Hulp > >

Mijn voorschot wijkt af van de tariefsimulatie. Waarom?

Het is mogelijk dat de voorschot die je hebt ontvangen niet 100% overeenkomt met de simulatie die bij je inschrijving is gemaakt.

Dit kan worden verklaard door:

  • Simulatie & historisch verbruik:
    Bij je inschrijving moest je een verbruik opgeven zodat wij een simulatie konden maken. Dit is echter slechts een simulatie en geen prijsgarantie. Je voorschot is dus gebaseerd op een schatting van je verbruik.
    De verbruiksgegevens waar wij ons op baseren is een gemiddelde van de afgelopen 36 maanden verbruik dat werd geregistreerd door je netbeheerder op jouw meter. Als het verschil tussen deze gegevens en de gegevens die je bij je simulatie hebt opgegeven groot is, raden we je aan hiermee rekening te houden. Zo kan je in het beste geval voorkomen dat je toekomstige afrekening te hoog uitvalt.
  • Verbruik, korting, distributie & taksen:
    De jaarlijkse kosten van je verbruik worden berekend op basis van je huidige Mega tarief (exclusief eventuele kortingen) en de laatste transport-, distributie- en belastingtarieven. Als je met je aanbod recht hebt op een korting, wordt deze niet meegenomen in de berekening van je voorschot. De korting wordt toegepast op je eindafrekening (onder voorbehoud van de toekenningsvoorwaarden).

Wij garanderen wel dat we voor de volledige duurtijd van je tarief dezelfde formule toepassen. De formule kan je op je tariefkaarten op je persoonlijke klantenzone myMega terugvinden.