Contacteer ons

Wij zijn er voor je

pictoPhone Bel ons

016 67 60 60

Van maandag tot vrijdag
van 9u tot 12u30 en van 14u tot 17u

pictoEmail Stuur ons een e-mail

info@mega.be

Wij antwoorden binnen
de 48 werkuren.

pictoCourrier Schrijf ons

Rue Natalis, 2
-
4020 Luik

Onze kantoren

Je kan ons ook bezoeken.

Mega werkt als een online winkel. We verkiezen je te helpen via telefoon of e-mail. Voor speciale verzoeken kunnen we uitzondelijk een afspraak maken. Neem contact op met ons team om een afspraak te maken.

Adres :

  • Rue Natalis 2 - 4020 Luik
  • Vaartstraat 167 - 3000 Leuven

Wie is mijn netbeheerder?

Een antwoord op al je vragen

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat je van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor je. We zorgen onder andere voor de opzeg van je contract bij je huidige leverancier. Je dient alleen nog de meterstanden aan je netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan je vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega je verbruik berekenen. Neem alvast je laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om je contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we je EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. Je tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. Je communiceert ons je EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer je contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij je netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar je huidige leverancier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Je netbeheerder bezorgt ons de historiek van je verbruik en we berekenen het bedrag van je maandelijkse/trimestriële voorschot. Je ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van je netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we je jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Met wie moet ik contact opnemen in geval van problemen met mijn gas- of elektriciteitsmeter?

    Je dient contact op te nemen met je distributienetbeheerder (DNB) die verantwoordelijk is voor de kwaliteit van het netwerk en van je aansluiting. Als je meter storingen vertoont, dan zal de beheerder instaan voor de technische opvolging .
    Je kent je DNB niet?
    Je kan hem gemakkelijk hier vinden.

  • Moet ik Mega verwittigen als ik zonnepanelen heb geïnstalleerd?

    In principe niet, want je energiecontract blijft ongewijzigd. Als je echter een aanpassing van je voorschotbedrag wenst, hebben wij een kopie van de technische fiche van je installatie nodig om je voorschot in functie hiervan te herberekenen. Gelieve in dit geval een mail te sturen naarinfo@mega.be.

  • Wie moet ik contacteren als ik mijn elektrische of aardgasinstallatie wil veranderen of aanpassen?

    De netbeheerder moet verwittigd worden, aangezien deze verantwoordelijk blijft voor je aansluiting op het elektriciteit- en aardgasdistributienetwerk. Als je meter storingen vertoont, dan zal de beheerder instaan voor de technische opvolging en ervoor zorgen dat je voorziening niet wordt verstoord.
    U kent je DNB niet?
    Vind hem gemakkelijk hier.