Hulp > >

Hoe kan ik een domiciliëring activeren?

Ben je al klant?
Je hebt twee mogelijkheden:

  • Vul snel het domiciliëringsmandaat in via je klantenzone, myMega, en bevestig het met één klik.
  • Vul de gedrukte versie van de domiciliëringsmandaat in en stuur deze naar ons terug, volledig ingevuld en ondertekend.

Als je een nieuwe klant bent en nog niet voldoende betalingen heeft gedaan met een enkele bankrekening, is het mogelijk dat we een controle uitvoeren van de rekeninghouder die je in je dossier wilt registreren.

Opgelet! Het kan enkele dagen duren vooraleer je domiciliëring actief is. We sturen je een bevestiging via e-mail zodra je domiciliëring actief is in ons systeem. Voordat je die bevestiging ontvangt, vragen we je om de facturen voorlopig nog via overschrijving te betalen.

Nog geen klant, maar je wil je graag inschrijven?

Dan kan je de domiciliëring direct activeren tijdens je inschrijving. Je moet alleen je goedkeuring geven en je rekeningnummer invullen.

Wij zullen nooit een domiciliëring activeren zonder jouw toestemming. Wij zullen jou ofwel om een ingevuld domiciliëringsmandaat vragen, ofwel om jouw mondelinge toestemming wanneer je je inschrijft.

Afhankelijk van de datum van bewerking van je factuur wordt de domiciliëring 18 dagen later geïnd.
Voorbeeld: als je je factuur op de 19e van elke maand ontvangt, wordt deze op de 6e of 7e van de volgende maand geïnd.