Het aanbod van Mega

Een antwoord op al je vragen

  • Wat is het ambassadeurschap van Mega juist?

    We vinden dat onze klanten de beste reclame maken en daarvoor willen we ze belonen. Het Ambassadeurschap is een systeem waarbij we onze klanten iets teruggeven als ze een nieuwe klant aanbrengen. In dit geval wordt de Mega-klant "ambassadeur" van een nieuwe aangebrachte klant. De "ambassadeur" ontvangt dan een korting van € 35,04 (incl. 6% btw) terwijl de nieuwe klant ook meteen 50% korting krijgt op de vaste vergoeding*.

    *Zie voorwaarden

  • Waar kan ik de tarieven vinden?

    Je kan de huidige tarieven van deze maand hier vinden.

  • Wat is de CO2–compensatie van Mega?

    CO2-compensatie is een uniek compensatiesysteem dat exclusief voorbehouden is voor Mega-klanten met een gascontract.

    Via dit mechanisme steunen we projecten die de CO2-uitstoot verminderen. Zo kunnen onze klanten zelf hun steentje bijdragen aan een milieuvriendelijke wereld.

  • Leveren jullie elektriciteit en aardgas in heel België?

    Ja, we verdelen gas en elektriciteit in alle gemeenten van België, zonder enige uitzondering in Wallonië en Vlaanderen.

  • Wat zijn de voorwaarden van de korting?

    Je kan de voorwaarden van het Ambassadeurschap hier raadplegen.

  • Hoeveel kost CO2–compensatie bij Mega?

    We vragen een supplement van 0,15 eurocent per kWh (excl. BTW). Voor een gemiddeld jaarlijks verbruik (13 250 kWh) zou je dus 24 euro (incl. BTW) betalen voor het milieuvriendelijke CO2–compensatie.

    Je kunt deze prijs altijd raadplegen op onze tariefkaarten.

  • Welke producten en tarieven bieden jullie aan?

    Raadpleeg onze tariefkaarten hier. Naargelang je behoeftes kan je kiezen voor een contract met een vaste of variabele energieprijs voor 1, 3 of 5 jaar. Al onze prijzen zijn niet alleen vandaag goedkoper, maar ook op lange termijn.

  • Hoe verrekenen jullie die Mega korting?

    Zoals we in de voorwaarden vermelden, zullen we de korting ten vroegste 3 maanden na de start van het contract van de nieuwe, aangebrachte klant in mindering brengen. We verrekenen de korting dan op de eerstvolgende afrekeningsfactuur. Je kan dit zien op de tweede pagina van je factuur.

    Voorbeeld:

    Het contract van de nieuwe klant start op 1 januari 2022 en 3 maanden later voldoet hij/zij aan alle voorwaarden. De ambassadeur ontvangt op 1 augustus 2022 een afrekeningsfactuur, waarop we de korting in mindering brengen.

    De nieuwe klant ontvangt daarentegen een jaarlijkse afrekening op 1 februari 2022. Aangezien de nieuwe klant op dat moment nog geen 3 maanden klant is bij Mega, wordt de korting nog niet toegepast op deze afrekeningsfactuur. Pas wanneer de nieuwe klant voldoet aan alle voorwaarden, verrekenen we de korting op de volgende afrekeningsfactuur.

  • Hoe kan ik kiezen voor CO2–compensatie van Mega?

    Ben je al klant bij Mega? Dan kan je gewoon een e-mail sturen naar info@mega.be of ons telefonisch contacteren via 016 67 60 60 om de CO2–compensatie te activeren.

    Ben je nog geen klant van Mega? Schrijf je dan nu in via onze website en duid tijdens de inschrijving de optie " Compenseer jouw CO2–uitstoot" aan. We zullen het dan automatisch activeren bij de start van je contract.

  • Hoe compenseert Mega mijn CO2–uitstoot?

    Samen met onze partner CO2logic compenseren wij de vervuilende stoffen die onvermijdelijk vrijkomen bij de productie en het gebruik van aardgas. Dit doen we door bepaalde projecten, die inzetten op de vermindering van de CO2-uitstoot, financieel te ondersteunen. De projecten die we selecteren zijn erkend door de Verenigde Naties en Gold Standard.
    Meer informatie kan je vinden op onze specifieke pagina over CO2–compensatie .

  • Hoe kan iemand mij als "ambassadeur" aanduiden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden:

    1. Op het inschrijvingsformulier kan men in het vak "Ambassadeur" je klantnummer invullen. We koppelen dan automatisch beide klantendossiers aan elkaar.
    2. Stuurde je de Ambassadeur-mail van Mega naar een vriend? Dan kan hij/zij die persoonlijke link in de e-mail gebruiken. Je klantnummer wordt dan automatisch ingevuld in de inschrijving.
    3. Je klantnummer telefonisch vermelden kan ook altijd! Contacteer ons op 016/67 60 60 en wij regelen de rest!

    Opgelet! Het is alleen mogelijk om de korting toe te kennen als je aan alle voorwaarden voldoet.