Vraag en antwoord va Mega de energieleverancier | faq Mega

Een antwoord op al je vragen

  • Wat is het Ecogas van Mega?

    Het Ecogas is een uniek compensatiesysteem dat exclusief voorbehouden is voor Mega-klanten met een gascontract.

    Via dit mechanisme steunen we projecten die de CO2-uitstoot verminderen. Zo kunnen onze klanten zelf hun steentje bijdragen aan een milieuvriendelijke wereld.

  • Leveren jullie elektriciteit en aardgas in heel België?

    Ja, we verdelen gas en elektriciteit in alle gemeenten van België, zonder enige uitzondering in Wallonië en Vlaanderen.

  • Waar kan ik de tarieven vinden?

    Je kan de huidige tarieven van deze maand hier vinden.

  • Wat is het Ecogas van Mega?

    Het Ecogas is een uniek compensatiesysteem dat exclusief voorbehouden is voor Mega-klanten met een gascontract.

    Via dit mechanisme steunen we projecten die de CO2-uitstoot verminderen. Zo kunnen onze klanten zelf hun steentje bijdragen aan een milieuvriendelijke wereld.

  • Wat is het ambassadeurschap van Mega juist?

    We vinden dat onze klanten de beste reclame maken en daarvoor willen we ze belonen. Het Ambassadeurschap is een systeem waarbij we onze klanten iets teruggeven als ze een nieuwe klant aanbrengen. In dit geval wordt de Mega-klant "ambassadeur" van een nieuwe aangebrachte klant. De "ambassadeur" ontvangt dan een korting van 40 euro terwijl de nieuwe klant ook meteen 50% korting krijgt op de vaste vergoeding*.

    *Zie voorwaarden

  • Waar kan ik de tarieven vinden?

    Je kan de huidige tarieven van deze maand hier vinden.

  • Wat is het ambassadeurschap van Mega juist?

    We vinden dat onze klanten de beste reclame maken en daarvoor willen we ze belonen. Het Ambassadeurschap is een systeem waarbij we onze klanten iets teruggeven als ze een nieuwe klant aanbrengen. In dit geval wordt de Mega-klant "ambassadeur" van een nieuwe aangebrachte klant. De "ambassadeur" ontvangt dan een korting van 40 euro terwijl de nieuwe klant ook meteen 50% korting krijgt op de vaste vergoeding*.

    *Zie voorwaarden

  • Leveren jullie elektriciteit en aardgas in heel België?

    Ja, we verdelen gas en elektriciteit in alle gemeenten van België, zonder enige uitzondering in Wallonië en Vlaanderen.

  • Hoeveel betaal ik voor het Ecogas van Mega?

    We vragen een supplement van 0,15 eurocent per kWh (excl. BTW). Voor een gemiddeld jaarlijks verbruik (13 250 kWh) zou je dus 24 euro (incl. BTW) betalen voor het milieuvriendelijke Ecogas.

    Je kan deze prijs altijd raadplegen op je tariefkaart.

  • Welke producten en tarieven bieden jullie aan?

    Raadpleeg onze tariefkaarten hier. Naargelang je behoeftes kan je kiezen voor een contract met een vaste of variabele energieprijs voor 1, 3 of 5 jaar. Al onze prijzen zijn niet alleen vandaag goedkoper, maar ook op lange termijn.

  • Hoeveel betaal ik voor het Ecogas van Mega?

    We vragen een supplement van 0,15 eurocent per kWh (excl. BTW). Voor een gemiddeld jaarlijks verbruik (13 250 kWh) zou je dus 24 euro (incl. BTW) betalen voor het milieuvriendelijke Ecogas.

    Je kan deze prijs altijd raadplegen op je tariefkaart.

  • Wat zijn de voorwaarden van de korting?

    Je kan de voorwaarden van het Ambassadeurschap hier raadplegen.

  • Wat zijn de voorwaarden van de korting?

    Je kan de voorwaarden van het Ambassadeurschap hier raadplegen.

  • Welke producten en tarieven bieden jullie aan?

    Raadpleeg onze tariefkaarten hier. Naargelang je behoeftes kan je kiezen voor een contract met een vaste of variabele energieprijs voor 1, 3 of 5 jaar. Al onze prijzen zijn niet alleen vandaag goedkoper, maar ook op lange termijn.

  • Hoe kan ik kiezen voor Ecogas van Mega?

    Ben je al klant bij Mega? Dan kan je gewoon een e-mail sturen naar info@mega.be of ons telefonisch contacteren via 016 67 60 60 om het Ecogas te activeren.

    Ben je nog geen klant van Mega? Schrijf je dan nu in via onze website en duid tijdens de inschrijving de optie "Ecogas" aan. We zullen het dan automatisch activeren bij de start van je contract.

  • Hoe kan ik kiezen voor Ecogas van Mega?

    Ben je al klant bij Mega? Dan kan je gewoon een e-mail sturen naar info@mega.be of ons telefonisch contacteren via 016 67 60 60 om het Ecogas te activeren.

    Ben je nog geen klant van Mega? Schrijf je dan nu in via onze website en duid tijdens de inschrijving de optie "Ecogas" aan. We zullen het dan automatisch activeren bij de start van je contract.

  • Hoe verrekenen jullie die Mega korting?

    Zoals we in de voorwaarden vermelden, zullen we de korting ten vroegste 6 maanden na de start van het contract van de nieuwe, aangebrachte klant in mindering brengen. We verrekenen de korting dan op de eerstvolgende afrekeningsfactuur. Je kan dit zien op de tweede pagina van je factuur.

    Voorbeeld:

    Het contract van de nieuwe klant startte op 1 januari 2020 en 6 maanden later voldeed hij aan alle voorwaarden. De ambassadeur ontving op 1 augustus 2020 een afrekening, we brachten de korting in mindering. De nieuwe klant ontving echter de jaarlijkse afrekening al op 1 maart 2020. Op dat moment was hij/zij nog geen 6 maanden klant en konden we de korting nog niet in mindering brengen. Als hij/zij aan alle voorwaarden voldoet, zullen we de korting verrekenen op de volgende afrekeningsfactuur.

  • Hoe verrekenen jullie die Mega korting?

    Zoals we in de voorwaarden vermelden, zullen we de korting ten vroegste 6 maanden na de start van het contract van de nieuwe, aangebrachte klant in mindering brengen. We verrekenen de korting dan op de eerstvolgende afrekeningsfactuur. Je kan dit zien op de tweede pagina van je factuur.

    Voorbeeld:

    Het contract van de nieuwe klant startte op 1 januari 2020 en 6 maanden later voldeed hij aan alle voorwaarden. De ambassadeur ontving op 1 augustus 2020 een afrekening, we brachten de korting in mindering. De nieuwe klant ontving echter de jaarlijkse afrekening al op 1 maart 2020. Op dat moment was hij/zij nog geen 6 maanden klant en konden we de korting nog niet in mindering brengen. Als hij/zij aan alle voorwaarden voldoet, zullen we de korting verrekenen op de volgende afrekeningsfactuur.

  • Hoe neutraliseren jullie mijn CO2-uitstoot via Ecogas?

    Samen met onze partner CO2logic compenseren wij de vervuilende stoffen die onvermijdelijk vrijkomen bij de productie en het gebruik van aardgas. Dit doen we door bepaalde projecten, die inzetten op de vermindering van de CO2-uitstoot, financieel te ondersteunen. De projecten die we selecteren zijn erkend door de Verenigde Naties en Gold Standard.
    Meer informatie kan je vinden op onze specifieke Ecogaspagina.

  • Hoe neutraliseren jullie mijn CO2-uitstoot via Ecogas?

    Samen met onze partner CO2logic compenseren wij de vervuilende stoffen die onvermijdelijk vrijkomen bij de productie en het gebruik van aardgas. Dit doen we door bepaalde projecten, die inzetten op de vermindering van de CO2-uitstoot, financieel te ondersteunen. De projecten die we selecteren zijn erkend door de Verenigde Naties en Gold Standard.
    Meer informatie kan je vinden op onze specifieke Ecogaspagina.

  • Hoe kan iemand mij als "ambassadeur" aanduiden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden:

    1. Op het inschrijvingsformulier kan men in het vak "Ambassadeur" je klantnummer invullen. We koppelen dan automatisch beide klantendossiers aan elkaar.
    2. Stuurde je de Ambassadeur-mail van Mega naar een vriend? Dan kan hij/zij die persoonlijke link in de e-mail gebruiken. Je klantnummer wordt dan automatisch ingevuld in de inschrijving.
    3. Je klantnummer telefonisch vermelden kan ook altijd! Contacteer ons op 016/67 60 60 en wij regelen de rest!

    Opgelet! Het is alleen mogelijk om de korting toe te kennen als je aan alle voorwaarden voldoet.

  • Hoe kan iemand mij als "ambassadeur" aanduiden?

    Er zijn verschillende mogelijkheden:

    1. Op het inschrijvingsformulier kan men in het vak "Ambassadeur" je klantnummer invullen. We koppelen dan automatisch beide klantendossiers aan elkaar.
    2. Stuurde je de Ambassadeur-mail van Mega naar een vriend? Dan kan hij/zij die persoonlijke link in de e-mail gebruiken. Je klantnummer wordt dan automatisch ingevuld in de inschrijving.
    3. Je klantnummer telefonisch vermelden kan ook altijd! Contacteer ons op 016/67 60 60 en wij regelen de rest!

    Opgelet! Het is alleen mogelijk om de korting toe te kennen als je aan alle voorwaarden voldoet.