Een goedkoper tarief, da's een voordelige prijs, niet alleen vandaag, maar ook na elke hernieuwing van je contract!
Gas- en elektriciteitscontracten, aangepast aan je behoeften.
Met Mega blijf je zen! Het is niet nodig om elk jaar de prijzen te vergelijken. We garanderen je altijd een goedkoop tarief.
Hieronder vind je de tariefkaarten van de huidige maand voor particuliere klanten. (Particulier klant?) (Professionele klant?)
De onderstaande tarieven zijn geldig voor alle nieuwe inschrijvingen in 03/2023 en voor de Mega klanten wiens huidig contract in 05/2023 ten einde loopt. Wanneer jouw Mega contract afloopt, wordt het goedkoopste equivalent product voorgesteld voor de hernieuwing van jouw contract. Als je bijvoorbeeld bent ingeschreven met een 1-jarig variabel contract met groene en Belgische energie, telefonische dienstverlening en een facturatiewijze naar keuze (via e-mail of per post), dan zal er een hernieuwing worden voorgesteld met het goedkoopste product met dezelfde kenmerken en diensten.
Heb je recht op het Sociaal Tarief? Je vindt jouw tarief op de website van de CREG.
Vanaf 2023 zijn de nettarieven op jouw elektriciteitsfactuur niet langer alleen afhankelijk van jouw elektriciteitsverbruik, maar ook van hoe zwaar je het net op bepaalde momenten belast. Lees alles over de impact van het capaciteitstarief op jouw facturen.
Kijk dan snel op de websites van de regionale vergelijkers:
In het kader van de huidige energiecrisis heeft de federale overheid een aantal maatregelen genomen (en blijft ze er nemen) om de Belgische consumenten te helpen met het beheer van hun energiebudget. Bij Mega vinden we het belangrijk om je te informeren over de laatste updates en hoe deze worden toegepast in jouw klantendossier.
CO2-compensatie is een uniek compensatiesysteem dat exclusief voorbehouden is voor Mega-klanten met een gascontract.
Via dit mechanisme steunen we projecten die de CO2-uitstoot verminderen. Zo kunnen onze klanten zelf hun steentje bijdragen aan een milieuvriendelijke wereld.
Ben je al klant bij Mega? Dan kan je gewoon een e-mail sturen naar info@mega.be of ons telefonisch contacteren via 016 67 60 60 om de CO2–compensatie te activeren.
Ben je nog geen klant van Mega? Schrijf je dan nu in via onze website en duid tijdens de inschrijving de optie " Compenseer jouw CO2–uitstoot" aan. We zullen het dan automatisch activeren bij de start van je contract.
Alleen als je verhuist en de energielevering overneemt, moet je de meterstanden aan ons doorgeven.
Bij een leverancierswissel zal je netbeheerder enkele dagen voordat je contract begint de meterstanden opvragen. De netbeheerder zal die standen dan doorsturen naar ons én naar je vorige leverancier. In dit geval is het dus niet nodig om je meterstanden naar Mega te sturen. Als je de standen niet doorstuurt naar de netbeheerder, zal hij een schatting maken.