Dezelfde energie,
gewoon goedkoper

Bedankt voor uw vertrouwen.

Hieronder vind je een antwoord op al je vragen.

Bekijk de video

Domiciliation illustration

Domiciliëring activeren

Dankzij de domiciliëring betaal je je facturen op een snelle en praktische manier:

  • De bank int maandelijks zelf het voorschotsbedrag. Je moet je dus nergens zorgen over maken.
  • De betaling wordt elke maand rond dezelfde datum uitgevoerd (de 9de of 11de dag van de maand).
  • Je moet minder documenten beheren.
  • Je kan je betalingen nog steeds controleren via je facturen of via je online klantenzone myMega.
  • Je kan beslissen om de afrekening uit te sluiten van de domiciliëring. Je betaalt dan enkel de voorschotten via een automatische betaling.
  • Je bent zeker dat je het juiste bedrag betaalt met de juiste gestructureerde mededeling.

Voorschotten aanpassen

Je voorschot is een vast bedrag en is gebaseerd op een schatting van je verbruik, dat ons doorgegeven werd door je netbeheerder. Het voorschot heeft tot doel de werkelijke kost van je jaarlijks verbruik te dekken.

Wil je dit voorschot verhogen of verlagen? Dat kan! Je kan makkelijk via je klantenzone een andere schatting of bedrag invullen.

check my invoices
check my invoices

Mijn facturen raadplegen

Er zijn twee verschillende types facturen: voorschotten en afrekeningen.

Het voorschot is een vast (maandelijks of driemaandelijks) bedrag, gebaseerd op een schatting van je verbruik.

De afrekeningsfactuur is een factuur die opgemaakt wordt na een opname van de meterstand. Het bedrag van de afrekeningsfactuur wordt berekend door de al gefactureerde voorschotten af te trekken van de werkelijke verbruikskosten. Je ontvangt de facturen via e-mail en je kan je verbruiksgeschiedenis bovendien ook bekijken op myMega.

Facturen via e-mail

Ontvang je facturen via e-mail en beperk samen met ons het overmatig papiergebruik!

Hoe meer we online werken, hoe meer we het milieu beschermen en hoe lager onze kosten zijn. Dit is één van de redenen waarom Mega niet alleen vandaag een goedkope prijs kan aanbieden, maar ook op lange termijn.

email invoices
thanks !

Ik ben net klant geworden

We danken je voor het vertrouwen. Je zal binnenkort van de goedkope energie van Mega genieten. Jij geeft ons de energie om te groeien en om je nog beter van dienst te zijn!

Wat zijn de volgende stappen?

  • Wij hebben je vorige energieleverancier verwittigd.
  • Je zal binnenkort een contractbevestiging met alle nodige informatie over je contract (tarief, begin levering, etc.) en de toegang tot je klantenzone ontvangen.
  • Een week voor aanvang van de energielevering zal je een brief van je netbeheerder ontvangen, met de vraag om de meterstanden te noteren.
  • Je netbeheerder stuurt ons je verbruiksgeschiedenis. Op basis hiervan berekenen we je (drie)maandelijks voorschotbedrag. Je ontvangt een voorschotfactuur
  • Ondertussen kan je ook een slotfactuur van je vorige leverancier ontvangen, voor het verbruik voordat je klant werd bij Mega.

Mijn tarief

Je hebt je contract gekozen tijdens je inschrijving bij Mega. Je tarief kan ofwel vast zijn voor één of meerdere jaren ofwel variabel, zo dicht mogelijk bij de marktprijs. Eén ding is zeker: dankzij Mega bespaart je op je energiefactuur!

carte tarifaire
carte tarifaire

Mijn contract aanpassen

Wil je je contract aanpassen nadat je verbruiksgewoontes zijn gewijzigd? Of wil je je contract wil verlengen? Of wil je veranderen van tarief? Contacteer ons dan op het nummer 016 67 60 60 en wij doen het nodige!

Mijn contactgegevens aanpassen

Wil je je contactgegevens, e-mailadres of rekeningnummer veranderen? Je kan dit doen via je online klantenzone!

Ik verhuis

Mega regelt de opzeg van je contract op je oud adres en zet het over op je nieuwe adres.

Contacteer ons via e-mail (info@mega.be) of 016 67 60 60

Om je verhuis te verwerken en je facturen op je vorig adres te kunnen afsluiten, hebben we volgende gegevens nodig. Deze zou je ten laatste 7 dagen na je verhuis moeten doorgeven:

  • De datum van overdracht
  • De meterstanden van je oud adres
  • De EAN-code (of meternummer) van je nieuwe adres
  • Deze informatie bevindt zich op je energieovernamedocument (link)
  • Eventueel de gegevens van je oud adres

Aan hand van deze inlichtingen kunnen wij uw verhuis afhandelen en een eindafrekening opmaken voor uw oud adres.

move in
new meter

Nieuwe aansluiting

Wil je een (nieuwe) meter aansluiten? Dan moet je eerst je netbeheerder contacteren om een nieuwe aansluiting aan te vragen.

  • Hier vind je de contactgegevens van je netbeheerder.
  • De netbeheerder bezorgt je een prijsofferte en de EAN-code(s) van je aansluiting(en).
  • Daarna kan je met deze gegevens Mega contacteren om een energiecontract op te stellen. Mega brengt je netbeheerder op de hoogte van de overeenkomst en vraagt de opening van de meter aan.
  • Zodra je de betaling voor de aansluiting uitgevoerd hebt, kan je een afspraak maken om de meter te openen.

Probleem met de meter

Je moet je netbeheerder contacteren. Hij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het net en je aansluiting. Hij houdt technisch toezicht als de meter defect is en zorgt ervoor dat de levering niet onderbroken wordt. Ken je je netbeheerder niet? Vind hem hier

meter issues
Talexus

Budgetmeter

Heb je een budgetmeter en wil je deze deactiveren of opladen?
Contacteer ons voor meer informatie.

illustration

Verbruik opvolgen

In je klantenzone kan je je laatste meterstanden en je verbruiksgeschiedenis raadplegen.

Peterschapspromotie

We vermijden om te investeren in dure reclamecampagnes, zonder meerwaarde voor de klant. Onze beste reclame die maak je zelf... en we willen je daarvoor belonen! Nodig je kennissen uit om klant te worden bij Mega en laat hen minder betalen voor hun energie.

sponsorship
grouped purchase

Groepsaankoop

Heb je deelgenomen aan een groepsaankoop of heb je een offerte ontvangen? Dat treft! Dankzij onze transparante en goedkope tarieven heeft Mega al meerdere groepsaankopen in België gewonnen. We moesten hiervoor onze standaardprijzen niet al te sterk verlagen.

Als klant geniet u al van lage prijzen op lange termijn. Neem zonder te aarzelen contact op met onze klantendienst om voorstellen te vergelijken.

Nog geen klant? Vermijd herhaalde deelnames aan groepsaankopen en schrijf zich in bij Mega, een Belgische leverancier, die lage prijzen tot 5 jaar vastzet!

Aankoop groenestroomcertificaten

We kopen je groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan die van Elia. Bovendien betalen we binnen de 10 werkdagen. Je kan de dagprijs raadplegen via je online klantenzone myMega.

green certifiactes

Een online account

Gemakkelijk toegang tot je gegevens

In je klantenzone kan je ...
  • ... je verbruik in het oog houden
  • ... je facturen bekijken
  • ... je gegevens aanpassen
  • ... je betalingen opzoeken
  • ... je maandelijkse voorschotbedrag aanpassen
  • ... en nog veel meer!

Verkoop je groenestroomcertificaten (GSC) makkelijk via myMega

Aankoop van je groenestroomcertificaten. Online verkoop, snelle betaling aan een hogere prijs.

We kopen je groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan die van Brugel. Bovendien betalen we binnen de 10 werkdagen. Je kan de dagprijs raadplegen via je online klantenzone myMega.

We kopen ook GSC van niet-klanten aan andere voorwaarden.

Word peter van Mega

Verlaag je factuur met € 40 per nieuwe klant die je aanbrengt!

 illu Als peter kan je bijvoorbeeld
€ 400 besparen voor 10 nieuwe aangebrachte klanten.

 illu Je petekind ontvangt bovendien een unieke korting van 50% op de jaarlijkse abonnementskost van het energiecontract!

Niet slecht als je dit vergelijkt met de prijs van een citytrip, toch?

Hulp nodig? Een vraag?

Contacteer ons onmiddellijk.

Heb je een vraag?
Onze Mega-medewerkers staan voor je klaar. Geen lange wachttijden met muziek dat te wensen overlaat...
Geen extern callcenter, maar een lokale persoon aan de lijn. Een duidelijke en transparante facturatie.


016 67 60 60

Je kan ons ook contacteren via e-mail, Facebookof Twitter.