Hulp > >

Ik heb onlangs correcties op mijn voorschot ontvangen. Waarom, en wat moet ik doen?

Heb je onlangs correcties op voorschotten ontvangen en wil je hier meer over weten? Dan ben je hier aan de juiste plek!

  • Heb je onlangs gevraagd om je voorschotbedrag aan te passen?

Als je een verlaging of verhoging van je voorschotbedrag hebt aangevraagd, kan het zijn dat de laatst opgestelde voorschotfactuur nog wijzigbaar was. Deze is dus aangepast naar aanleiding van jouw aanvraag.
  • Heb je recht op het sociaal tarief?

Als je ons onlangs een attest hebt gestuurd dat je recht geeft op het sociaal tarief, dan is het bedrag van je voorschot overeenkomstig aangepast. Hetzelfde geldt als de FOD Financiën ons hiervan op de hoogte heeft gebracht.

Als je je laatste voorschotfactuur wou laten corrigeren, heeft die zeker dezelfde herziening ondergaan.

Concreet had je moeten ontvangen :
  • een annulering van de vorige factuur in de vorm van een creditnota

  • een nieuwe gecorrigeerde factuur

De creditnota compenseert dus de kosten van de vorige factuur die niet betaald werd. De nieuwe factuur is wat je nog moet betalen.

Ga in geval van twijfel naar je klantenzone, myMega, om alle openstaande facturen en het eventueel verschuldigde of te betalen saldo te bekijken.