Dankzij de domiciliëring betaal je je facturen op een snelle en praktische manier:
Je voorschot is een vast bedrag en is gebaseerd op een schatting van je verbruik, dat ons doorgegeven werd door je netbeheerder. Het voorschot heeft tot doel de werkelijke kost van je jaarlijks verbruik te dekken.
Wil je dit voorschot verhogen of verlagen? Dat kan! Je kan makkelijk via je klantenzone een andere schatting of bedrag invullen.
Er zijn twee verschillende types facturen: voorschotten en afrekeningen.
Het voorschot is een vast (maandelijks of driemaandelijks) bedrag, gebaseerd op een schatting van je verbruik.
De afrekeningsfactuur is een factuur die opgemaakt wordt na een opname van de meterstand. Het bedrag van de afrekeningsfactuur wordt berekend door de al gefactureerde voorschotten af te trekken van de werkelijke verbruikskosten. Je ontvangt de facturen via e-mail en je kan je verbruiksgeschiedenis bovendien ook bekijken op myMega.
Ontvang je facturen via e-mail en beperk samen met ons het overmatig papiergebruik!
Hoe meer we online werken, hoe meer we het milieu beschermen en hoe lager onze kosten zijn. Dit is één van de redenen waarom Mega niet alleen vandaag een goedkope prijs kan aanbieden, maar ook op lange termijn.
We danken je voor het vertrouwen. Je zal binnenkort van de goedkope energie van Mega genieten. Jij geeft ons de energie om te groeien en om je nog beter van dienst te zijn!
Wat zijn de volgende stappen?
Je hebt je contract gekozen tijdens je inschrijving bij Mega. Je tarief kan ofwel vast zijn voor één of meerdere jaren ofwel variabel, zo dicht mogelijk bij de marktprijs. Eén ding is zeker: dankzij Mega bespaart je op je energiefactuur!
Wil je je contract aanpassen nadat je verbruiksgewoontes zijn gewijzigd? Of wil je je contract wil verlengen? Of wil je veranderen van tarief? Contacteer ons dan op het nummer 016 67 60 60 en wij doen het nodige!
Wil je je contactgegevens, e-mailadres of rekeningnummer veranderen? Je kan dit doen via je online klantenzone!
Mega regelt de opzeg van je contract op je oud adres en zet het over op je nieuwe adres.
Contacteer ons via e-mail (info@mega.be) of 016 67 60 60
Om je verhuis te verwerken en je facturen op je vorig adres te kunnen afsluiten, hebben we volgende gegevens nodig. Deze zou je ten laatste 7 dagen na je verhuis moeten doorgeven:
Aan hand van deze inlichtingen kunnen wij uw verhuis afhandelen en een eindafrekening opmaken voor uw oud adres.
Wil je een (nieuwe) meter aansluiten? Dan moet je eerst je netbeheerder contacteren om een nieuwe aansluiting aan te vragen.
Je moet je netbeheerder contacteren. Hij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het net en je aansluiting. Hij houdt technisch toezicht als de meter defect is en zorgt ervoor dat de levering niet onderbroken wordt. Ken je je netbeheerder niet? Vind hem hier
Heb je een budgetmeter en wil je deze deactiveren of opladen?
Contacteer ons voor meer informatie.
In je klantenzone kan je je laatste meterstanden en je verbruiksgeschiedenis raadplegen.
We vermijden om te investeren in dure reclamecampagnes, zonder meerwaarde voor de klant. Onze beste reclame die maak je zelf... en we willen je daarvoor belonen! Nodig je kennissen uit om klant te worden bij Mega en laat hen minder betalen voor hun energie.
Heb je deelgenomen aan een groepsaankoop of heb je een offerte ontvangen? Dat treft! Dankzij onze transparante en goedkope tarieven heeft Mega al meerdere groepsaankopen in België gewonnen. We moesten hiervoor onze standaardprijzen niet al te sterk verlagen.
Als klant geniet u al van lage prijzen op lange termijn. Neem zonder te aarzelen contact op met onze klantendienst om voorstellen te vergelijken.
Nog geen klant? Vermijd herhaalde deelnames aan groepsaankopen en schrijf zich in bij Mega, een Belgische leverancier, die lage prijzen tot 5 jaar vastzet!
We kopen je groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan die van Elia. Bovendien betalen we binnen de 10 werkdagen. Je kan de dagprijs raadplegen via je online klantenzone myMega.
We kopen je groenestroomcertificaten aan een hogere prijs dan die van Brugel. Bovendien betalen we binnen de 10 werkdagen. Je kan de dagprijs raadplegen via je online klantenzone myMega.
We kopen ook GSC van niet-klanten aan andere voorwaarden.
Als peter kan je bijvoorbeeld
€ 400 besparen voor 10 nieuwe aangebrachte klanten.
Je petekind ontvangt bovendien een unieke korting van 50% op de jaarlijkse abonnementskost van het energiecontract!
Heb je een vraag?
Onze Mega-medewerkers staan voor je klaar. Geen lange wachttijden met muziek dat te wensen overlaat...
Geen extern callcenter, maar een lokale persoon aan de lijn. Een duidelijke en transparante facturatie.