Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Mega Mobile
5 GB
200 belmin. + 200 sms
5G tot 1 Gbps
€ 4 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 7/maand
Mega Mobile
120 GB
Onbeperkt bellen en SMS’en
5G tot 1 Gbps
€ 16 / maand
de eerste 2 maanden, daarna € 22/maand
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Tot € 12 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je daarbovenop telkens de energiekost voor 250 kWh gratis.
Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Spark gsm-abonnement.
Tot € 12 korting per maand!
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Flash gsm-abonnement.
Jusqu'à 12€ de promo par mois !
Details van het abonnement Mega Mobile
Verbruik naar en vanuit het buitenland
Inbegrepen diensten
Details van de promo Mega Mobile
/ maand
250 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Jaarlijks 250 kWh gratis als klant van Mega Energie. Per bijkomend gsm-abonnement (simkaart), met een maximum van 3 bijkomende simkaarten, krijg je telkens de energiekost voor 250 kWh gratis. Het bedrag van de korting voor gratis elektriciteit wordt berekend door het aantal gratis kWh te vermenigvuldigen met een prijs die wordt bepaald, afhankelijk van het moment waarop u een mobiel abonnement hebt afgesloten: tegelijkertijd met uw elektriciteitscontract, ervoor of erna. Raadpleeg pagina 4 van onze promo- en productvoorwaarden voor meer details over deze berekening.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden. Zo moet het gsm-abonnement binnen 30 dagen gelinkt worden aan je elektriciteitscontract bij Mega en zal de korting 12 maanden na het linken van beide contracten voor het eerst worden toegekend. De korting wordt eenmaal per 12 maanden toegekend op je eerstvolgende afrekeningsfactuur voor elektriciteit op voorwaarde dat je op het moment van de opmaak van de afrekeningsfactuur beschikt over een gsm-abonnement en een elektriciteitscontract bij Mega en je zowel je telecom- als energiefacturen bij Mega gedurende 12 maanden voorafgaand aan je afrekeningsfactuur voor elektriciteit steeds op tijd hebt betaald. Als je beschikt over meerdere gsm-abonnementen wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de gsm-abonnementen die op het moment van de toekenning van de korting gelinkt zijn aan het bestaande elektriciteitscontract. Als je beschikt over meerdere elektriciteitscontracten, wordt de korting toegekend op de afrekeningsfactuur voor het elektriciteitscontract dat je het eerst hebt ingetekend bij Mega. Deze korting is enkel cumuleerbaar met de hierboven vermelde korting op de abonnementsprijs tijdens de eerste twee maanden van het Star gsm-abonnement.
Jusqu'à 12€ de promo par mois !
Optie: Mega Boost
Optie: Bel en sms onbeperkt
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
/ Nina
Energie + Telecom = tot € 12 korting per maand dankzij ons combinatievoordeel!
Werkt je verwarmingsketel niet meer zoals het hoort, blijft het water koud of hoor je vreemde geluiden in de radiatoren? Dan kunnen dat tekenen zijn van een probleem met je verwarmingssysteem. Een storing aan jouw cv-ketel in de winter is allesbehalve prettig. Daarom is het belangrijk om storingen te voorkomen én om de eerste symptomen tijdig te herkennen, zodat je snel kunt ingrijpen als er iets misgaat.
Er zijn verschillende situaties die kunnen wijzen op een storing van de verwarmingsketel.
De meest voor de hand liggende manier om een panne te herkennen, is via het schermpje van de CV-ketel. Wanneer de ketel zelf een storing detecteert, zal er – afhankelijk van de soort storing – een bepaalde code verschijnen. Wat die foutmelding precies betekent, vind je terug in de handleiding van de ketel. Verschijnt er helemaal niets op het schermpje? Dan controleer je best of de stekker correct in het stopcontact steekt en of de zekering niet gesprongen is.
In de volgende gevallen kan er ook sprake zijn van een storing:

De belangrijkste manier om storingen te voorkomen is door regelmatig onderhoud van je installatie te voorzien. Tijdens zo’n onderhoud voert een erkende expert verschillende controles en metingen uit om de goede werking van je verwarmingssysteem te garanderen. Dit onderhoud is bovendien verplicht voor zowel gas- als mazoutketels. Gasinstallaties moeten om de twee jaar worden onderhouden in Vlaanderen, en om de drie jaar in Brussel en Wallonië. Mazoutinstallaties moeten daarentegen jaarlijks worden gecontroleerd, ongeacht de regio.
💡Boek snel en eenvoudig een onderhoud voor jouw cv-ketel bij een erkend technicus dankzij de samenwerking tussen Mega en Jaimy by Belfius.
Ter voorbereiding op je volgende onderhoud kun je zelf ook een aantal eenvoudige handelingen uitvoeren om storingen te voorkomen. Zo is het bijvoorbeeld aan te raden om je radiatoren elk jaar te ontluchten, bij voorkeur aan het begin van de winter. Luchtbellen in de leidingen kunnen namelijk verhinderen dat de radiatoren goed werken. Merk je dat je verwarming niet (voldoende) opwarmt of dat er geluid uit komt? Dan is het waarschijnlijk tijd om te ontluchten.
Het is ook nuttig om te controleren of de druk van je ketel goed is ingesteld. Omdat de druk meestal stabiel blijft, hoef je dit niet vaak te doen. Wanneer dan wel? Het is aan te raden om de druk te controleren zodra je begint te verwarmen en na het ontluchten van de radiatoren. Voor een goede circulatie van warm water ligt de ideale druk tussen 1 en 2 bar, al hangt dit ook af van het type ketel.
Blijft de druk stijgen? Dan is het mogelijk dat de vulkranen van je ketel niet goed gesloten zijn. Is de druk te laag? Dan kun je die meestal eenvoudig zelf bijstellen.
Werkt je ketel op mazout? Dan is het belangrijk om het niveau van je tank goed in de gaten te houden, zodat je niet zonder komt te zitten.
Een panne van je cv-ketel betekent niet per se dat deze meteen vervangen moet worden.
Zoals we hierboven al aanhaalden, kun je een aantal storingen vaak zelf oplossen door te ontluchten of door de instellingen van je installatie aan te passen. Merk je bijvoorbeeld dat verwarmen langer duurt dan gewoonlijk? Kijk dan even na of de eco-stand niet werd ingeschakeld. In die modus zal jouw installatie er immers langer over doen om water op te warmen. Indien het om een groter probleem gaat dat je niet zelf kunt verhelpen, neem je best contact op met een expert.
Op de volgende websites vind je alvast een lijst van erkende technici:
De oorzaken van een storing aan de verwarmingsketel kunnen uiteenlopend zijn:
| Mogelijke oorzaak | Aanbevolen oplossing |
| Drukprobleem | Stel het waterniveau bij of ontlucht de radiatoren |
| Water- of gaslek | Schakel onmiddellijk een professional in |
| Defect onderdeel | Vervang het onderdeel |
| Slechte verbranding | Controleer de brander en de luchttoevoer |
| Elektrisch probleem | Controleer de zekeringkast en elektrische aansluitingen |
Ruik je gas? Dan is er mogelijk sprake van een gevaarlijke situatie en volg je best de volgende stappen:
| Netbeheerder | Noodnummer bij gasgeur |
|---|---|
| Fluvius | 0800 65 0 65 |
| Sibelga | 0800 19 400 |
| ORES | 0800 87 087 |
| Resa | 04 362 98 38 |
| REW | 010 22 42 43 |
Wanneer er een storing aan de verwarmingsketel optreedt, is het belangrijk om duidelijk te weten wie verantwoordelijk is. Zo vermijd je misverstanden en onverwachte kosten. Of je nu huurder of eigenaar bent: beide partijen hebben een rol te spelen om het verwarmingssysteem goed te laten functioneren en dure herstellingen te voorkomen.
👉 Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor grote herstellingen en belangrijke werken aan de installatie. Is de storing het gevolg van ouderdom, normale slijtage, een fout bij de installatie of overmacht? Dan moet jij instaan voor de kosten. Ook het vervangen van het toestel of een essentieel onderdeel van het systeem valt onder jouw verantwoordelijkheid. Is de storing daarentegen te wijten aan slecht onderhoud of verkeerd gebruik door de huurder? Dan zijn de kosten niet voor jou.
👉 Als huurder moet je de ketel op een zorgvuldige en correcte manier gebruiken. Als een storing ontstaat door verkeerde bediening of schade, dan zijn de kosten voor jouw rekening. Je bent ook verantwoordelijk voor kleine herstellingen zoals het vervangen van dichtingen, controlelampjes, het nakijken van de thermostaat en het controleren van de waterdruk. En vooral: je moet zorgen voor het regelmatige onderhoud van de ketel. Doe je dat niet en ontstaat er een storing? Dan zijn de herstellingskosten voor jou.
We hopen alvast dat je dankzij onze tips in de toekomst storingen kunt vermijden of ze zelf kunt oplossen. Blijkt na een bezoek van een technicus dat jouw verwarmingsketel defect is en dus aan vervanging toe is? Bekijk tijdens je zoektocht naar een nieuwe verwarmingsinstallatie dan zeker de verschillende premies voor verwarming.
Blijf onze blog volgen voor nog meer energietips.
[PERSBERICHT] – Leuven, Luik, 3 november 2025 – Mega, de Belgische energie- en gasleverancier die deel uit maakt van de internationale energiegroep MET Group, kondigt de lancering aan van Mega Cap, een variabel energiecontract met een maximumta...
In een energiemarkt die voortdurend in beweging is, zoeken steeds meer huishoudens naar manieren om hun energieprijs onder controle te houden. De keuze tussen een vast of variabel tarief lijkt vaak een dilemma: kies je voor zekerheid of voor flexibilit...
Halloween is hét moment waarop jong en oud zich even mag verliezen in een wereld vol griezelige kostuums, mysterieuze decoratie en bergen snoep. Maar achter al dat plezier schuilt vaak een minder zichtbaar spook: verspilling. Denk aan plastic decorati...
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel vandaag nog jouw simkaart en jouw elektriciteitscontract. Dankzij dit exclusieve aanbod in België bespaar je tot 12€ per maand. Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klant
Indien je al klant bent bij Mega voor energie
Door jouw Mega elektriciteitscontract te combineren met het Mega Mobile-aanbod, geniet je van een maandelijkse korting van €3 per geactiveerd mobiel abonnement (simkaart), met een maximum van 4 abonnementen.
Deze promotie is onderworpen aan een aantal voorwaarden:
Bij beëindiging van jouw Mega elektriciteitscontract wordt het voordeel automatisch geannuleerd. Hetzelfde geldt als aljo uw Mega Mobile-abonnementen worden stopgezet.
Als je meerdere mobiele abonnementen hebt, wordt het totale kortingsbedrag bepaald op basis van de abonnementen (maximaal 4) die effectief aan het elektriciteitscontract zijn gekoppeld.
De gebruiksvoorwaarden voor de combinatiekorting zijn van toepassing op het combinatievoordeel.