten vragen we je om ons het volledig ingevulde en ondertekende energieovernamedocument binnen de 20 kalenderdagen te bezorgen. Zo kunnen we de afgesproken eindstanden garanderen.

  • Ik heb een probleem met mijn elektriciteits- of gasmeter. Wie moet ik contacteren?

    In dat geval neem je best contact op met je netbeheerder. Weet je niet wie je netbeheerder is? Kom het hier te weten!

  • Ik wil een ander type meter. Waar kan ik dit aanvragen?

    Wil je:

    • jouw oude of defecte meter vervangen?
    • een digitale meter laten installeren?
    • het vermogen van jouw meter verhogen of verlagen?

    In alle bovenstaande gevallen dien je contact op te nemen met jouw netbeheerder. Weet je niet wie jouw netbeheerder is? Ontdek het hier.

    Weet wel dat elke verandering van meter leidt tot een meteropname en dus een afrekeningsfactuur. Houd hier dus rekening mee als je nog een terugdraaiende teller en zonnepanelen hebt zodat je geen opgewekte elektriciteit verliest.

    Wens je van tarief te veranderen (bijvoorbeeld van enkelvoudig naar tweevoudig of omgekeerd)? Neem dan contact op met je energieleverancier.