Alt Text!

Contacteer ons!

Chat, Messenger of e-mail? Jij kiest het kanaal, wij antwoorden bliksemsnel.

  • Picto mega logo

    Start een chat

  • Help box logo

    Messenger openen

    Messenger
  • Contact logo

    Een e-mail sturen

Alt Text!

Liever bellen? We staan voor je klaar – snel en met de glimlach.

De slimme reflex? Hou je klantnummer en telefoonnummer bij de hand om tijd te winnen.

Bel ons!

Openingsuren en bezetting van onze lijnen

Maandag Dinsdag Woensdag Donderdag Vrijdag Zaterdag Zondag
12h :

: Niet zo druk

: Matig bezet

: Erg druk

: Mega's klantendienst is nog niet open.

: Klantenservice gesloten

: Mega's klantendienst is momenteel gesloten.

Klantenservice gesloten

Onze lijnen zijn open van 08:30 tot 17:30 uur van maandag tot en met donderdag en van 08:30 tot 17:00 uur op vrijdag.

Alt Text!

Heb je een vraag?

De snelste manier om jouw simkaart te activeren is via de gratis myMega-app. Je hoeft je enkel aan te melden met je myMega-account, op 'Mijn simkaart activeren' te klikken en klaar!

Hoe jouw activatieproces verloopt is afhankelijk van het scenario dat voor jou van toepassing is:

(1) Je koos ervoor om jouw huidige mobiel nummer te behouden.
Dan kan de overdracht van je mobiele nummer naar Mega zo'n 48 uur duren. Zodra de ontvangst van jouw huidige simkaart wegvalt, is het tijd om je nieuwe Mega simkaart in je toestel te plaatsen.
(2) Je koos ervoor om een nieuw mobiel nummer te activeren.
Dit duurt doorgaans 1 uur (in bepaalde gevallen kan dit ook tot 2 uur duren). Steek jouw Mega-simkaart in je toestel. Heb je nog geen ontvangst? Geen paniek! Wacht 1 uur en start je toestel opnieuw op. Je ontvangt jouw nieuwe nummer na de activatie.

Zodra jouw simkaart geactiveerd is, ontvang je een e-mail (ongeacht of je je in de eerste of tweede situatie bevindt).

En dat is het! Vanaf nu bel, surf en sms je aan de voordelige Mega-tarieven.

Let op: Als je te laat bent met het activeren van je simkaart, sturen we je een e-mail om je eraan te herinneren. Indien je 14 dagen na deze herinnering geen actie onderneemt en jouw simkaart inactief blijft, zal deze automatisch worden gedeactiveerd. Indien je vervolgens toch jouw mobiele abonnement bij Mega wilt activeren, zal je het activeringsproces opnieuw moeten doorlopen.

Als je daarentegen een probleem ondervindt met jouw simkaart waardoor je deze niet kunt activeren, neem dan contact met ons op via 016 79 57 02 of gebruik ons online contactformulier.

Heb je extra data nodig? In het midden van de maand? Of is jouw verbruikspatroon gestegen?
Bij Mega heb je verschillende mogelijkheden om steeds aan je behoeften te voldoen.
1. Tijdens je facturatiemaand kan je eenvoudig extra GB's toevoegen die onmiddellijk beschikbaar zijn.*
2. Verbruik je vaak meer dan je huidige abonnement? Dan kan je eenvoudig overschakelen naar een abonnement met meer data. Daalt je verbruik daarna opnieuw? Dan schakel je opnieuw over. Je kan elke maand wisselen van abonnement zonder extra kosten.

*niet van toepassing op alle abonnementen. Onmiddellijk: dit kan enkele minuten duren.

We versturen jouw facturen maandelijks via e-mail. Bovendien geven we je in jouw myMega-app een gedetailleerd overzicht van al jouw facturen, zowel jouw betaalde facturen als je huidige factuur.

Goede keuze om Mega te kiezen voor jouw mobiele telefonie! We kijken er alvast naar uit om jou als klant bij Mega te verwelkomen.

Klant worden is erg eenvoudig en duurt slechts een paar minuten. Het belangrijkste dat je nodig zal hebben bij jouw Mega-avontuur is natuurlijk een simkaart. Die bestel je makkelijk via onze website. Daar kun je meteen jouw Mega-abonnement uitkiezen!

Liever telefonisch jouw abonnement opstarten? Dat kan ook! Contacteer onze experts op 016 79 57 02!

Belangrijk: je hebt je huidige klantnummer of simkaartnummer van bij je huidige operator nodig om je inschrijving te voltooien!

  • - Herstart eerst je toestel. Nog steeds niets?
  • - Is je bundel nog voldoende voorzien van belminuten? Zo niet, dan kun je natuurlijk extra belminuten toevoegen in jouw myMega-app (categorie "Diensten", rubriek "Mijn abonnement aanpassen") en ze meteen gebruiken.
  • - Ga zeker ook na of je geen beperkingen hebt ingesteld zoals blokkering van premiumdiensten.
  • - Ben je in het buitenland? Probeer een andere operator in je netwerklijst en herstart je toestel nog een keer.
  • - Heb je aantal openstaande facturen waarvan de vervaldag reeds verstreken is en dus je diensten gelimiteerd zijn? Dan dien je eerst je facturen te betalen.


Kun je nog steeds niet bellen? Dan kan je ook contact opnemen met onze klantendienst via 016 79 57 02 of via ons contactformulier. Onze experts gaan dan na wat er aan de hand is.