Provincie Oost-Vlaanderen groepsaankoop

Welkom bij Mega!

Proficiat! Dankzij de groepsaankoop van de Provincie Oost-Vlaanderen profiteer je binnenkort van Mega's groene energie en bespaar je op jouw energiekosten.
Door te kiezen voor Mega, kies je voor een Belgische energieleverancier die zoveel mogelijk samenwerkt met lokale groene energieproducenten. Bovendien geniet je bij Mega van een service op maat. Telefonisch of via e-mail? Wij beantwoorden al jouw vragen!

Hieronder vind je alvast wat meer uitleg over de groepsaankoop en de volgende stappen.

Oost-Vlaanderen logo

Het antwoord op jouw vragen

  • Hoe worden mijn voorschotfacturen berekend?

    De voorschotfacturen worden berekend op basis van jouw historisch verbruik die wij ontvangen van je netbeheerder. Het doel hiervan is om jouw verbruikskosten te dekken. De consumptie waarop deze factuur is gebaseerd wordt altijd vermeld op jouw factuur. Het bedrag van jouw voorschotfactuur blijft het hele jaar door hetzelfde tot aan de afrekening. Jouw voorschotbedrag kan enkel worden aangepast na de afrekening, op jouw aanvraag of na jouw expliciete toestemming. Je kunt het voorschotbedrag ook zelf aanpassen in je myMega klantenzone, waar je het met maximaal 20% kunt verminderen.

  • Wanneer start mijn contract?

    • Je bent een nieuwe klant van Mega? Jouw contract start op de door jou gekozen startdatum. Je contract start ten vroegste op 1 mei 2022 en ten laatste op 1 december 2022. Je ontvangt schriftelijk een bevestiging van de startdatum van levering.
    • Je bent al klant bij Mega? Jouw huidig contract wordt op de door jou gekozen startdatum verlengd met de groepsaankoopprijzen. Je contract wordt ten vroegste op 1 mei 2022 en ten laatste op 1 december 2022 verlengd. Dit gebeurt in functie van de startdatum die je koos tijdens de inschrijving.
    • Heb je zonnepanelen en geen digitale meter? Dan raden we jou aan om de startdatum van je contract te kiezen die het dichtst bij de meteropname ligt. Zo heb je geen productieverlies.

  • Hoe gebeurt de overstap naar Mega?

    Je hoeft niets meer te doen na het accepteren van jouw contract met Mega.

    1. Wij zullen contact opnemen met de netbeheerder en jouw huidige leverancier om hen op de hoogte te stellen dat je naar Mega overstapt. Enkele dagen voor aanvang van het contract zal de netbeheerder contact met jou opnemen om de meterstanden door te geven. Je zult ook van Mega een bevestiging van de startdatum van levering ontvangen.
    2. Je ontvangt een slotfactuur van je vorige leverancier.
    3. Wij leveren duurzaam minder dure energie aan jou; je netbeheerder stuurt ons de historiek van jouw verbruik en wij berekenen jouw (drie)maandelijks voorschotbedrag. Je zult (drie)maandelijks een voorschotfactuur ontvangen.
    4. Bij een meteropname, verhuis of stopzetting van je contract ontvangen wij de werkelijke meterstanden en het verbruik via jouw netbeheerder. Op basis van die informatie ontvang je jouw (jaarlijkse) afrekeningsfactuur.

  • Ik heb nog steeds geen informatie ontvangen van Mega?

    Indien je, na het accepteren van het contract, nog steeds geen verdere informatie via e-mail zou hebben ontvangen, verzoeken wij je om jouw spamfolder of ongewenste e-mails na te kijken. Helaas gebeurt het vaker dat belangrijke informatie hier terechtkomt.
    Vind je ook daar niets terug?
    Contacteer Mega door te bellen naar 04 295 70 06 (ma-vr van 9u tot 12u45 en van 14u tot 17u) of via e-mail naar groepsaankoop@mega.be.

  • Groene energie via Mega, wat is dat?

    De energie voor deze campagne is 100% Belgisch!

    Wij zijn dan ook een jong, dynamisch én Belgisch bedrijf dat zich inzet om zo veel mogelijk groene energie aan te bieden aan onze klanten. Dat doen we door samen te werken met hernieuwbare energieproducenten (via windmolens, zonnepanelen en hydraulische centrales). Momenteel kopen we 70% van onze energie aan bij die ecologische producenten.

    Het overige deel kopen we aan op de markt en is grijze elektriciteit. We compenseren dit door garanties van oorsprong te kopen bij groene producenten. Anders gezegd: als we niet voldoende groene elektriciteit kunnen aankopen, subsidiëren we de groene producenten in Europa.

  • Wat gebeurt er na één jaar als mijn contract ten einde is?

    Als het éénjarig groepsaankoopcontract afgelopen is, zal je automatisch worden overgeschakeld op ons GROUP product. Dat product is het voordeligste equivalent van het groepsaankoopcontract. Je kunt jouw contract ook op een gepersonaliseerde manier hernieuwen door contact op te nemen met onze klantendienst. Zo blijf je dus genieten van Mega's groene energie.

  • Hoe Mega contacteren?

    Wij zijn bereikbaar op werkdagen (Ma-Don) van 8u30 tot 17u30 en op vrijdag van 8u30 tot 17u op 016 67 60 60. Je kunt ook een mail sturen naar groepsaankoop@mega.be met al jouw vragen.

Contacteer Mega

Contacteer Mega

04 295 70 06

Contacteer de Groepsaankoop van de provincie Oost-Vlaanderen: 0800 60 601

Meer info over Mega

Ik ben benieuwd

Via e-mail

Stuur een e-mail

E-mailadres provincie Oost-Vlaanderen: groenestroom@oost-vlaanderen.be

Groepsaankoop tariefkaarten

Onze prijzen hebben niets te verbergen.
Een duurzaam goedkoper energietarief voor de groepsaankoop van Pricewise

Hieronder vind je de tariefkaarten van de groepsaankoop van Pricewise

Hieronder vind je de tariefkaarten van de huidige maand voor particuliere klanten. (Professionele klant?)

Tarief elektriciteit