Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Ik wil een offerte ontvangen
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Start een tariefsimulatie.
Vergelijk nu.
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
Er is een fout opgetreden.
We hebben jouw aanvraag goed ontvangen.
We proberen je binnen de 24 werkuren terug te bellen (weekend uitgezonderd).
Een vraag?
Wij bellen je zo snel mogelijk terug!
Ontvang elk jaar tot wel 3 maanden elektriciteit (1000 kWh) gratis dankzij onze combo deal!
Sinds 1 januari 2025 zien Belgische consumenten de kosten voor distributie en transport van elektriciteit en gas stijgen. Deze verhoging, goedgekeurd door de energieregulatoren (CREG, Vlaamse Nutsregulator (VREG), BRUGEL), heeft als doel de modernisering van het energienet te financieren en in te spelen op veranderende verbruikspatronen.
Transportkosten dekken de kosten voor het vervoer van energie van producent naar consument via de grote netwerken. In België is Elia verantwoordelijk voor het elektriciteitsnet. Distributiekosten hebben betrekking op de overdracht van energie van deze grote netwerken naar lokale infrastructuren, tot bij de eindgebruikers.
De verhoging van de tarieven is te wijten aan meerdere factoren:
De eindsom: Brusselse huishoudens zien hun energiefactuur dit jaar met gemiddeld €67 inclusief btw stijgen, wat neerkomt op een extra €5,60 per maand.
De stijging varieert afhankelijk van de netbeheerder:
Volgens de Vlaamse Nutsregulator (VREG) zullen de distributiekosten in 2025 aanzienlijk stijgen:
Sinds 1 januari 2025 is het landschap van netbeheerders in Vlaanderen opnieuw ingedeeld. Het aantal netbeheerders voor elektriciteit en gas is teruggebracht van tien naar acht, en dit om de efficiëntie en de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. Met deze herstructurering zal de infrastructuur beter te beheren vallen en kunnen de uitdagingen van de energietransitie degelijk aangepakt worden.
De impact voor klanten blijft beperkt. Zij hebben reeds of zullen binnenkort een verzoek voor een extra meteropname ontvangen. Klanten met een klassieke meter en zonnepanelen krijgen alleen een uitnodiging als ze ook een gasmeter hebben. Klanten met een digitale meter hoeven niets te doen.
Hoewel deze tariefstijgingen bedoeld zijn om de energietransitie en de modernisering van de bestaande infrastructuur te financieren, vormen ze een uitdaging voor het budget van Belgische huishoudens. Een proactieve aanpak van je energieverbruik en het aanpassen van je maandelijkse betalingen kunnen helpen om de impact te verzachten.
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws over Mega en de energiemarkt via onze blog!
Wist je dat heel wat mensen maandelijks véél meer betalen voor hun gsm-abonnement dan nodig is? In de praktijk verbruiken de meeste gebruikers slechts een beperkt aantal belminuten en sms’jes per maand. Toch blijven vele gebruikers betalen voor dur...
De lente: een goed moment om je huis voor te bereiden op de zomer en de thermische isolatie ervan te verbeteren. Het is de perfecte periode om kleine, eenvoudige maar effectieve isolatiemaatregelen te nemen om je huis comfortabeler te maken. Deze verbe...
Bij Mega koppelen we graag het nuttige aan het aangename. Maak kennis met ‘hygge’, een Scandinavisch concept dat gezelligheid en eenvoud aan elkaar linkt. En je kunt er ook mee besparen! Met onze tips maak je ‘hygge’ onderdeel van je leven ...
Waarvoor gebruik je jouw telefoon?
Glow 5GB
Spark 25GB
Flash 40GB
Star 90GB
of
016 67 60 60
016 79 57 02
open lundi 8h00
€4 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van €3/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Glow gsm-abonnement met 5GB. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 7/maand.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
Promo: € 11.40/maand gedurende 36 maanden, daarna € 12.
200 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 900 kWh gratis elektriciteit!
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
€16 /maand tijdens eerste 2 maanden
Een korting van € 6/maand gedurende de eerste 2 maanden van jouw Star abonnement. Na deze periode geldt de voordelige abonnementsprijs van € 22/maand.
400 kWh /jaar zolang je ook klant blijft voor energie
Ontvang tot 1000 kWh gratis elektriciteit!
Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!
Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.
Word klantIndien je al klant bent bij Mega voor energie
Als energieklant bij Mega heb je recht op gratis kWh (hoeveelheid afhankelijk van het gekozen gsm-abonnement) door jouw contracten voor energie en mobiele telefonie aan elkaar te linken.
Hoe je dat doet, kies je zelf!