De Mega Klantendienst: Verhuis je energie zonder zorgen

/ Nina

In onze reeks artikels over de werking van onze klantendienst bespreken we hier de behandeling van jouw verhuis. Of je nu al klant bent bij Mega of niet, wij zorgen ervoor dat de verhuis van jouw energie vlot verloopt!

Tijdens een verhuis heb je al genoeg aan je hoofd. Bij Mega doen we er daarom alles aan om jouw energiecontract probleemloos over te zetten naar je nieuwe adres. Afhankelijk van jouw situatie zijn er verschillende procedures die onze klantendienst opstart om jouw energieverhuis correct te verwerken.

Ik verhuis en ik ben al klant bij Mega

Wil je jouw huidig Mega energiecontract meenemen naar je nieuwe woning? Of wil je liever je contract stopzetten? Alles is mogelijk! Volg deze eenvoudige stappen om jouw energie bij verhuis goed te regelen:

Stap 1: Contacteer ons 

Contacteer ons zo snel mogelijk na jouw verhuis. Dat kan via ons online contactformulier of telefonisch via 016 67 60 60.

Stap 2: vul het energieovernamedocument in

Het energieovernamedocument (EOD) is cruciaal voor een correcte verhuis. Hierin staan:

  • Het oude en nieuwe adres
  • De overnamedatum
  • De EAN-codes (gas en elektriciteit)
  • De meternummers en meterstanden
  • De gegevens van de vorige en nieuwe bewoner

Er bestaan twee versies van het energieovernamedocument:

Je vult het EOD twee keer in: 

  1. Bij het verlaten van je oude woning (met de overnemer)
  2. Bij ontvangst van de sleutels van je nieuwe woning (met de vorige bewoners)

Verhuis je naar een nieuwbouwwoning met digitale meter? Bezorg ons dan de EAN-codes en maak een afspraak met de netbeheerder voor de meteropening.

Vergeet ook niet je contactgegevens te updaten indien nodig!

Mega doet de rest!

Zodra wij jouw gegevens en ingevulde documenten hebben ontvangen, neemt onze verhuisdienst het over. We beëindigen je levering op je oude adres en activeren je contract op het nieuwe. Je krijgt een slotfactuur voor het vorige adres. Het voordeel?

Je behoudt exact dezelfde contractvoorwaarden en klantennummer op je nieuwe adres!

Wil je jouw contract liever stopzetten? Ook dat kan, op voorwaarde dat je ons een volledig ingevuld EOD bezorgt.

Wat gebeurt er met mijn voorschot?

Na de verhuis en de verwerking van je slotfactuur, berekenen we automatisch je nieuwe voorschotbedrag. Dit baseren we op het historisch verbruik van jouw nieuwe woning (laatste 3 jaar).

Wijkt de schatting af van je werkelijke verbruik? Dan kun je je voorschot zelf aanpassen via je myMega klantenzone.

Tijdelijk energiecontract op twee adressen nodig?

Heb je voor een korte periode energie nodig op zowel je oude als nieuwe adres (bv. om te verbouwen)? Geen probleem:

  • Je krijgt een tijdelijk contract op je oude adres (max. 1 jaar)
  • Je huidig contract verhuist naar het nieuwe adres

Je ontvangt een tussentijdse afrekening voor je oude adres, gebaseerd op geschatte of digitale meterstanden.

Ik verhuis en ik wil klant worden bij Mega 

Ben je op zoek naar een nieuwe energieleverancier na verhuis? Dan ben je bij Mega aan het juiste adres. Wij maken jouw queeste om Mega-klant te worden eenvoudig:

  1. Schrijf je online in
  2. Geef op het formulier aan dat je verhuist en vul de verhuisdatum in.
  3. Kies jouw voordelig tarief: Mega biedt altijd scherpe tarieven voor elektriciteit en gas.
  4. Bezorg ons het energieovernamedocument (EOD)
  5. Wij doen de rest!
  • We sturen je een bevestiging van je inschrijving
  • We controleren je gegevens en nemen contact op indien nodig
  • We informeren de netbeheerder
  • Je ontvangt je contractbevestiging

Vragen over je verhuis?

Onze klantendienst staat voor je klaar, neem gerust contact met ons op! Wat je situatie ook is, wij zorgen voor een vlotte energieoverdracht bij verhuis, zodat jij je alleen hoeft te focussen op inpakken. 💼📦 Zo is Mega jouw verhuisdienst voor energie!

👉 In het volgende artikel in deze reeks lees je alles over je eerste energiefactuur na verhuis!

Voor extra tips over de energiemarkt, neem een kijkje op onze blog.

Recente artikelen

Betaal jij te veel voor je gsm-abonnement? Tijd om te besparen met Mega!

Wist je dat heel wat mensen maandelijks véél meer betalen voor hun gsm-abonnement dan nodig is? In de praktijk verbruiken de meeste gebruikers slechts een beperkt aantal belminuten en sms’jes per maand. Toch blijven vele gebruikers betalen voor dur...

Lees het artikel

Nu isoleren, straks profiteren: kleine werken in de lente voor een koele zomer!

De lente: een goed moment om je huis voor te bereiden op de zomer en de thermische isolatie ervan te verbeteren. Het is de perfecte periode om kleine, eenvoudige maar effectieve isolatiemaatregelen te nemen om je huis comfortabeler te maken. Deze verbe...

Lees het artikel

Besparen en genieten: ontdek de Scandinavische hygge-stijl

Bij Mega koppelen we graag het nuttige aan het aangename. Maak kennis met ‘hygge’, een Scandinavisch concept dat gezelligheid en eenvoud aan elkaar linkt. En je kunt er ook mee besparen! Met onze tips maak je ‘hygge’ onderdeel van je leven ...

Lees het artikel

Word een echte expert in energiebesparing!

Ontvang deskundig advies, tips om dagelijks te besparen en exclusieve aanbiedingen, rechtstreeks in jouw inbox. Zet de stap naar een groenere toekomst en lagere energiefacturen!

Combineer energie en telefonie en bespaar nog meer!

Bestel jouw simkaart en meld je aan bij je myMega klantenzone voor energie tijdens jouw inschrijving! Om je contracten aan elkaar te koppelen, kun je ons ook contacteren via ons contactformulier.

Word klant