Hulp > >

Wat zijn verbruikslimieten en hoe kan ik ze instellen?

Verbruikslimieten kan je zelf instellen om extra kosten bij jouw abonnement te vermijden. Je kunt deze limiet instellen via je myMega-applicatie. Deze limiet is het maximumbedrag dat je bovenop je abonnement kan verbruiken. Zodra deze limiet is bereikt, sturen we je een e-mail om je dit te laten weten en wordt verder verbruik automatisch geblokkeerd voor de huidige maand. Toch meer nodig? Dan pas je dit eenvoudig aan in de app en een paar seconden later kan je weer verder. Jij behoudt dus altijd de controle over jouw abonnement!
Opgelet: indien je nog sms'jes, belminuten of data binnen jouw pakket hebt, maar je hebt intussen jouw verbruikslimiet overschreden, dan kan je deze natuurlijk nog blijven gebruiken.

Hoe stel ik mijn verbruikslimiet in?

Dat is heel eenvoudig! Ga in je myMega-app naar het tabblad 'Mijn verbruik' onder het titeltje 'Mijn limieten buiten abonnement'. Hier kan je een maximumbedrag (in euro) instellen waar je niet boven kunt gaan. Je kan deze limiet zo vaak wijzigen als je wil.
Je kan ook waarschuwingen instellen om je te laten weten wanneer je 80% of 100% van jouw abonnement én van jouw maximumbedrag hebt bereikt.

Hoe stel ik mijn waarschuwingen in?

Ga naar de myMega-app naar het gedeelte "Diensten" en vervolgens naar "Mijn waarschuwingsberichten'. Daar kun je kiezen welke meldingen je wilt ontvangen (80% en/of 100%) en hoe je ze ontvangt (sms of e-mail).