Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
/ Nina
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Vanaf vandaag publiceren we een nieuwe reeks artikels die gewijd zijn aan onze klantendienst. We gaan in deze reeks dieper in op hoe jouw verschillende aanvragen behandeld worden: van jouw inschrijving, verhuis en klantenzone tot de aanpassing van jouw voorschot, we bespreken het allemaal!
Voor het eerste artikel van deze reeks starten we bij het begin: jouw inschrijving bij Mega wanneer je van energieleverancier verandert (wanneer je je inschrijft in het kader van een verhuis vind je meer info op deze pagina). Hoe verloopt zo’n inschrijving precies bij een leverancierswissel? Wat gebeurt er na de registratie van jouw inschrijving? Wij leggen je stap voor stap uit hoe ons After-Sales team jouw contractaanvraag behandelt!
Wil je graag klant worden bij Mega? Da’s zo geregeld! Je kunt je op twee manieren inschrijven:
Je online inschrijven bij Mega duurt slechts een paar minuten! Ga naar onze website www.mega.be en klik op “Klant worden” of volg simpelweg deze link.
Vervolgens vul je ons inschrijvingsformulier in. Dat bestaat uit 5 stappen:
Zodra je al deze informatie hebt doorgegeven, kun je jouw gegevens nakijken en jouw inschrijving bevestigen.
Als je hulp nodig hebt met je inschrijving kun je onze klantendienst telefonisch contacteren. Één van onze medewerkers zal het inschrijvingsformulier dan samen met jou invullen. Neem alvast de volgende informatie bij de hand om het proces te vergemakkelijken:
Net zoals bij een online inschrijving controleert onze medewerker samen met jou of alle gegevens kloppen vooraleer hij/zij jouw inschrijving bevestigt.
Enkele minuten nadat je jouw inschrijving hebt vervolledigd, ontvang je een inschrijvingsbevestiging via e-mail (als je een e-mailadres hebt opgegeven). Opgelet: deze inschrijvingsbevestiging is geen contract. De contractbevestiging volgt later.
De inschrijvingsbevestiging bevat alle informatie die je hebt doorgegeven tijdens jouw inschrijving. Zo kun je nogmaals controleren of alles klopt.
Wanneer je jouw inschrijving bevestigt, controleert ons computersysteem of er geen informatie ontbreekt of verkeerd is.
Indien een inschrijving onvolledig is of foute gegevens bevat, controleren onze medewerkers van de After-Sales afdeling die inschrijving handmatig.
Lydie maakt al jaren deel uit van het After-Sales team. Zij legt uit hoe de verificatie van “geblokkeerde” inschrijvingen in het systeem verloopt:
We controleren alle inschrijvingen met een foutmelding handmatig. Vaak gaat het om eenvoudige spelfouten in het adres of de naam of mist er informatie zoals de EAN-code. In alle gevallen nemen we contact op met de klant om na te gaan of de informatie klopt of om ons de juiste informatie te bezorgen indien er iets niet klopt. Zodra we alle nodige gegevens ontvangen, kunnen we de inschrijving valideren.
Zodra ons systeem of ons After-Sales team jouw inschrijving valideert, sturen we deze door naar de netbeheerder. Pas als ook de netbeheerder de inschrijving accepteert, ontvang je jouw contractbevestiging. Dit is het bewijs dat je contract bij Mega gevalideerd werd.
De contractbevestiging omvat:
Wanneer je van energieleverancier verandert, moeten we een opzegtermijn van minstens 30 dagen respecteren. Afhankelijk van jouw inschrijvingsdatum hoef je je dus geen zorgen te maken als je ziet dat de start van jouw contract gepland staat voor de volgende maand of de maand daarna.
Wanneer je je contractbevestiging ontvangt, kun je ook je contract bekijken en downloaden voor je persoonlijke administratie.
Vanaf dan hoef je alleen nog maar de meterstand op te nemen wanneer je netwerkbeheerder daarom vraagt.
Heb je je ingeschreven bij Mega en heb je jouw contractbevestiging ontvangen? Dat is geweldig! Hier lees je hoe jouw overstap naar een andere leverancier verloopt.
Je weet nu hoe jouw inschrijving bij Mega in orde wordt gebracht wanneer je van leverancier verandert. Bij Mega zorgen onze collega’s van het After-Sales team ervoor dat alle inschrijvingen volledig zijn zodat jouw overstap probleemloos verloopt.
In het volgend artikel in de reeks over onze klantendienst kom je alles te weten hoe een inschrijving in het kader van een verhuis wordt behandeld!
Voor meer informatie over de energiemarkt kun je ook altijd terecht op onze blog!
Wist je dat heel wat mensen maandelijks véél meer betalen voor hun gsm-abonnement dan nodig is? In de praktijk verbruiken de meeste gebruikers slechts een beperkt aantal belminuten en sms’jes per maand. Toch blijven vele gebruikers betalen voor dur...
De lente: een goed moment om je huis voor te bereiden op de zomer en de thermische isolatie ervan te verbeteren. Het is de perfecte periode om kleine, eenvoudige maar effectieve isolatiemaatregelen te nemen om je huis comfortabeler te maken. Deze verbe...
Bij Mega koppelen we graag het nuttige aan het aangename. Maak kennis met ‘hygge’, een Scandinavisch concept dat gezelligheid en eenvoud aan elkaar linkt. En je kunt er ook mee besparen! Met onze tips maak je ‘hygge’ onderdeel van je leven ...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!