Tarieven elektriciteit

Elektriciteit

Dezelfde energie, gewoon goedkoper. Transparant tarief.

Een goedkoper tarief, da's een voordelige prijs, niet alleen vandaag, maar ook na elke hernieuwing van je contract!
Gas- en elektriciteitscontracten, aangepast aan je behoeften.
Met Mega blijf je zen! Het is niet nodig om elk jaar de prijzen te vergelijken. We garanderen je altijd een goedkoop tarief.

Onze contracten

Onze energietarieven

Onze prijzen hebben niets te verbergen.
Bij Mega kan je genieten van de voordeligste energieprijs én een lage vaste vergoeding per begonnen contractjaar.

Hieronder vind je de tariefkaarten van de huidige maand voor particuliere klanten. (Professionele klant?)

‘t Is officieel: onze tarieven zijn goedkoper!

Wil je dat met je eigen ogen zien?

Kijk dan snel op de websites van de regionale vergelijkers:

Word Mega

Snelle inschrijving. In minder dan 5 minuten.

Een antwoord op al je vragen

  • Hoe kan ik klant worden van Mega?

    Klant worden bij Mega? Niets makkelijker dan dat! Het volstaat om ons inschrijvingsformulier online in te vullen. De inschrijving is eenvoudig en vraagt slechts enkele minuten tijd.
    In het geval dat je van leverancier wisselt, regelen wij alle administratieve stappen voor je. We zorgen onder andere voor de opzeg van je contract bij je huidige leverancier. Je dient alleen nog de meterstanden aan je netbeheerder door te geven enkele dagen vóór de overstap. Op basis van deze meterstanden kan je vorige leverancier de eindafrekening opmaken en kan Mega je verbruik berekenen. Neem alvast je laatste factuur bij de hand om de nodige informatie terug te vinden. Om je contractaanvraag volledig te kunnen invullen, hebben we je EAN-code nodig. Deze code, die bestaat uit 18 cijfers en steeds begint met 5414, vind je op je afrekeningsfactuur. De EAN-code is uniek en toegewezen aan één specifiek leveringspunt. In geval van een verhuis hebben we je EAN-code(s) nodig, samen met de meternummer(s) en meterstand(en) op de dag van je verhuis. Een kopie van je identiteitskaart en het begeleidende document kunnen ook worden gevraagd.

    Klant worden, samengevat:
    1. Je tekent een contract met Mega en vult het online formulier in. Je communiceert ons je EAN-code(s) en vermeldt de gewenste startdatum.
    2. Wanneer je contract volledig is ingevuld, vragen we de overstap bij je netbeheerder aan en sturen we de opzeg door naar je huidige leverancier. Je ontvangt van ons een bevestiging van de startdatum van de levering.
    3. Je netbeheerder bezorgt ons de historiek van je verbruik en we berekenen het bedrag van je maandelijkse/trimestriële voorschot. Je ontvangt voorschotfacturen.
    4. Nadien ontvangen we de verbruiksgegevens van je netbeheerder, die het werkelijke verbruik berekent en het aan Mega communiceert. Aan de hand van deze gegevens stellen we je jaarlijkse afrekeningsfactuur op.

  • Welke producten en tarieven bied je aan?

    Mega levert gas en elektriciteit tegen transparante en goedkope prijzen, niet alleen vandaag, maar ook op lange termijn. Afhankelijk van je behoeften kan je kiezen voor een vast of variabel contract van 1, 3 of 5 jaar. Raadpleeg onze producten hier.

  • Wat is het verschil tussen een vast en variabel tarief?

    In een contract met een vast tarief wordt de energieprijs (zonder taksen en netbeheerderskosten) aan dezelfde prijs gefactureerd tijdens de hele duur van je contract. Zo vermijd je de schommelingen van de energieprijs.
    In een contract met een variabel tarief gebruiken we de prijs die de marktevolutie volgt. Dit tarief wordt (drie)maandelijks geïndexeerd. Dit betekent dat er op één jaar vier (of twaalf) waarden worden gebruikt. De prijs verandert dus niet elke dag. Tijdens de opmaak van de afrekeningsfactuur berekenen we je verbruik per maand en de daarbij horende marktprijs. Het bedrag van je voorschotfactuur blijft elke maand hetzelfde en is onafhankelijk van deze schommeling.

    Een contract bestaat grotendeels uit taksen, netbeheerderskosten en de energieprijs. Het variabel en vast tarief heeft enkel invloed op de energieprijs.

    hier onze tariefkaarten raadplegen.

  • Kan ik van tarief veranderen tijdens het contract?

    Je kan op elk moment van tarief veranderen wanneer je dat wilt. Verstuur hiervoor een aanvraag via onze contactpagina.

    Als je een tariefwijziging aanvraagt vóór aanvang van het contract kan dit zonder problemen.
    Indien je na aanvang van het contract een tariefwijziging wil, neem dan contact op met onze medewerkers. De wijziging zal binnen de 30 dagen uitgevoerd worden. De vaste vergoeding wordt bij aanvang van het jaar gefactureerd.